Selamun aleykum arkadaşlar.
Diğer bir beş harfli kelimemiz; ZİKİR.
Konuya girmeden hemen şunu söyleyelim önce... Zikir; ALLAH' ı zikretmek, eline tesbihi alıpta, ALLAH, ALLAH , ALLAH demek değildir.. Her zaman diyoruz... KUR'AN' ın tefsirini yalnızca ALLAH yapar... Bakalım ALLAH bizden nasıl bir zikir istiyor... Zikirden kastı ne ?
Zikir kelime manasıyla anmak ve akılda tutmak demektir.
ALLAH' a soralım o halde. Seni nasıl anacağız Rabbimiz?♥"Rabb'inizden bir lütuf ve bereket istemenizde hiç bir sakınca yoktur. Arafat'tan ayrılıp akın ettiğinizde Meş'ar-i Haram'da ALLAH' I ZİKREDİN. O'NU O'NUN SİZE GÖSTERDİĞİ GİBİ ANIN. Siz bundan önce gerçekten sapıklardan idiniz. (BAKARA / 198 )
★"ALLAH' I ZİKREDİN. O'NU O'NUN SİZE GÖSTERDİĞİ GİBİ ANIN"
(BAKARA / 198 )Peki nerde gösterdin Rabbim? Biz seni anmak, zikretmek istiyoruz ?
Gerekli ibadetlerinizi bitirdiğinizde" YİNE ALLAHI ANIN TIPKI ATALARINIZI ANDIĞINIZ GİBİ, HATTA DAHA KUVVETLİ BİR ANIŞLA. İnsanlardan bazısı şöyle der: "Ey Rabb'imiz, bize dünyada ver." Böylesi için âhırette bir nasip yoktur.
( BAKARA / 200 )★"YİNE ALLAHI ANIN TIPKI ATALARINIZI ANDIĞINIZ GİBİ, HATTA DAHA KUVVETLİ BİR ANIŞLA "
Atalarımızı, yani babamızı, annemizi andığımız gibi... Ölçü çıktı... Şimdi geleneksel zikirle ALLAH' ın emrettiği zikri bir karşılaştıralım... Acaba anne babasını, eline tesbih alıpta, baba-baba-baba- anne- anne- anne diye anan var mıdır acaba? Birde bunu tarikatlerde ki gibi toplu yapıldığını hayal edin , işin içine mizahta girmiş olsun :)
Konumuza tekrar dönelim..Zikir anmak, akılda tutmak demekti... ALLAH' ta bizden babalarımızı, annelerimizi andığımız, akılda tuttuğumuz gibi, hatta daha kuvetli bir şekilde anmamızı, akılda tutmamızı istiyordu...
Bir düşünelim bakalım biz anne ve babamızı nasıl anar, nasıl akılda tutarız ?
Babamızın, annemizin bizim hayatta olma vesilemiz olduğunu, onlara karşı sorumluluklarımız olduğunu, bu sorumlulukları yerine getirmekle mükellef olduğumuzu, onları ve ihtiyaçlarını asla unutmamamız gerektiğinin bilincinde olarak değil mi?
İşte ALLAH'ta bizim anne ve babalarımıza olan bu sorumluluklarımız gibi, kendine karşı olan sorumluluklarımızıda UNUTMAMAMIZI ve akılda tutmamızı, yerine getirmemizi istiyor..
Anmak, akılda tutmak, adını söyleyip durmak değildir... Anmak, akılda tutmak sorumluluğunun bilincinde olmaktır...
Bu söylediklerimin delili şu ayettir :
"ANIN BENİ Kİ ANAYIM SİZİ. Şükredin bana, sakın nankörlük etmeyin!"
( BAKARA / 152 )"ANIN BENİ Kİ ANAYIM SİZİ"
Zikir ALLAH, ALLAH, ALLAH demekse , bu ayete göre biz ALLAH dedikçe, ALLAH' ta KULUM KULUM KULUM demiş olacaktır.
Böyle birşeyide akıl, mantık kabul etmez...
Ayet, bana şirk koşmayın, bana karşı sorumluluklarınızı unutmayın, ben aklınızda olayım ki, bende üzerinize olan ferasetimi artırayım, yardımcı olayım, yanınızda olayım der...
Geleneksel zikir, İblisin taktiğidir... İnsanları hipnotize edip etkisi altına almak, insanları ve dini reel hayattan koparmak ve islamı bir tapınak dinine çevirme isteğidir iblisin...
Akıllı ve uyanık olalım müslümanlar...Ve bir hikayeyle bitirelim;
★Eski bir hikayedir biliyorum ama her okuduğumda etkileniyorum.
Henüz yirmisinde olan genç bir çoban... Bir kıza gönlünü kaptırmış, o derece aşık olmuş ki, sevdiğinden başka bir şey düşünemez, derdini kimseye anlatamaz olmuştu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Beş Harfliler
DiversosKonuşurken söylediğimiz kelimelerin kaç harf olduğuna dikkat etmeyiz. Bizce gerek yoktur. Aslında gerek var. Çünkü bazı kelimelerin harf sayıları aynıdır. Ve bu kelimeler birbiri ile bağlantılı kelimelerdir. Ama biz farketmeyiz. Işte bu yazılarda...