DANIELLE POV
"Hoi Izzy hoe was je avond" vraag ik als Izzy eindelijk thuis is. "Mijn avond was geweldig. We zijn naar de Mac geweest en naar de film." zegt Izzy. Ik vraag of er meer is geweest is maar daar wil ze niet op reageren. "Vindt je hem leuk" vraag ik om de stilte te verbreken. Ze kijkt me aan en hoeft niks meer te zeggen aan haar gezicht zie ik dat ze verliefd is. "Ga je er wat mee doen" vraag ik. "Wat moet ik er mee doen hij is bekend en kan alle meisjes van het land krijgen" antwoord Izzy. Na dat ik alle vragen heb kunnen te stellen besluiten we te gaan slapen.
DIONI POV
Ik besluit na mijn date met Izzy nog even naar Kaj te gaan. "Yo Bro, Wat doe jij zo laat nog hier" vraagt Kaj. "Ik moest even met iemand praten" zeg ik met een big smile. "O ja jij was net lekker met Izzy uit hoe was het" vraagt Kaj. Ik ga eerst rustig zitten en laat merken dat ik wel wat drinken wil. Kaj snapt de hint en loop naar de keuken. Hij komt terug met twee glazen en een grote fles cola. Kaj komt naast me zitten en vraagt nog een keer hoe het was. "Het was echt super gezellig en volgens mij vind ik haar leuk" antwoord ik. Na het gezellige gesprek ga ik maar eens op huis aan.
DE VOLGENDE MORGEN
VIVIAN POV
Goede morgen hoor ik mijn moeder van beneden roepen. "Ga jij je zo eens aankleden en zo want dan kunnen we de meiden zo gaan halen" roept mijn moeder naar boven. Ik kijk op mijn telefoon en zie verschillende appjes. Van de meiden en van Kaj. Wat wil Kaj van me en hoe komt hij eigenlijk aan me nummer.
Kaj: Hoi schoonheid, heb je lekker geslapen vannacht.
U: Ja heerlijk en jij heb je een beetje lekker kunnen slapen.
Kaj: Ja hoor lekker geslapen weet jij wat Izzy van Dioni vind.
u: ?????????
Kaj: Dioni vind Izzy leuk maar hij durft er niks mee omdat hij bang is dat Izzy niet het zelfde voor hem voelt.
U: Zal ik het zo vragen aan Izzy??
Kaj: Is goed maar niet zeggen dat Dioni haar ook leuk vind
U: Ik zal het vragen en niks zeggen ben jij er vanavond ook.
Ik wacht niet op antwoord en leg mijn telefoon weg. Ik kleed me aan en pak mijn spullen. Ik app de meiden dat ik er aan kom.
SHANNA POV
Ding dong de deurbel gaat en ik pak snel mijn spullen. We hallen ook de rest en gaan naar de studio. Daar aan gekomen worden we naar onze kleedkamers gebracht. We zijn allemaal zenuwachtig en zeggen dus allemaal niks. Totdat Vivian de stilte verbreekt. "Hoe was je date gister Izzy" vraagt Vivian. Aan Izzy 's gezicht is te zien dat ze geen antwoord hoeft te geven. We praten nog even veder over het feit dat Izzy en Dioni heel goed bij elkaar passen als Vivian ineens iets leuks verteld. "Ik ben verliefd" zegt Vivian. "Op wie" hoor ik ineens een jongens stem zeggen en dan komt Kaj ineens de kleedkamer inlopen. "Op niemand" zegt Vivian blozend. Kaj gaat naast Vivian zitten en zegt "Ik vind jou leuk maar wist niet of het wederzijds was maar aan je gezicht te zien is dat wel zo". "Wil je mijn meisje worden" vraagt Kaj dan. "Ja ik wil" zegt Vivian dan.
SAMUEL POV
"Waar is Kaj" vraag ik aan de jongens die allemaal bij mij verzameld zijn. "Die moest nog iets regelen dus die kwam iets later" zegt Dioni met een big smile. "Hij ging eerst even wat fixen bij de meiden" zegt Cassius dan. We kijken elkaar verbaasd aan. Kaj die iets ging fixen met meiden. Dat word leuk. We stappen in de auto en gaan naar de studio. Al snel zie ik wat Kaj wou fixen. Hij staat namelijk te zoenen me Vivian. Ook Izzy komt snel naar ons toe gelopen en pak Dioni bij zijn arm. "Ik hoorde dat jij mij leuk vind en ik vind jou ook leuk" hoor ik Izzy tegen Dioni zeggen. Niet veel later staan ook die twee te kleffen. "Meiden zijn jullie al bijna klaar om het geluid te checken" hoor ik Gorden dan zeggen. We hebben nog een paar uurtjes en dan begint te show. Ik ziet dat de meiden zenuwachtig zijn. "Maak je niet druk wat kan er nou mis gaan" zeg ik tegen de meiden. Dan schiet Vivian in de lach. Een van ons kan de zelfde fout maken als Kaj maakte in de finale (zie het filmpje). Ik kijk Vivian aan en zeg dat alleen grote sukkels zulke fouten maken. We schieten allemaal in de lach en voor we het weten is het show time.
IZZY POV
We lopen het podium af waar de jongens ons al op staan te wachten. Als we van het podium af zijn pak ik mijn telefoon en wil eerst een Twitter bericht de wereld in helpen.
Net lekker gezongen willen jullie op ons stemmen #Freedom.
Ik plaats het Twitter berichtje en krijg als snel veel reacties. Heel veel mooie berichtjes. Als ik dan toch op mijn tijdlijn kijk zie ik ook dat de jongens hebben gevraagd om op ons te stemmen. Als alle optredens zijn geweest horen we een tussen stand we staan op nummer drie dus dat kan hoger. Ik besluit me moeder te bellen om te vragen of zij de familie ook wil laten stemmen. Aan het eind van de avond horen we of we door zijn. Maar eerst krijgen we een heel verhaal over wie we zij en wie de anderen zijn. Heel leuk maar ik wil de uitslag van vanavond. Dan horen we ineens dat we door zijn. We besluiten nog even Amsterdam in te gaan om het te vieren. Eenmaal in de stad horen we verschillende mensen vragen of ze met ons op de foto mogen natuurlijk mag dat. We betellen een kinderchampagne. De barkeeper kijkt me raar aan en komt dan met een pak appelsap en 10 champagne glazen aan. We kijken elkaar aan en schieten dan in de lach. "Is dit ook goed we hebben namelijk geen kinderchampagne" vraagt de barkeeper. Ik steek mijn duim omhoog als teken dat het goed is. We drinken allemaal een glas leeg en gaan dan veder de stad in. Dan vraagt Dioni of hij met mij mee mag. Ik kijk Danielle aan en die knikt dat het goed is. We gaan allemaal naar huis want we hebben morgen afspraak met Shaker. Als we thuis zijn maken we een bed klaar voor Danielle die nu op zolder gaat slapen omdat Dioni op haar bed mag slapen.
JE LEEST
FREEDOM (voltooid)
FanfictionEen verhaal over liefde, vriendschap en muziek. Er gebeuren dingen die je niet verwacht. Gaat FREEDOM winnen in de X-factor? Kunnen ze droom waar maken met B-Brave. Of blijft het een droom.