#الفصل_14
#رواية_حبيبي_المدير
#الكاتبة_شيماء_صبحيماهر قرب من سيلين اللي كانت واقعه علي الارض وهوا بيساعدها تقوم وبيقول بتساؤل :ايه اللي حصل يا سيلين وليه حابسينك هنا بالشكل دا؟
سيلين حضنته بقوه وقالت بعياط وكانت قاصده انها تحسسه انها مهزومة :ابن اختك يا ماهر كان يريد ان ينام معي؟
ماهر اتصدم اول ما سمع كلامها فبعدها عنه وهوا بيردد كلامها في دماغه ورجع قال بغضب:حمزه اللي طلب منك كده؟؟
سيلين مسكت وش ماهر بايديها الاتنين وهيا بتحرك راسها بالموافقه وبتقول ببكاء شديد:هل تصدق بانني افعل مثل هذه الاشياء مع مراهق مثله انا فقط كنت امنعه عن فعل هذا بي ..ماهر بصلها وسكت وهيا حضنته تاني وزادت في البكاء لدرجه ان جسمها بدأ يرتعش اكتر وبصت في وش ماهر وحركت راسها بإنهزام وقالت:هل هستتزوجني يا ماهر هل ستنفذ كلامك لأبي ؟
ماهر كان مستغرب الحالة اللي وصلتلها !!!
سيلين قالت كلامها وهيا بتبصله ومستنيه رده وهو كان من صدمته مش عارف يرد عليها يقولها ايه ولاكنه اكتفي بانه ردد كلمتها تاني وقال:اتجوزك!!!
سيلين حركت راسها بإيجاب وحركت راسها وقالت بدموع:هل نسيت وعدك لأبي عندما كنت في دبي، لقد قلت له بانك ستتزوجني بعد عودتك لمصر .ماهر بص في عينيها وهو بيفتكر كلامه لوالدها من اكتر من ثلاث سنين فحرك راسه وبصلها وقال بهدوء:انا شايف ان اعصابك متوتره دلوقت تعالي معايا اغسلي وشك كده وفوقي وانا هنزل تحت اشوف ايه حكايتك انتي وحمزه دي واتاكد من كلامك؟
سيلين مسكت في ايديه علشان تمنعه وحركت راسها بالرفض وقالت وهيا بتترجاه : لا تذهب ارجوك يا ماهر ابقى معي انا خائفة جداا ..
ماهر بص عليها لقاها لسا بتعيط وماسكه فيه جامد كأنه هيهرب منها فهز راسه بالموافقه وقال:طيب انا معاكي اهو يا سيلين بس انا لازم افهم ايه اصل الحكايه لاني مصدقش ان حمزه يعمل كده معاكي ..
سيلين حضنته وبصتله وهو هز راسه ليها وقال:هو صحيح حمزه طايش وبيحب البنات بس مستحيل يعمل كدا دانا اللي مربيه؟
سيلين قالت بزعل:هل تقصد بانني كاذبه؟
ماهر بصلها اكتر وحرك راسه بهدوء وقال بجديه :انا مش عايز اظلمك برضوا يا سيلين بس انا هتاكد من اللي حصل دا بنفسي واللي غلطان فيكوا هياخد عقابه..
سيلين حركت راسها بتردد وقالت بتساؤل :اخبرني ما هوا ردك علي كلامي!هل ستتزوجني؟
حس ماهر بضيق شديد في صدره فحرك راسه وقال بهدوء:انا مش عارف يا سيلين اقولك ايه بس بصراحه انا مكلمتش والدك ولا قولتله حاجه دي كل الحكايه ان هوا اللي اقترح عليا اتجوزك وانا اللي قولتله اني مش بفكر في الجواز دلوقت لاني ممكن بعدما ارجع مصر اغير رأيي فمحبتش اظلمك معايا..