Hoofdstuk 3

130 5 4
                                    

'Fuck!'
Ik word gewekt door Harry's gescheld.
Hij is waarschijnlijk een echt ochtendmens.
Ik wrijf met mijn handen de slaap uit mijn ogen en stap uit bed.
Ik loop ik de richting van mijn kast en pak er een zwart jurkje uit, die ik vervolgens aantrek.
Mijn haar, dat vandaag ik meewerkt, stop ik in een hoge staart.
Stuntelig loop ik naar de keuken terwijl ik mijn zwarte pumps aandoe.
Harry, die kennelijk bezig is met een ei bakken, doet niet de moeite om me te begroeten.
'Wie zegt dat je een ei mag bakken in mijn keuken, uit mijn koelkast en dus van mijn geld?' Vraag ik nors.
'Mijn maag. Ook goedemorgen.'
'Doe niet alsof er niks is gebeurd Harry! Je kwam gister dronken bij me aan d deur terwijl we elkaar nog niet eens 24 uur kennen!'
'Je zegt het zelf. Ik was dronken. Maak er geen probleem van.' Zegt hij terwijl hij het ei legt op een bord vol eten.
'Ja, natuurlijk. Geen probleem van maken.' Ik schut met mijn hoofd en pak geïrriteerd het bord van het aanrecht. Ik ben boos op Harry, maar ik moet wel ontbijten. Ik had toch al geen zin om iets klaar te maken en laat ik toegeven dat het er best goed uitziet.
Ik zet mijn bord op het keukeneiland en slof even terug naar mijn kamer om mijn mobiel te pakken. Als ik terugkom in de keuken zit Harry ook aan het keukeneiland met een bord met veel meer eten dan ik had.
Ik rol met mijn ogen en ga op een kruk zitten en check mijn iPhone.
Als ik zie dat het 8 uur is werk ik alles snel naar binnen.
'Eet door. We moeten over een half uur op kantoor zijn.'
Hij fronst en legt zijn bestek neer.
'Meen je die? Mijn vader is de baas hé?'
'Maar als we te laat zijn, moeten we een reden hebben. Ik denk niet dat de reden is dat jij als een dronkaard midden in de nacht aan mijn deur kwam om vervolgens de ochtend daarna....' Hij legt zijn hand op mijn mond.
'Oké, ik begrijp het al.' Zucht hij.
Ik gooi mijn bord zowat in de vaatwasser en ren, voor zover mogelijk is, op mijn pumps naar mijn kamer. Ik grijp mijn Chanel tas uit mijn kast en ren weer naar Harry.
Hij staat al klaar en heeft zijn autosleutels in zijn hand.
'Hoe kon je gisteravond rijden?' Vraag ik verbaast.
Hij haalt zijn schouders op en kijkt aandachtig naar hoe ik naar mijn autosleutels zoek.
Hij schut zijn hoofd en loopt naar me toe.
'Geen tijd voor. We nemen mijn auto.' Hij grijpt mijn pols en trekt me mee naar de deur.
Ik zucht, maar ga er niet op in.
We stappen in de lift en het voelt heel ongemakkelijk.
Dit is toch allemaal niet realistisch? Ik ken Harry ongeveer 2 dagen en er is nu al van alles gebeurd.
We stappen de lift en lopen naar buiten.
Oh, natuurlijk. Meneer heeft de nieuwste Audi.
Zijn auto staat scheef geparkeerd. Hij had hem ook nooit recht kunnen parkeren. Zo dronken was hij. Ik vind het nog steeds raar dat hij kom rijden.
Harry stapt al in terwijl ik nog zit te kijken naar zijn auto.
Ik doe mijn best om op mijn hoge hakken te rennen naar de auto, want Harry start de motor al.
Ik leg mijn tas bij mijn voeten en rust mijn hoofd tegen het raam aan.
Ik zucht diep.
'Wat is er?' Vraagt hij. Verbaast over zijn vraag staar ik heb even aan.
'Nou, er is gewoon best veel gebeurd in 2 dagen.'
Hij knikt en rijdt weg.
'Is het eigenlijk niet raar als we samen uit 1 auto stappen en tegelijkertijd binnenkomen?'
'Hoezo?' Vraagt Harry droog.
'Nou. Misschien hebben we.... Je weet wel.'
'Nee, dat weet ik niet. Anders had ik het wel gevraagd.' Er verschijnt een zelfvoldane grijns op zijn gezicht.
'Styles. Je weet het best.'
Weer kijkt hij me, heel geacteerd, onbegrijpend aan.
Ik geef hem een por en schiet in de lach.
'Handen thuis Grande. Ik weet dat ik aantrekkelijk ben, maar nu moet ik me op de weg concentreren. Ik kan een mooie dame eigenlijk niet gebruiken als ik veilig op kantoor wil komen.'
Ik voel mijn wangen rood kleuren en wend snel mijn blik af.
Wacht. Waarom ging ik niet op hem in? Ugh. Laat maar.
Als hij rechts afslaat komen we bij het gigantische gebouw van F&C.
Dan rijdt Harry een parkeergarage in. Waar kwam die nou ineens vandaan?
'Ik had mijn auto 2 straten verderop geparkeerd.' Ik zucht en pak mijn tas alvast van de grond.
Ik kijk opzij en zie Harry grijnzen om mijn opmerking.
Ik rol met mijn ogen en kijk in de zijspiegel of mijn haar en make-up nog goed zit.
'Alles zit er nog prima op hoor.' Zegt hij.
Ik glimlach naar hem en zie dat hij de auto parkeert.
Hij heeft natuurlijk een gereserveerde parkeerplaats met "Mr. Styles" op een bordje.
Zodra Harry de sleutel eruit haalt, duw ik de deur open en stap uit.
Aarzelend wacht ik tot Harry naar me toe komt lopen.
'Ga jij maar alvast. Ik kom er zo aan.' Zegt Harry terwijl hij al wegloopt naar de andere kant van de parkeergarage.
Snel loop ik naar de lift en druk op de knop van mijn verdieping.
Zoals ik had gedacht, stond Alexa al op me te wachten.
'Goedemorgen Ariana!' Roept ze vrolijk.
'Goedemorgen!' Glimlach ik naar haar.
Ik hoor dat ze achter me aanloopt naar mijn kantoor.
'Meneer Styles heeft een opdracht voor u.' Ze Alexa terwijl ze de deur voor me opent.
Is ze mijn bediende of assistente?
'Dankje. Wat voor opdracht?'
'U moet samen met Ha... Meneer Styles outfits samenstellen voor één of andere bekende band.'
'Oké! Dat klinkt best leuk. Dankje Alexa.' Ik plof neer op mijn bureaustoel.
'Geen dank. Als u iets nodig heeft, ben ik daar.' Ze wijst naar de gang en ik knik.
Ik kijk naar de iMac op mijn bureau en begin te zoeken naar inspiratie.
Niet eens een kwartier later hoor ik een zware stem op de gang.
'Goedemorgen Alexa.'
'Goedemorgen Harry.' Hoor ik Alexa zuchten.
Als de deur opengaat zie ik Harry knipogen naar Alexa.
Harry sluit de deur achter zich en gaat zitten op de stoel tegenover de mijne.
Ik zeg niks tegen hem. Het is misschien niet aardig, maar hij heeft zo'n enorme ego. Hij kan toch niet zomaar met iedereen flirten? Waarschijnlijk vindt zijn vriendin dat helemaal niet leuk.
'Je vader heeft ons een opdracht gegeven. We moeten outfits voor een boyband samenstellen.'
Hij knikt en pakt zijn telefoon.
'Ze zijn met zijn vieren, dus allebei 2 outfits?'
'Ja hoor.' Antwoord Harry, nog steeds met zijn telefoon bezig.
Ik rol met mijn ogen en begin een schets te maken op een papiertje.
Er gaat misschien een uur voorbij zonder dat we ook maar iets tegen elkaar zeggen.
Harry heeft het hele uur op zijn mobiel gezeten. Ik heb allebei de schetsen af en ben begonnen aan de derde voor het geval dat Harry niks meer gaat doen.
'Koffie doen na werk?' Vraagt Harry uit het niets.
Uit mijn zwijgen neemt hij aan dat het een ja is. 'Mooi ik kom je ophalen.'
Nog voordat ik iets kan zeggen trekt hij de deur achter zich dicht.

Let's play love { H.S.~A.G.}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu