8. I AM WHO I AM!

49 2 0
                                    

DIONI POV

Ik word waker in een kamer die ik niet ken. Dan zie ik Izzy liggen en bedenk me ineens dat ik met de zusjes Moer mee naar huis ben gegaan. Ik probeer zachtjes op te staan om Izzy niet waker te maken. Maar Izzy is al waker. Izzy staat op en loopt dan naar de zolder waar Danielle ligt te slapen. We kleden ons aan en gaan dan met z'n 3e naar beneden. De moeder van de zusjes is al bezig met een ontbijt als ze ziet dat ik ook mee ben. "goedemorgen mevrouw Moer, heeft u lekker geslapen" zeg ik netjes. "Zeg maar Samantha, Ik wist niet dat er een jonge mee naar huis was gekomen" zegt de moeder van de meiden. Samantha dekt de tafel voor vijf personen in plaats van vier. Dan komt de vader van de meiden naar beneden. "Welk van mijn meiden heeft dit mee genomen" zegt hun vader plagend "Mijn naam is Hans". "Mijn naam is Dioni" zeg ik en geef de vader een hand.

JAI POV

Ik zit in de auto naar Amsterdam want Shaker had iets speciaals geregeld dat de jongens de meiden beter leren kennen en andersom ook. Ik pak mijn telefoon en stuur Dioni een appje.

J=Jai D=Dioni

J: Yo Bro lekker geslapen;).

D: Heerlijk geslapen.

D: Er is niks gebeurt als je dat denkt hoor.

J: Weet jij wat Shaker van plan is vandaag.

D: Ik hoorde iets over kennis making spelletjes :p.

J: Maar ik ga ik ben er bijna .

D: Wij worden zo ook naar de studio gebracht.

Ik leg mijn telefoon weg en zie het bordje Amsterdam al. Mijn moeder zet mij af en ik ga snel naar binnen.

VIVIAN POV

Mijn wekker gaat. Ik zet de wekker uit en draai me weer om. Mijn moeder komt naar boven en zegt dat ik op moet schieten. We moeten zo gaan. "En voor ik het vergeet de meiden komen allemaal zelf dus we hoeven niemand op te hallen" zegt mijn moeder. Ik besluit te gaan douchen en me aan te kleden.  Als ik beneden ben schuif ik mijn ontbijt naar binnen en ga dan samen met mijn moeder naar Amsterdam. Mijn moeder heeft afgesproken met de moeders van de meiden. Als mijn moeder mij heeft afgezet bij GDC loop ik naar binnen. Ik zie Kaj zitten en vraag wat we vandaag gaan doen. "Ik heb geen idee wat we gaan doen vandaag" zegt Kaj. Dan komt Shaker naar beneden en zegt dat wij alvast de dans studio in moeten gaan. Wij doen dat netjes en zitten dan ineens met z'n 2e in de studio. Net als ik van de stilte kan genieten komen Danielle Dioni en Izzy binnen. "Hebben jullie lekker geslapen" vraag ik als ze naast ons komen zitten. "Ik heb heerlijk geslapen" zegt Dioni "En mijn ouders mogen je" zegt Izzy "Tot nu mocht mijn vader geen enkel vriendje".

DAPHNE POV

Ik zit al bijna een uur in de auto. Ik ben op weg naar Amsterdam en dat is toch best wel ver rijden vanuit Den Haag. Ik beluit een spelletje te gaan doen op mijn telefoon en voor ik het weet zegt mijn moeder dat we er zijn. Ik loop naar binnen en gelijk door naar de studio. Als ik binnen kom is nog niet iedereen er. Snel naar mij komen ook Cassius, Samuel, Jai en Shanna binnen. Het eerste spelletje wat we gaan doen is een soort raad wie ik ben spel of zo. We worden in duo's  verdeeld. Vivian zit bij Kaj, Izzy zit bij Dioni, Shanna zit bij Samuel, Danielle zit bij Jai en ik zit bij Cassius. Na een tijdje vind Shaker het wel goed en neemt afscheid. Wij blijven nog even zitten. Dan komt Cassius met het idee om doen, durf of de waarheid te spellen. Iedereen vind het een goed idee. Dus we gaan het doen.

IZZY POV

Omdat het idee van Cassius was mag hij beginnen. "Doen, durf of de waarheid, Shanna" vraagt Cassius. "Doen" antwoord Shanna "Geef Sam een kus" zegt Cassius. Niet alleen Shanna loopt rood aan maar ook Samuel wordt rood. Shanna kijkt ons allemaal aan maar voert de opdracht dan wel uit. Dan is Shanna aan de beurt. Zo gaan we een paar rondes veder tot Jai aan mij een vraag mag stellen. "doen, durf of de waarheid, Izzy" vraagt Jai "Waarheid" zeg ik. "Wat is je grootste geheim" vraagt Jai. Ik kijk om me heen en voel dat mijn ogen waterig worden. Ik sta op en loop weg. Ik loop de gang op en ga daar tegen een muurtje zitten. Ineens hoor ik een stem die me vraagt wat er is. Ik kijk op en zie Dioni staan. Hij komt naast me zitten en geeft me een kusje op mijn voorhoofd. "Wat is er Izzy Waarom huil je" vraagt Dioni met een meelevende stem. "Mijn grootste geheim weet zelfs Daan niet en me ouders eigenlijk ook niet" zeg ik. "Ik ben vroeger" dan valt er een stilte omdat ik twijfel of ik het wel moet zeggen. hij kijkt me vragend aan. "Wat is er vroeger gebeurt" vraagt hij nu eigenlijk iets banger. "Ik ben vroeger verkracht" zeg ik in een ademzucht. "Waarom heb je dit nog nooit tegen iemand gezegd" vraagt Dioni dan. "Ik was bang dat niemand mij zou geloven of begrijpen" zeg ik dan huilend.

SAMUEL POV

"Waar heeft Izzy nou weer last van" vraag ik een beetje geïrriteerd als ook Dioni de studio uit gelopen is. Iedereen kijkt elkaar vragend aan we besluiten dan te stoppen. Danielle staat op en loop dan ook naar buiten en niet veel later volgt de rest ook. Ik loop als laatst naar buiten. Iedereen loopt naar beneden naar de kantine. Maar ik zie Izzy en Dioni tegen het muurtje zitten en loop er dus even heen. Als ik zie dat Izzy aan het huilen is vraag ik of ik een glaasje water moet halen. Ik wacht niet op antwoord en loop de trap af. Ik zie de groep beneden staan en besluit niks te zeggen over wat ik net zag. Ik pak een glas water een loop weer naar boven maar voor ik op de trap sta wordt ik vast gepakt. Het is Shanna die vraagt wat ik ga doen. Ik vertel dat Izzy het moeilijk heeft en dat ik haar dus een glas water ga brengen. Shanna wil weten wat er is gebeurt en loop dus achter mij aan.

FREEDOM (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu