Lizzy mencari joongki di merata tempat..tetapi tidak jumpa..dia mencari selama 3 hari,tetapi tetap tak jumpe di mane mane..
Lizzy://nangis//mane awk??jgn la camni..saya janji xnak jadi playgirl lagi..jgn tinggalkan saya saya rindu awk..
Tiba-tiba dia menerima satu panggilan.
Lizzy:hello.
?:hello..ni Puan Lizzy ke?
Lizzy:ye saya..wae?
?:saya nurse dri hospital besar Ilsan..saya nk maklumkan pada puan..yg suami puan,encik Song joongki mengalami kemalangan dan sekarang dia berada di wad ICU.
Lizzy:mwo?!ICU?!ok,saya dtg sekarang.Lizzy memutuskan panggilan dan terus ke hospital besar Ilsan.
1 jam 30 minit kemudian..lizzy sampai di hospital.dia terus pergi ke wad ICU.
Lizzy:doktor mcm mne suami saya?
Doktor:Dia koma dan masih belum stabil..tapi jgn risau..dia masih ade harapan utk hidup.
Lizzy:kamsahamnida doktor//bow//Lizzy masuk ke dalam bilik wad joongki..dia menangis lagi apabila melihat keadaan suaminya..kepala berbalut,kaki disimenkan..
Lizzy://pegang tgn joongki sambil nangis//oppa..jgn tinggalkan lizzy..lizzy tau lizzy salah..lizzy minta maaf..lizzy janji lizzy akan berhenti jdi playgirl..tapi oppa kene sedar..oppa..jebal..ireona..lizzy nk hidup bersama oppa..//peluk badan joongki//
Gu Hara POV
Hara:hahaha puas hati aq!
Jia:ok..aq tgh risau ni..buatnye dia mati,cmne?
Hara:jgn risau..dia xkn mati..bukannye aq langgar kuat pon..
Jia:hmm...Flashback joongki
Joongki berjalan di sekitar Bandar Ilsan..dia melintas apabila lampu isyarat berwane merah..tetapi,ade sebuah kereta yg terus jalan tanpa berhenti..dan joongki tidak sedar akan kehadiran kereta itu kerana dia hanya memikirkan masalahnya..akibatnya..dia dilanggar oleh kereta itu..kereta tak berhenti lalu jalan terus..boleh dikatakan langgar lari..
End flashback
3 minggu kemudian..
Lizzy tertidur di tepi katil joongki..joongki masih lagi tidak sedar.ketika itu,suga yg baru sampai di Ilsan..pon masuk ke dalam wad joongki..
Suga:*lizzy tido la..kesian dia..suami eksiden..aq harap dia tabah...*
Tiba tiba,jari joongki bergerak.suga terus ke joongki..
Suga:joongki??kau da sedar ke?
Lizzy terjaga akibat suara suga.
Lizzy:suga..
Suga:saya rase dia dah sedar..jari dia bergerak tdi..
Lizzy:jinjja?oppa..lizzy ni..Joongki perlahan lahan membuka matanya..
Lizzy:oppa dah sedar!//peluk joongki//
Suga:baguslah kau dah sedar..kau ok?
Joongki://terpinga pinga//suga..
Suga:ye?
Joongki:sape yeoja ni?
Suga:kau..x kenal ni sape?
Joongki://geleng//
Lizzy:oppa,saya wife oppa..lizzy..ingat x??
Joongki:tak..saya xde isteri nama lizzy..saya ade isteri nama Gu hara..
Suga&lizzy://terkejut//PAda waktu itu,Hara pon masuk ke dalam bilik wad joongki dan berpura pura sedih..
Hara:oppa!!//peluk joongki//
Joongki:chagi pergi mane??
Hara:chagi baru dapat tau oppa eksiden..mian x lawat oppa..*yes!dia amnesia!plan aq berjalan lancar!dia ingat aq wife dia!!yess!!*
Joongki:gwenchana..Lizzy yg berada di situ terkejut..
Lizzy:*cha..chagi??ni kan yeoja yg haritu?nape dia ade kat dini?nape joongki ingat yg yeoja ni wife dia?!*oppa..//pegang tgn joongki//saya lizzy..takkan x ingat?
Joongki://tarik tgnnya//sorry..saya x kenal awk..
Lizzy://nak nangis// //lari keluar dri wad joongki//
Suga:ya joongki,dia wife kau!kau x ingat ke?!
Joongki:tak..wife aq hara ni..
Suga:aish..//keluar kejar lizzy//
Joongki:*biar betul dia bini aq??setahu aq bini aq gu hara and kitorang dah kawin 2 tahun lepas..aish...aq silap or diorang yg silap?*Lizzy POV
Lizzy menangis sepuasnye di bangku yg terletak di taman hospital..suga hanya memerhatikan lizzy..
Lizzy://menangis//*kenapa dia amnesia?!kenapa dia x ingat aq?!kenapa dia perlu ingat yeoja tu?!aq ni sape pada dia?!kenapa semua ni jadi kat aq..kenapa??*
Suga perlahan lahan berjalan menuju ke arah lizzy
Suga:lizzy,sabar eh??
Lizzy:mcm mne saya nk sabar?!lelaki yg saya syg..dh tinggalkan saya!dia x kenal saya langsung..sikit pon tak..
Suga:sabar..kita x leh buat ape ape selain doakan dia utk kembali ingat..ye?Lizzy hanya menangis..
Tiba tiba,telefon lizzy berbunyi.Lizzy:hello..
??:lizzy!U buat ape??jom keluar?
Lizzy:Sorry,I xde kat seoul..
??:habis you kat mane??
Lizzy:I kat..Ilsan..
??:ilsan??buat ape kat sane?
Lizzy:ermm..husband I..eksiden..dia masuk hospital sini.
??:eksiden?!ok..I dtg jap gi..tunggu ok?
Lizzy:nae..gomawo..
??:cheonma..Lizzy memutuskan panggilan telefon tdi..
Suga:sape tadi tu?
Lizzy://senyum tawar//To be continued..
#abaikan typo
#sorry kalau x best
YOU ARE READING
The Mechanic And The Playgirl
Fanficseorang mechanic yg terpaksa menjadi boyfriend upahan kepada seorang playgirl akibat tak mahu dikawinkan dgn lelaki yg x dikenali??adakah mereka bahagia pada perkahwinan mereka atau sebaliknya?? cast: song joongki lizzy(after school) suga Gu Hara OS...