Gisteren ben ik gaan dansen, ik doe dansen als sport. Vandaag heeft Scott gezegd dat hij mij en Stiles moest spreken. 'Ik moet jullie iets tonen!' zei Scott meteen. 'Weet je nog Stiles over Lydia's aantekeningen voor Wiskunde?' vroeg Scott. Stiles knikte. Ik wist ook meteen waar ze het over hadden, de code. Lydia had Malia aantekeningen gemaakt voor wiskunde, maar het bleek een code te zijn, ze moesten nu alleen nog de code vinden. 'Wel, Lydia heeft de code gevonden.' Ik hapte naar adem. 'Wat was de code?' vroeg ik. 'Allison.' zei Scott stil. 'Wat hebben ze gevonden?' vroeg Stiles. 'Een Deadpool.' zei Scott. 'Een hitlijst met allemaal bovennatuurlijke wezens op. Dat verklaart de moord op Demarco.' zei Scott. 'Huurmoordenaars.' verklaarde ik. 'Is het met geld?' vroeg ik terwijl Scott een papier aan Stiles gaf, waarschijnlijk de Deadpool. 'Ik denk van wel, er staan cijfers achter de namen.' zei Scott. 'Malia en Liam staan er niet op.' merkte Stiles op. 'Dat is het ding, dit is maar een deel.' zei Scott. 'Ik denk dat ik weet hoeveel iedereen waart is. Het geld dat is gestolen van de Hale kluis, het is gestolen voor een reden. Dus als je alle cijfers optelt kom je aan 117 uit. Dus dit is ongeveer een vierde van de hele Deadpool.' zei Stiles. 'Het kan ook een derde zijn, ik denk eerder een derde.' zei Stiles. 'We moeten dit aan je vader laten zien.' zei ik tegen Stiles. 'Ja, kom.' zei hij terwijl hij in de auto stapten. Als we eindelijk aan het politiebureau waren was het al half 12. We gingen naar Sherrif Stilinski en Scott legde alles uit. 'Het is een Deadpool. Een hitlijst van bovennatuurlijke wezens.' zei Scott. Stiles gaf het papier aan Stiles' vader. 'Dit is maar een deel van het, de andere moeten nog ontcijferd worden.' zei Scott. Hij bestudeerde de lijst goed. 'Wie heeft de lijst gevonden?' vroeg hij. 'Lydia.' zei Stiles. 'Hoe?' vroeg zijn vader. 'Ze heeft het geschreven, wel eigenlijk zowat herschreven zonder het zelf te realiseren.' zei ik. 'Banshee?' vroeg hij. 'Banshee.' herhaalde Stiles. 'Prachtig, wat zijn de nummers naast de namen?' vroeg Stiles' vader. 'Daar komen we nog, eerst moet je weten dat de code is verbroken door een cijfercode.' zei Stiles terwijl hij naar zijn vader keek. 'Wacht, als een sleutelwoord?' vroeg hij. 'Eigenlijk een naam.' zei ik. 'Allison.' zei Scott. het bleef even stil. 'Haar naam heeft een derde van de lijst gebroken.' zei Stiles. 'En we denken dat er twee andere cijfercode's zijn.' zei ik. 'Wat ons de rest van de namen zal geven.' verklaarde Stiles' vader. 'Oké,' vervolgde hij, 'hoe krijgen we de sleutelwoorden?' Stiles keek zijn vader aan. 'Dezelfde manier hoe we de code hebben gekregen.' 'Lydia.' zei Scott. 'Ze is in het huis van haar oma het hele weekend geweest.' zei ik. Stiles' vader haalde de foto's van de vermoorde mensen erbij. 'Je wist niet van Demarco of Carrie?' vroeg hij terwijl hij naar Scott keek. 'Of die andere twee namen, Kayleen Bettcher en Elias Town. Zijn ze ook weerwolven?' 'Weet ik niet.' zei Scott. 'Maar Deaton zei dat de Nemeton bovennatuurlijke wezens naar hier toe zou verleidden.' zei ik. 'Hier in Beacon Hills? Of Beacon stad?' vroeg hij. 'De populatie van Beacon Hills is misschien maar 3000 maar.' Stiles mompelde iets wat ik niet kon verstaan. 'Maar als we praten over Beacon stad, dan ben je dichter bij 5000 mensen.' zei Stiles' vader. Hij deed wat raar toen hij ging zitten. 'Hoeveel weerwolven, Banshee's, Kitsune's - en wat er dan nog bestaat - praten we over? En wat als de volgende lijst geen 12 namen heeft maar 100?' 'We denken niet dat er zoveel zijn.' zei Stiles. 'Er is een limit.' zei ik. 'Door de cijfers achter de namen.' zei Scott terwijl hij die cijfers aanduidde. 'We denken als we de ander namen ontcijferen de nummers samen 117 zullen zijn.' '117 wat?' vroeg Stiles' vader. 'Miljoen, 117 miljoen.' zei ik. Stiles begon van allerlei dingen op het papier te schrijven wat ik niet kon lezen. Als hij klaar was begon hij te spreken: '117 miljoen dollars pap, gestolen van de Hale kluis. En het word gebruikt om alle moorden te betalen.' Ik probeerde te kijken wat er op stond geschreven, maar zag niks. 'Iemand wilt alle bovennatuurlijke wezens in Beacon Hills dood.' zei Scott 'Dus, de lijst komt uit. En op één of andere manier krijgen huurmoordenaars die lijst.' Stiles onderbrak zijn vader.' En sleutelwoord.' zei hij. 'En dan gaan ze achter de namen van de lijst, het kunnen mensen zijn zonder mond... En met bijlen of kettingen dat je hoofd er kunnen afhakken.' vervolgde hij. Stiles keek naar de foto's. 'Carrie was gestoken.' zei hij terwijl hij naar de foto's keek. 'Wat is dit teken?' vroeg hij terwijl hij naar het mes teken met een vijfhoekige veelhoek rondom de wond. 'We weten het nog niet, we wachten nog.' zei commessaris Stilinski. 'Er is nog een ander ding dat ik niet begrijp, hoe heeft de nieuwe moordenaar geweten dat Demarco bij het feestje zou zijn?' vroeg hij. 'Iedereen weet dat hij bier verkoopt aan tieners voor minder geld.' zei Scott. Stiles' vader knikte en maakte een "aaah" geluidje. 'Zo, wie de vat bier heeft gekocht, heeft Demarco verkoopt.' verklaarde hij. 'Het was iemand op het feestje.' zei ik. 'Een student.' zei Scott.
JE LEEST
Find your anchor
FanfictionSeason 4: Ariana McCall, kleine zus van Scott, heeft al veel meegemaakt. Ze weet van het weerwolven gedoe en van de wereld met Banshee's, kanima's,... Ze heeft zelf niet echt veel vrienden behalve Scott zijn pack. Maar dat veranderd als ze haar eers...