Planen

31 3 1
                                    

- Omars perspektiv -
"Är du seriös?" frågade jag och tryckte luren närmare örat.
"Ja, det är jag" svarade Ogge lugnt.
"Men kommer det verkligen att funka?"
"Ja, alltså, jag vet faktiskt inte. Men det är ju för Felix skull, liksom, och om Katia är på bra humör så borde hon säga ja"
Ogge lät väldigt trygg i det han sa, men själv så kände jag mig bara osäker på allting.
"Så du menar att vi ska åka jorden runt för en choklad?" undrande jag häpet.
"Jag menar att vi ska leta efter Kinder Maxi" svarade han med en bestämd ton.
"Ja, ok" sa jag kort.

När jag klev in genom studion så kände jag hur jag blev nervös. Jag såg hur Katia satt i den svarta skinnfotöljen och uppdaterade Twitter. Jag fixade håret ett snäpp, kände så att andedräkten var okej och tog ett djupt andetag.
Alla som tror att jag är kär i Katia har fel, tänkte jag för mig själv och flinade.
"Vad flinar du åt?" frågade Katia och granskade mig från topp till tå.
"Eh, inget" sa jag och pustade.
Hon fortsatte att se så där underligt på mig, men efter någon minut så fortsatte hon att skrolla fram olika tweets.
Jag hängde mig lite över Katia och tittade på hennes mobil över hennes högra axel, men tänkte mer på hur jag skulle fråga henne om det där med planen. Kunde det verkligen vara så svårt, tänkte jag.
"Varför stirrar du på min mobil?" frågade Katia och vände sig mot mig samtidigt som hon halade ner mobilen i hennes svarta skinnnjackeficka.
"Det gör jag väl inte?!" nästan skrek jag och stirrade på Katia.
Katia bara suckade och fortsatte att fascineras av den fantastiska appen - Twitter!
Jag tog ett djupt andetag igen och bara lät orden flöda ur min mun, dock lite hackigare bara.
"Eh, a-alltså..." stammade jag. "Har du hört om den så kallade "Felix-krisen?"

"Hur reagerade hon?" frågade Ogge precis efter första signalen.
"Hon tog det, okej?" sa jag lite osäkert.
"Och hur menar du då?" frågade Ogge och dröjde ut på frågan.
"Efter att jag fått en rejäl utskällning så sa hon att hon skulle kolla upp vårat schema"
"Så vi får åka?" undrade Ogge förväntansfullt.
"Jaa, hon tyckte att vi kunde kontakta företaget emellan pauserna under PopNationTouren och hon sa också att hon kunde titta lite själv tunt om i USA:s butiker när vi uppträdde"
I luren blev det tyst i nästan en minut innan jag hörde ett andetag som tillhörde Ogges.
"H-hur övertalade du henne?" frågade han.
"Jag sa att han kanske skulle bli för deprimerad, att han sedan skulle sluta i bandet och sånt där" berättade jag stolt, eller i alla fall "lite" stolt.
"Duktigt Omar" sa Ogge och småskrattade. "Tyvärr så är jag skyldig dig en Cola"
Jag log, undra hur första "äventyret" kommer att ske någonstans. Kanske i Orlando?

FoooMysteriet - Jakten efter alla försvunna Kinder Maxi'sWhere stories live. Discover now