Selina Kyle este cunoscuta si sub numele de Catwoman. Ea este adversara lui Batman si au o reletie complexa de dragoste-ura. Are o relatie tumultuoasa cu Batman. In timp ce el incearca sa o convinga pe Selina sa i se alature in lupta contra criminalitatii din Gotham ea incearca sa il convinga sa i se alature ca partener in crime.
Selina este o fata orfana care creste pe strazile orasului Gotham, invatand de mica cum sa supravietuiasca singura. Trece prin multe incercari si invata ca singura cale de a supravietui pe strazi este sa devina o hoata. Incepe sa fure din magazine si are o dragoste neinteleasa pentru bijuterii si lucruri scumpe.
O figura populara, Catwoman a aparut in foarte multe adaptari legate de Batman. Actritele Julie Newmar, Lee Meriwether si Eartha Kitt au introdus-o pe Catwoman in inimile unui public larg in serialul "Batman" din 1960. Michelle Pfeiffer a portretizat personajul in filmul "Batman Returns" in anul 1992. Halle Berry a jucat in filmul "Catwoman" din anul 2004 care a fost un esec critic si comercial. Anne Hathaway a interpretat-o pe Selina Kile in filmul "The Dark Knight Rises" in anul 2012. Mie mi-a placut filmul si cred ca ar fi trebuit sa apara mai multe scene cu ea, dar la ultima verificare eu nu eram regizor asa ca sperantele mele sunt moarte. :'( O versiune mai tanara a Selinei este jucata de Camren Bicondova in serialul "Gotham" din anul 2014. Chiar imi place felul in care este prezentata poveste lui Bruce inca din momentul in care parintii lui sunt ucisi si desi momentan accentul este pus pe Jim Gordon si incercarile prin care trece pentru a face ordine in Gotham serialul asta te prinde. :)) Vi-l recomand daca inca nu l-ati vazut.
Este experta in hotii, lupta corp la corp si in gimnastica. Armele sale obisnuite sunt: un bici, gheare retractabile si are o relatie empatica cu toate tipurile de feline.
Personajul Catwoman a fost creat de catre Bob Kane si Bill Finger, iar prima ei aparitie a fost in Batman #1 in care ea e cunoscuta sub numele de "The Cat" in anul 1940.
Catwoman a fost clasata #11 in top 100 raufacatori ai tuturor timpurilor.
CITEȘTI
BATMAN -Replici-
RandomAm gasit cateva replici din filmele si serialele animate cu Batman si alti supereroi si vreau sa le impartasesc cu voi.