Hari ni ak perlu meneruskan aktiviti harian ku iaitu sebagai pelajar kolej. lebih membeban kan ak lg. apabila ak kini sudah pindah ke rumah ku sendiri. sebagai seorang isteri ak perlu menjaga makan dan minum si suami.
" awak... awakk... awak.. bangun la. dah pukul berapa ni. awk tak pergi keje ke. nanti lambat plak . nak hanta saya lagi. "
" kau ni kan. bole tak sehari je jangan kacau ak. ak penat ni. kau pergi kolej naik kete aje. kunci kereta ad kat meja tu. "
mata aku terus melirik ke tempat yang di tunjuk oleh aeril. ak segara mengambil kunci tersebut kerana ak sudah terlalu lambat untuk ke kelas.
ak sampai ke kolej tepat pada pukul 8:40 pagi. kelas ak bermula pada pukul 8:30 pagi. ak berharap prof helmi tak masuk lg. langkah ak di lajukan selaju yang bole. peluh di bahi tidak ku indah kan.
bukkkkkkk......
buku² yang berada di tangan jejaka di hadapan ku terjatuh. tanpa memandang lelaki tersebut ak terus mengutip balik buku nya.
" maaf , saya betul² tak sengaja. saya nak cepat ni. " ak memandang lelaki yang berada di hadapan ku yang dari tadi hanya membatu kan diri nya.
untuk seketika mata kami bertembung. alangkah terkejut nya. lelaki yang ak langgar itu ialah prof helmi. ak segera melari kan pandangan ke arah lain. tak snggup nak bertentangan mata dengan prof helmi. yang sangat garang itu.
" tak ap. bukan salah awk pon. salah saya jagk. jom masuk kelas sama² dengan saya. ouh ya bawa kan sekali buku yang awk jatuh kan tu. "
"ouh. ya. hihihi.. sory ye prof.."aikk baik plak prof ni. selalu nye nak marah aje. yang tawu hanya memaki orang..
selesai saja kelas. ak terus ke rumah mummy untuk temankan mummy shopping..
" mummy, lambat lagi ke. ? riesya penat la mummy. kita pergi makan dulu nak mummy. ha kat kafe hujung tu. bole erk mummy. ?"mummy tergelak kecik dan mengangguk kan sja kepala nya. kami menuju ke kafe tersebut sambil berbual. bualan kami terhenti apabila mummy ternampak. seorang yang sangat mummy kenali sedang bermesraan bersama perempuan yang tergedik² itu..
YOU ARE READING
suami ku si kasanova
Randomtengku Ariesyah Sofea binti Tengku Ibrahim Noor. merupakan seorang anak yang taat akan ibu bapa nya. di sebab kan perjanjian papa nya dan teman karib nye. die di jodoh kan dengan kasanova yang sudah cukup terkenal iaitu Tengku Aeril Zafriel. " jang...