Bab 4 ::

35.1K 1K 11
                                    

"Ish lepas lah,Izz" Naura menarik tangannya yang dipegang oleh Izz. Matanya meliar memandang orang yang lalu-lalang.

"Ish,kau ni. Jangan degil boleh tak? Aku takut kau hilang nanti. Orang ramai ni!"

"Ala,biarlah saya nak hilang ke apa. Awak bukan kisah pun," Izz melepaskan pegangan tangannya. Biar Naura tahu. Dia berjalan pantas meninggalkan Naura di belakang. Terkedek-kedek Naura mengejar Izz yang sudah jauh di hadapan.

"Haa,pergilah jauh-jauh. Biar sesat. Kenapa nak ikut aku pulak?"

"Sebab saya nak ada di samping awak~ Sweet tak? Sweet kan?" Kata Naura sambil tersengih.

"Manis lagi aku,"

"Eleh," Naura mencebikkan bibirnya.

************

Izz memandang pemandangan dari balkoni hotel yang mereka diami selama seminggu di Melbourne. Dia tersenyum sedikit apabila teringatkan peristiwa di Koala's Heaven tadi.

**

"Excuse me,sir?" Naura dan Izz yang sedang mendukung seekor beruang koala memandang ke arah seorang wanita tua yang berpakaian seperti orang Arab itu.

"Madam Wadiyah!" Jerit Izz apabila teringatkan muka perempua tua yg berada dalam linkungan 60-an itu. Wanita ini lah yang pernah merawat dia semasa di Turki dulu. Wanita itu merupakan seorang pakar perubatan Islam yang terkemuka di sana. Naura mencium tangan wanita itu sambil tersenyum . Wanita itu membalas senyuman Naura.

"Izz,can I talk with you? Just for 5 minutes, I guess?" Izz menganggukkan kepalanya dan memberi isyarat kepada Naura supaya menunggu dia nnti.

***
"Yeah? What can I help you,Madam Wadiyah?" Kata Izz apabila Wadiyah sudah melabuhkan punggung di sebelahnya.

"Who's that girl? She's your wife?"

"Yeah,she is," Izz menganggukkan kepalanya.

"Are you sure?" Izz mengerutkan keningnya

"Yeah,of course. I'm her husband. Why?"

"Izz,she's still virgin," Wadiyah memandang hairan ke arah Izz. Takkan la mereka tak pernah buat bnda yang halal tu? Izz menghela nafasnya. Dalam diam,dia tersenyum. Baguslah kalau begitu.

"How did you know?" Izz menguji Wadiyah. Ingin tahu sejauh mana kebenaran itu

"Saya tahu lah,saya kan pakar perubatan. Sewaktu dia pegang tangan saya tadi,saya dapat rasakan yang dia masih suci," jawab Wadiyah dalam bahasa Malaysia yang agak pelat. Dia pernah menginap di Malaysia selama 3 tahun,mungkin sewaktu itu lah dia belajar bahasa Malaysia.

"I'm glad to know that she's still virgin," Izz tersenyum senang. Dia berharap supaya dia lah lelaki pertama yang akan menyentuh Naura .

"Izz tak pernah sentuh isteri Izz sendiri?" Tanya Wadiyah.

"Belum sampai waktunya lagi.Saya tak bersedia lagi untuk sentuh dia sebagai isteri saya," Terang Izz. Izz memandang Wadiyah. Dia tahu apa yang difikirkan oleh wanita itu.

"Izz,kamu tahu kan kalau Izz sebagai suami tak jalankan tanggungjawab terhadap isteri Izz,ia dianggap satu dosa ?"

"I know that,miss,"

"So,what are you waiting for? Go and make her fallen for you. Saya tahu awakk boleh buat," Kata Wadiyah,memberi semangat kepada Izz.
***

"Awak,tadi perempuan tu cakap apa?" Naura hairan apabila terlihat Izz yang asyik tersenyum selepas bersembang dengan wanita Arab itu tadi. Pandangan Izz yang tadinya ditumpukan ke arah kesibukan jalan raya dialihkan ke arah Naura.

"Naura,dia cakap yang kau masih suci. Aku harap sangat kau jaga kesucian kau tu untuk aku," Naura menundukkan wajahnya apabila tersedar renungan daripada Izz. Keadaan menjadi sunyi. Lama mereka berkeadaan begitu.

"Naura~" panggil Izz perlahan.

"Ye?"

"Izinkan aku untuk sentuh kau sebagai isteri aku. Aku betul-betul nakkan kau. I think I've fallen for you. Aku akan cuba untuk buat kau jatuh cinta dengan aku. Kalau kau tak izinkan,tak pe. Aku boleh tahan nafsu aku," Naura terdiam sejenak. Dia betul-betul tak ada apa-apa perasaan kepada suaminya. Kadang-kadang dia benci dengan dirinya sendiri. Dia tak boleh gantikan perasaan cintanya kepada Danial untuk orang lain .

"Awak suami saya. Suami saya yang sah. Saya tanggungjawab awak. Saya berdosa kalau tak layan awak," Izz memandang Naura penuh berharap. Betul ke ni?

"Kau izinkan?"

"Saya hak awak," ujar Naura ringkas. Izz tersenyum senang. Pinggang Naura diraih . Tangan Naura dicapai lalu diciumnya lembut. Tangan Naura ditarik supaya mengikutnya masuk ke dalam bilik. Pintu balkoni ditutup. Naura yang masih terkaku hanya mampu berdoa.

'Mampukah aku? Akan hilangkah v-card aku malam ini?'

Badan Naura dibaringkan ke atas katil. Naura memejamkan matanya. Takut untuk membayangkan apa yang bakal Izz lakukan.

"Naura,pandang aku," Izz mengelus lembut pipi Naura supaya memandang dia. Dia mencium lembut bibir Naura. Naura mula melarikan jari runcingnya ke dalam rambut Izz. Tangan Izz mula menjelajah baju Naura. Dibukanya butang baju pijama Naura satu persatu. Bibir Naura diciumnya lagi kemudian turun ke leher. Perlahan-lahan leher itu digigitnya. Naura memegang dada Izz. Terasa getaran di dada Izz.

"Naura,I've fallen for you," bisik Izz di telinga Naura.

"Saya hak awak,"

Tubuh Naura dipeluknya erat. Terasa tidak mahu dilepaskan. Lampu tidur di sisi katil dipadamkan. Dan akhirnya mereka melayani bahtera bersama. Menjalankan tanggungjawab masing-masing.

***

Naura membuka matanya perlahan-lahan. Tangan Izz masih merangkul pinggangnya. Dia memejamkan matanya,mengingati kejadian semlam. Dia sudah mnjadi isteri sebenar Izz. Baju yang berselerak di lantai mmbuatkan dia menutup mukanya . Malunya!!

"Malunya!" Kata Naura perlahan.

"Tak payah nak malu sangat. Aku suami kau," Izz membuka matanya,memandang ke arah badan Naura yang membelakanginya.

"Lepaslah,orang nak bangun ni," tangan Izz yang merangkul pinggangnya di tepis.

"Ada aku kisah?" Badan Naura dipeluknya erat.

"Izz~ Saya nak mandi,"

"Jom,kita mandi sama-sama nak?" Izz tersenyum nakal apabila teringatkan kejadian semalam.

"Gatal,"

"Kalau aku nak buat kau macam semalam lagi sekali boleh tak?" Izz ketawa. Seronok melihat wajah cemberut Naura.

"Nak kena tendang,cubalah," Makin kuat Izz ketawa.

"Eh,semalam kau tak tendang aku pun?"

"Menyampah lah ! Malas nk layan perangai awak ni," Naura cuba melepaskan dirinya dari di peluk Izz.

"Oi,sayang. Jangan la macam ni. Orang nak manja-manja sikit pun tak boleh. Pandang lah aku," suara Izz dilembutkan. Badan Naura yang mmbelakanginya dialihkan. Pipi Naura dipegang. Mata hazel milik Naura dipandangnya. Bibirnya didekatkan ke muka Naura.

"No kisses before you taking your bath," Naura menolak badan Izz supaya menjauhinya.

"But after I taking my bath, will you promise me that you'll kiss me?" Naura menganggukkan kepalanya. Izz mencapai tuala yg berada di sisi katil.

____________________

Long chapter!!!!!

Kisah Aku Dan Dia! ✔Where stories live. Discover now