Olay Günü:
Kayra Karaman'ın anlatımıyla:
Kahvaltı masasındaydım. Elimdeki gazete ile arkasındaki bulmacayı çözüyordum. Dünden beri elindeki gazete parçasıyla ne alıp veremediğin var? diye içeriye giren Azat'ı görünce elimdeki gazeteyi masaya bıraktım. "Sana da günaydın Azatcığım" diyerek gülümsedim. "Her zamanki zevzekliğin yine üstünde diyeceğim ama bugün farklısın, ne oldu?" Doğru tespit, hemen anlamana şaşırdım doğrusu. İşlerim yolunda gidiyor diyelim. Hangi işlerin? Benim bir sürü işim var Azat. Sandığın gibi günün 24 saatini sadece odamdaki balkonda oturarak geçirmiyorum, aksine çok meşgul bir adamım ben. Her neyse otursana. Karşımdaki sandalyeyi çekip yemek masasına oturdu. O otururken son kalan servisler de masada yerini almaya devam ediyordu. İşlerin yoluna girdiğine göre ne zaman harekete geçiyorum? Merak etme çok yakın zamanda seni devreye sokacağım. Son dokunuşlarımı yapıyorum şuan öyle diyelim. Son dokunuşlar derken? Kahramanı buldum deniz katili. Gözlerinde ufak çaplı bir şaşkınlık oluştu. Planın işe yaradı yani? Aynen öyle. Hakkındaki bilgileri hala araştırmaya devam ediyorum. Karakola gönderdiğimiz yemi de yutmuş görünüyor. Adamın peşine düşmesi an meselesi. Peşine düştüğü anda devreye sen gireceksin. Kim? Anlamadım? Kahraman'ı diyorum, buldum dedin ya. Kahraman kim? Haa o mu? Kahraman bir kadın. Adı ne? Kadın olmasına şaşırmış gibi görünmüyorsun. Şaşırmam mı gerekiyordu? Kadın ya da erkek herkes katil olabilir. Bunu cinsiyetçiliğe bağlamıyorum senin gibi. Bugüne kadar birçok insan öldürdüm ve emin ol hepsi ölüm anına denk benim ölmemi istedi. İnsanlar bencildir Kayra. Kendilerini korumak için yapamayacakları hiçbir şey yok bu hayatta. Sadece düşünmeyi bırakmaları lazım. Düşünemeyen insan gözünü bile kırpmadan her şeyi yapabilir. Bütün mesele bununla ilgili; kadın ya da erkek olmakla değil. Yazar olmayı hiç düşündün mü Azat? Ne alaka şimdi? Ağzından çıkan kelimelerden haberin yok sanırım. Seninle ne zaman konuşsam söz sana gelince sanki bir sesli kitap dinliyormuşum gibi geliyor da ondan. İşte buda seninle konuşmamam için bir sebep veriyor bana. Hemen de laf sok zaten. Adı ne? Kahramanın mı? Senin adını bildiğimi göre. Bazen sana gerçekten de sinir bozucu birine dönüştüğünü söylemiş miydim? Hafif tebessüm etti. Çoğunlukla. Namı değer kahraman seri katilimiz adı Kardelen. Kardelen Sahra Aktaş. Azat biraz önceki modundan sıyrılarak bir nevi transa geçti bir anda. Ellerimi gözünün önünde sallayarak: Hey! Bir sorun mu var? Söylediklerime kulak vermedi. Tanıdığın biri mi? Azat? Yok artık, eski sevgilin falan mı yoksa? Bir anda girdiği transtan sıyrılarak gözlerimin içine baktı. Yok öyle bir şey. Ne var o zaman? Kızın adını söylediğim andan bu yana dondun kaldın öylece. Tanıdığın biri mi? İlk defa gerçekten bir gülümseme belirdi yüzünde fakat bu gülümsemesi biraz... şeytaniydi. Kardelen Sahra Aktaş demek. Kahkaha atmaya başladı birden. Hey! Ne oldu? Adamı meraktan çatlatırsın yemin ederim Azat. Söylesene bana da kim bu kız. Ne zaman planına beni de devreye sokarsın Kayra? Dedim ya kız daha harekete geçmedi. Merak etme harekete geçer geçmez seni eski sevgilinle yüzleştireceğim deniz katili. Yüzü düz bir hal aldı. Eski sevgilim değil. Kim o zaman? Zamanında öldürmeyip bir kereye mahsus istisna sağladığım biri. Sen? Birini öldürmeyerek ? İstisna sağladın öyle mi deniz katili? Neden peki? İlk görüşte aşk mı sizinkisi? Zevzek zevzek konuşmaya başlama yine. Kız o geceki kurbanım değildi. Sadece o gece denizimin önünde yürümeye cesaret etmişti kendisi. Haa şu popüler olduğun zamanlar. Doğru kimse geceleri denizin önünde yürümeyi geç adını ağzına alıp telaffuz bile etmezdi. Cesur kızmış doğrusu. Eee bu yüzden mi ödüllendirdim onu canını bağışlayarak? Hayır, onu karşımda gördüğüm ilk an kollarımın arasındaki rehinemi bırakıp onu öldürmeyi elbette istedim. Niye öldürmedin o zaman? Bir anlaşma yaptık bir kereye mahsus. Nesin sen? Şeytanın ta kendisi mi yoksa aracısı falan mı? Anlaşma yapmakta nedir ya? İstediğini düşünebilirsin Kayra. Vay be demek anlaşma yaptınız. Şimdi bende merak ettim bak bu kızı. Anladığım kadarıyla aranızda yaptığınız anlaşmanın sana düşen tarafı bir kereye mahsus kahramanın canını bağışlama kısmıydı. Peki ölmemesine karşılık o sana ne teklif etti? Öldürmeyi. Nasıl yani? Bir daha olur da eğer karşılaşırsak bana beni öldüreceğini söyledi. Bir dakika bir dakika doğru mu anladım şimdi ben seni? Kadın sana seni öldüreceğini söylüyor ve sende buna karşılık onun canını bağışlıyorsun. Bu ne biçim iş lan! Mazoşist olabilir misin acaba Azat? Hayır, kendi acım beni tatmin etmiyor. Mazoşist olamam o yüzden. Aklıma bir şey takıldı. Bu kadın bir dahaki karşılaşmanızda sana seni öldüreceğini söylediğine göre seni aramak için katil olmuş olmasın? Hapiste olmasam dediklerin mantıklı gelebilirdi ama onunla karşılaştığım zamandan bu yana hapishanedeydim zaten. Hımm o zaman geriye tek bir ihtimal kalıyor. Artık hapishaneden çıktığına göre senin onun peşinde olduğun gibi oda senin peşinde ve seni arıyor. Nereden biliyorsun? Sadece bir tahmin. Zaten ikinizde çok yakın bir zamanda tekrar karşılaşacaksınız. O zaman kendisine sorarsın. Gelen telefon sesiyle ikimizin de konuşması kesildi. Arayan hastanedeki adamlarımdan biriydi. Telefonu açıp kulağıma dayadım. Söyle Kamber. Abi! Kız hastaneden apar topar ağlayarak çıktı. Buradaki adamlarımızdan birkaçını kızı takip etmesi için gönderdim. Tamam. Sen niye gitmedin peşlerinden? Kadın öyle apar topar çıkınca durumu öğrenmek adına kaldım hastanede. Eee bir şeyler öğrenebildin mi? Abi, hastanedeki kız... Sustu. Kamber söylesene oğlum ne olmuş kıza? Abi kız ölmüş. Elimden telefon hafif kayar gibi oldu. Ne demek kız ölmüş lan! Kim yapmış? Nasıl ölmüş? Ölüm sebebi neymiş? Öğren bana bunları. Abi, hastanedeki kamera kayıtlarını inceledim bir sebep bulup. Kız kendi ölmemiş zaten. Eee nasıl ölmüş? Kim öldürmüş? Televizyon programında mıyız oğlum ne diye taksit taksit söylüyorsun? Abi kızın anası temizlikçi kılığında bu sabah hastaneye giriş yaptı. Sonra da kızın odasına girmiş. Kadın odadan çıktığı an çok geçmeden doktorlar girdi odaya. Kıza ne yaptıysa kız sağ kurtulamamış abi. Allah kahretsin Kamber! Sizi boşuna mı diktim ben oraya! Özür dilerim abi. Valla bilemedim kadının gelip kızını öldüreceğini. Tamam, özür dileme. O kadını bulun bana. Bu yaptığının hesabını kendi canıyla ödeyecek. Kadını kim takip ediyor? Abi kadının arkasından Kaan'ı, Kurtuluş'u ve Kubat'ı gönderdim. Seni aramadan önce aradım onları da kadın normal otobanda giderken bir anda orman yola sapmış. Peşlerinde bizimkiler takip ediyorlar endişe etme sen. Senin yanında kim var şimdi? Kürşad var abi. İyi al Kürşad'ı da kadını arayın. Bulmadan da gelmeyin! Anlaşıldı mı? Anlaşıldı abi. Telefon kapatıp sert bir şekilde masaya koydum. Ne oldu? Bir sorun mu var? Bir değil bir sürü sorun var! Bir sürü!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KANDELEN
AcciónAzat Deniz Erdemir, Türkiye'nin en ünlü deniz katili olarak bilinirken bir anda bilinmeyen bir nedenle teslim olur. Teslim olması Türkiye içerisinde çok ses getirir ve Azat Deniz Erdemir hakkında halk tarafından idam kararı istenir. Konu meclise gid...