Hoofdstuk 1

214 5 0
                                    

ARIANA POV

Onhandig pak ik mijn iPhone terwijl ik mezelf door de menigte heen worstel.
Het is vandaag super druk, maar wat verwacht ik dan van New York?
Ik toets het nummer van Frankie in en houd mijn mobiel tegen mijn oor.
'Met Frankie.'
'Frankie!' Gil ik blij door mijn mobiel.
Er staren een paar mensen naar me alsof ik gek ben, dus ik loop een beetje sneller en sla mijn blik neer.
'Ari! Hoe gaat het? Ben je er al?'
'Bijna! ik moet deze straat nog uitlopen, maar mijn hakken killen me nu al!'
Ik had speciaal voor vandaag pumps gekocht voor bij mijn lange, witte bontjas.
Mijn hakken hebben dezelfde kleur wit en ik was meteen verliefd toen ik ze zag in de winkel.
Ze waren best duur, maar ik had het geld.
"Dress to impress." zeggen ze vaak.
Ik hoor Frankie lachen en daardoor krijg ik ook een glimlach op mijn gezicht.
'Ik sta nu tegenover het bedrijf. Ik moet gaan!' Zeg ik vrolijk.
'Bel me als je klaar bent oké? Ik ben super trots op je!'
'Ik heb de liefste broer van de wereld!'
'Slijmbal.' Hoor ik Frankie zuchten.
'Tuurlijk. Nou ik bel je straks!'
Snel hang ik op en trek een sprintje naar binnen.
Dat ziet er hoogst waarschijnlijk heel raar uit, omdat ik hakken aanheb en mijn voeten nu al pijn doen.
Ik loop door de draaideuren hen bekijk door de glazen ramen wat me te wachten staat.
Het is een hele grote hal en het ziet er erg strak uit.
Heel veel wit en donker bruin.
Als ik door de draaideur heen ben word ik overdondert door het harde geluid.
Over hoor de mensen praten en niemand staat stil.
Ik kijk om me heen om te kijken waar ik heen moet.
Ik loop in de richting van een grote ronde balie in het midden van de hal.
Ik ga er vanuit dat dat de receptie is.
Ik word begroet met een brede glimlach.
'Welkom bij F&C. Kan ik u ergens mee helpen?'
Ik glimlach vriendelijk terug.
'Ja, ik ben Ariana Grande. Ik heb een gesprek met meneer Styles.'
Ze receptioniste typt snel op haar toetsenbord en glimlacht vervolgens weer nar me.
'Natuurlijk, mevrouw grande. U mag daar gaan zitten en dan komt iemand u straks halen.'
Ze wijst naar een hele grote, witte, ronde bank met een witte salontafel in het midden.
Ik bedank de receptioniste en loop vervolgens naar mijn toegewezen plek.
Ik zie dat er wat tijdschriften op de salontafel liggen en ik pak de "ELLE".
Ik blader er een beetje doorheen om de tijd te doden, maar het duurt wel erg lang.
Weer tover ik mijn iPhone uit mijn Chanel tasje en kijk hoe laat het is.
Ik zit hier al 20 minuten te wachten.
Als er uiteindelijk iemand naar me toe komt lopen ben ik alweer 10 minuten verder.
Ik schut de hand van het meisje dat ongeveer mijn leeftijd is.
En stelt zich voor als Alexa en vertelt dat ze mijn voorlopige assistente is.
Ze is tot nu toe wel aardig.
Samen lopen we verder door het gigantische gebouw.
Alexa vertelt me over alles en nog wat en loopt gewoon door terwijl ik er wat klungelig achteraan dribbel aangezien ik de weg niet weet.
Het duurt weer 10 minuten doordat we bij een grote deur aankomen.
Alexa klopt op de deur en een paar tellen later doet ze de deur open en gebaart naar me dat ik naar binnen mag.
Ik loop de grote ruimte binnen en zie een man achter een groot bureau zitten.
Hij is iets forser en heeft grijs haar.
Hij glimlacht vriendelijk naar me.
Ik glimlacht terwijl ik naar het bureau toeloop en mijn hand naar meneer Styles uitsteek.
'Goedendag, meneer Styles. Ik ben Ariana Grande.'
'Ariana, wat fijn om je te ontmoeten. Ik zag je werk en ik moest je gewoon hier hebben. Jouw werk is uniek!' Vertelt meneer Styles me terwijl hij grote gebaren maakt met zijn handen.
'Dank u meneer.' Ik glimlach naar hem.
Ik hoor tot mijn schrik een deur achter me openslaan.
Als ik me omdraai zie een een lange jongen, misschien een paar jaar ouder dan ik ben, achter me staan.
Ik heeft bruin krullend haar en blauw-groene ogen.
De jongen glimlacht steekt zijn hand omhoog om ons te begroeten en loopt naar een stoel bij het raam.
Ik voel me er wat ongemakkelijk bij dat die jongen zomaar binnen komt vallen en mee luistert met mijn sollicitatiegesprek.
Het raarste is dat hij doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
'Dus Ariana, ik heb al een klusje voor je.'
Wow! Ik ben dus al aangenomen? Dat ging makkelijker dan ik dacht.
Ik knik en kan mijn glimlach niet onderdrukken.
'Je hebt veel verstand van mode en mijn zoon Harry moet dit bedrijf later voort kunnen zetten als ik er niet meer ben.'
Ik geloof dat die jongen dus Harry heet.
Ik kijk even naar Harry die me met een zelfvoldane grijns van top top teen bekijkt.
'Ik wil dat je Harry alles leert wat je weet van dit vak. Ik wil dat jullie een eigen kledingcollectie ontwerpen en daarvoor een modeshow gaan organiseren ter ere van het 50 jarige jubileum van F&C. Als het jullie lukt, kan ik je hier een vaste baan aanbieden.'
'Oke! Dat klink als een uitdaging!' Zeg ik volgens mij iets te enthousiast.
Ik krijg door mijn enthousiasme een verbaasde en arrogante blik van die Harry.
Dit project gaat lastig worden, maar gelukkig hoef ik geen vrienden met hem te worden om deze baan te krijgen.
De jongen staat op en gaat met zijn hand door zijn haar om zijn haar uit zijn gezicht te halen. Hij loopt naar me toe en steekt zijn hand uit.
'Harry Styles.'
Ik kan nog net aan mijn naam uit mompelen.
Deze gruwelijk knappe en arrogante jongen waarmee ik samen moet gaan werken is de zoon van mijn baas.
Ik weet niet hoe ik dit ga volhouden, maar dit wordt een lang project met Harry.
De verdere uitleg van Meneer Styles gaat langs me heen.
Ik kan alleen maar denken aan die arrogante blik van Harry.
Er wordt op de deur geklopt en Alexa komt weer binnen.
Er valt een last van mijn schouders.
'Kan ik mevrouw Grande en meneer Styles al ophalen meneer?'
'Zeker Alexa, dankje.' Meneer Styles knikt vriendelijk naar haar.
Wat zijn Harry en zijn vader verschillend zeg!
Ik sta op en geef meneer Styles een hand.
'Heel erg bedankt meneer. Ik zal u niet teleurstellen.'
'Graag Ariana. Ik wens je veel succes. Dit is niet een opdracht die ik vaak aan beginners geef.'
Ik knik naar hem en volg Alexa.
Ik kijk naar achter en zie dat Harry achter me loopt.
'Ging het allemaal goed mevrouw Grande?'
'Noem me Ariana alsjeblieft!' Ik glimlach naar haar en ze knikt.
'Het ging erg goed! Ik heb er hard voor moeten werken, maar nu zit hier in, in F&C!' Ik schrik van mijn harde stem, maar Alexa slaat haar hand voor haar mond om haar lach in te houden.
'Ik ga u nu naar uw kantoor brengen. We hebben ook een lift, maar ik vind de trap persoonlijk fijner en sneller.'
Mijn eigen kantoor! Ik moet me echt inhouden om niet te gillen.
Als we de grote trap oplopen voel ik Harry's ogen op me.
Ik kijk snel achterom, maar Harry doet nog steeds geen moeite om weg te kijken.
Ik draai me met een ruk om en zijn zelfvoldane grijns komt weer terug.
'Bevalt het uitzicht je?' Vraag ik hem nors en ik loop snel weer achter Alexa aan.
'Zeker.' Hoor ik hem mompelen, maar ik besluit er niet op in te gaan.
'Hier is het mevrouw... Ariana.' Alexa'a wangen kleuren rood.
'Dankje Alexa!' Ik lach naar haar.
'U kunt me bellen met het nummer dat op uw bureau staat. I kunt me van alles opdragen.' Glimlacht ze naar me.
'Geldt dat aanbod ook voor mij?' Grijns Harry.
Alexa's wangen worden nog roder dan ze al waren en loopt snel de kamer uit.
'Waar sloeg dat nou weer op?' Vraag ik nog steeds verbaast om zijn opmerking.
'Wat? Ben je jaloers Grande?' Weer grijns hij en loopt in mijn richting.
'Vind je het niet leuk dat ik aandacht aan andere vrouwen geef?' Hij komt zo dichtbij dat ik tegen het bureau aangedrukt sta.
Onze lippen staan nu een centimeter bij elkaar vandaan.
'Het kan me niets schelen wat jij met andere vrouwen doet.' Zeg ik met een piepstem.
Ik wend mijn blik af en probeer te ontsnappen aan Harry's val, maar hij grijpt mijn pols vast.
'Zo zag het er anders wel uit.' Fluistert hij in mijn nek.
'Oké.' Fluister ik.
Ik duw hem met moeite van me af en pak mijn tas van de bank die tegen de muur staat.
'Laten we beginnen.' Ik wijs naar de twee stoelen aan mijn bureau.

Let's play love { H.S.~A.G.}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu