The Third Person's Point of View
The hallway felt much colder now than earlier habang pinapanood ni Gesther ang paglayo ni Flynn sa kaniya. It's like a physical chill just pressed in around him. He stood still, watching Flynn—his fiancee's brother—walking away from him.
He wanted Flynn to be his fiancee and not Flynn's sister. But what can he do? He just hurt Flynn to the point na hindi na kinaya ng binata at ito na mismo ang kusang lumayo sa kaniya.
'I don't deserve him. I'm such a j*rk!' sa isip-isip niya.
With every step of Flynn, Gesther realized that the distance between them grew more,' at dahil dito, mas lalong namutawi ang mabigat at nakakabinging ingay sa kaniyang isipan.
The conversation they had just shared earlier echoed in his mind. Every words that Flynn said are still ringing in his ears.
“I never meant for this to happen,” he said as his chest tightened because of guilt, confusion, fear, and regret. The weight of what had just happened pressed down on him.
Hindi niya ginusto ang lahat ng ito. Hindi niya ginustong saktan si Flynn. But the truth was out there, hanging between them na parang isang makapal na hamog na ayaw silang lubayan.
Then suddenly, Flynn's voice replayed on his head...
'I dreamt to be loved and not to be a homewrecker. Hindi ko pinangarap na manira ng pamilya.'
Flynn's words cut deep, deeper than he expected. He didn’t even realize how much they would hurt until they hit him. Pero naisip niya... kumpara sa kaniya, mas masakit ang pinagdadaanan ni Flynn ngayon—his beloved man.
His throat tightened, and for a moment, he felt like he couldn’t breathe. “How did it get here?” he wondered as he pull his hair in frustration. “How had things spiraled out of control so quickly?” he asked himself.
He was just drunk that night habang inaalo niya ang nakatatandang kapatid ni Flynn sapagkat ayaw nitong tumigil sa pag-iyak dahil niloko daw ito ng kaniyang nobyo. Ngunit nang siya ay magising, nagulantang na lamang siya ng makitang wala na siyang saplot sa katawan pati na rin ang kapatid ni Flynn habang sila'y magkatabing nakahiga sa kama, at higit sa lahat, ay wala siyang maalalang may nangyari sa kanilang dalawa.
And even worse?
Naabutan sila ni Flynn sa gano'ng sitwasyon.
He saw how disgust, betrayal, hatred, and anger filled Flynn's eyes that day. Kahit hindi sabihin ni Flynn sa kaniya ang mga ito at kahit sabihin pa ni Flynn na naiintindihan niya ang lahat ng nangyari ay alam ni Gesther hindi ito ang totoong nararamdaman ng binata.
He knows Flynn. Mas gugustuhin nito na itago na lamang ang kaniyang nararamdaman at pinagdadaanan dahil ayaw niyang kaawaan siya ng iba.
Walang salitang iniwan sila nang binata noong araw ding 'yun. Gusto niyang habulin si Flynn at magpaliwanag, ngunit umiyak muli ang katabi niyang babae kaya't wala siyang nagawa kundi samahan ito. All he know was he need to take responsibility to what he did because he touched the girl already.
He sighed.
Again, as Gesther turned his eyes back to Flynn, it is now just a figure of a man walking down the hallway, his back straight, and his footsteps steady.
YOU ARE READING
MES1: HIS BIGGEST MISTAKE
RomanceAnyone said that Flynn and Gesther's relationship is the definition of perfection. But what if anything will change because of one big mistake? How will Flynn and Gesther take it? Can Flynn and Gesther overcome this obstacle?