Bölüm- 1

199 7 10
                                    

Adım Bulut. 18 yaşındayım. Ankara'da küçük köyde gecekonduda yaşıyoruz. Fakir bir ailenin kızıyım. Fakir olmaktan yana bir sıkıntım yok ama ailemden yana bazı şikayetlerim var. Sürekli olmasada arada sırada şiddet görüyorum. Bir kaç kere yurda gitmeyi düşündüm ama buna cesaret edemedim hem orda da bildiğim kadarıyla çocuklara şiddet uygulanıyormuş hem de babamdan tekrar dayak yemekten korktum. Bu yüzden polisede şikayet edemedim.

Daha 18 yaşımda olmama rağmen babam ve annem beni evlendirmeye kararlılar. Sürekli olarak eve görücü geliyor ve şimdiye kadar hepsini bir aksilik yapıp göndermeyi başardım. İnsanlar çok güzel olduğumu ve tıpkı güneşin güzelliğini yansıttığımı söylerler. Beni mutlu eden tek şey onların güzel sözleri. Ve en yakın dostum aynalar..

Ankara'nın küçük bir köyünde yaşadığımız için yakın çevrede iyi bir okul yok ve bu yüzden köyün tek okulunda eğitim görüyorum. Lise sona geçtim. Okumakta çok kararlıyım ve derslerimde oldukça başarılıyım. Şimdi yaz tatili olduğu için annem beni tarlada çalıştırmaya götürüyor. Benim yaşlarımda okumayan o kadar çok çocuk varki işte bu yüzden şükrediyorum ve biraz da olsa kendimi şanslı hissediyorum. Ailem okumamdan yana değil çünkü bana hiç güvenmiyorlar okuyupta ne olucakmışım gibi laflar ediyorlar ve bu yeterince sinir bozucu. Ama onların bu itirazları karşısında sessiz kalıyorum çünkü eğer bende itiraz edersem babamdan tekrar şiddet görmekten korkuyorum.
Yakın zamanda özel bir okulun bursluluk sınavı hakkında bir mesaj geldi. Evet çok eski de olsa bir telefonum var ama işimi görüyor. Köyde internet olmadığı için telefona da pek ihtiyacım olmuyor. Sadece arama yada mesaj felan oda kontörüm olursa.. Herneyse bu sınava girmeye çok hevesliydim belki kendimi bu sefil hayattan kurtarırım diye ve girdim de.

Bugün sonuçların açıklanma günüydü. İnternet olan bir yere gitmem gerekiyor diye düşündüm. Kasabada bir internet kafe vardı bende kasabaya indim. Uzun bir yoldan sonra nihayet varmıştım. İçeri girdim, bilgisayarı açtım ve sonuçlara bakmak için öğrenci bilgilerini doldurup Tamam'a bastım. İşte sonuçlar ortadaydı...

Güneşin YansımasıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin