- Cum adica vulpe?
Intreb eu nedumerita. Daca pana acum am fost sigura pe mine si pe tot ce am spus, acum eram neputincioasa. Am incercat sa-mi explic mie insumi ca e o greseala dar dupa cateva minute de tacere, eu inca nu intelegeam ce vrea sa spuna directorul.
- Abby, draga mea, iti vom explica totul.
Imi spune profesoara de literatura. Vocea ei blanda imi calmeaza impulsul de a fugi din camera de evaluare si de a-i trimite pe toti undeva. Asta ar fi trebuit sa fie un examen pentru elevi nu un concurs de vanat talente. Stiam de la bun inceput ca eu vedeam si percepeam lucrurile din jurul meu altfel, dar am presupus asta din cauza caracterului meu. Mereu am analizat mai mult decat ar fi trebuit. Mereu am privit lucrurile din alt unghi, cum s-ar spune.
- Esti speciala, Abby. Sa nu iti fie frica de tine. E totul in regula, o sa fii bine.
Ma intrerupe directorul din gandurile mele. Ma uit la el apoi incep sa rasuflu usor. Dintr-o data grijile ma parasesc si calmul meu tipic isi face din nou prezenta printre sentimentele mele. Afisez un zambet natural si le spun:
- Da, sunt. Imi pare rau pentru mai devreme. E totul bine, sunt okay.
Profesoara se uita la mine zambind. Apoi incepe sa vorbeasca:
- Abby, "vulpe" e doar o metafora pentru ceea ce esti tu defapt. Sa iti explic cum sta treaba..
- Sau o sa-i explic mai bine eu.
Spune directorul intrerupand-o pe profesoara. Ma uit la el. El ma privea calm si apoi isi cere scuze fata de indrumatoarea mea pentru ca a vorbit peste ea.
- Abby, scoala noastra de elita are o istorie lunga si frumoasa. Insa pe cat de frumoasa si respectata era scoala noastra in istorie, pe atat de mult a ascuns un mare secret. Al saselea simt, sau testul de caracter, e un test specific scolii noastre. Pentru toata lumea dinafara, testul acesta ajuta la orientarea elevului in viitor, ajutandu-l sa-si gaseasca locul in societate. Ceea ce nu stiu multi e ca in acelasi timp scoala noastra incearca sa descopere 3 categorii de genii. Acestia sunt : ganditorul, vulpea si atacatorul. Toti trei fac o echipe de minune. Apoi acestia vor avea diferite misiuni si vor trebui sa faca tot ce li se cere. Teoretic sunt oameni ce pastreaza un echilibru in lume, intre bine si rau.
Ganditorul, vulpea si atacatorul.. Imi repet in gand. Simplu, nu?
- Ce face vulpea?
- Abby, iti spunem totul pe rand. Incepem cu ganditorul. Toti ganditorii sunt persoanele care invata planul, studiaza strategic si au la baza multe cunostinte plictisitoare de matematica, filozofie, logica si fizica.
Incep sa chicotesc. Parea logic. Directorul zambeste si el , dar profesoara de literatura tuseste in mod evident deranjata de ceea ce a auzit. Ma uit la ea uimita.
- Dumneavoastra sunteti Ganditorul?
O intreb surprinsa.
- Da, Abby. Eu sunt Ganditorul sau mai modern, geniul. Ai crede ca la cata treaba face un ganditor ar merita putin mai mult respect.
Si se uita la domn director mustrator. Directorul se abtine din a nu zambi si apoi continua explicatia:
- Da, cum ziceam. Urmeaza vulpea. Poate nu iti vine sa crezi, dar vulpea are o treaba ceva mai dificila. Vulpea observa totul, apoi incearca sa aduca in eroare pe inamicii ei. Din punct de vedere strategic, ea va trebui sa aiba mereu un plan B, in caz ca ceva nu merge. Vulpea are rolul de a pacali pe inamic. Dupa cum spunea un batran chinez " prima lovitura e numai de a pacali pe dusman , a doua lovitura e lovitura adevarata". Cam asta face vulpea. Iluzii sau/ si aparente.
CITEȘTI
Al șaselea simț
Teen Fiction"Cele mai importante două zile din viața ta sunt ziua în care te-ai născut și cea în care afli de ce." Mark Twain