- Felix perspektiv -
Jag vek den mönstrade röda tröjan och la ner den tillsammans med resten av kläderna i resväskan. Sen så tog jag fram den hel svarta necessären och stoppade i tandborste, tandkräm och andra viktiga grejer. Till sist stängde jag igen den röda och stora resväskan och rullade ut den till hallen.
När pappa hade hört att jag var på väg ut så småsprang han fram till mig och gav mig en bunt med pengar.
"Lite måste man ju få bidra med när ens son ska bli världskänd" sa han och log skämtsamt.
Jag log tillbaka och tackade för pengarna.
Innan jag gick ut till Katias bil så gav jag pappa och hans tjej en kram och bad de hälsa till Theo och Sonja att jag kommer sakna dem.
Sakta rullade jag den tunga resväskan ut till den svarta bilen och packade sedan in den i bagaget.
"Tja" sa Oscar när jag öppnade bildörren.
"Tjena" svarade jag och steg in.
"Då är alla här, va?" undrade Katia och vände sig om.
"Yes" ropade vi fyra i kör.
Katia, som då körde, nickade och satte fart på bilen.
Första stoppet - Arlanda!Efter en lång hejdå-time med Foooers, en noga säkerhetskontroll och allt därefter så var vi äntligen ute i gaten. Jag halade upp mobilen ur jeansfickan, tog fram en bild på oss från resan hit och skrev ett kort men betydelsefullt inlägg:
@FelixSandman "I gonna miss you guys so much❤ But soon we are in USA! And it will be so nice to meet all the American-Foooers! See you there babes"
Efter att ha tryckt på "√" så skickade jag ett simpelt "Hejdå!" till resten av vännerna.
De andra killarna satt också med sina mobiler i högsta hugg. Efter att jag satt på "flygplansläge" och stängt av nätverket så la jag ner mobilen i fickan igen och lutade mig sakta över Omars högra axel. Han uppdaterade Twitter med en väldigt gullig tweet:
@OmarRudberg "Gonna miss you all the Swedish-Foooers❤ You're the fans that made we could experience this - our dream❤ Thank you"