1. Bölüm

50 3 2
                                    

Bu hikaye, 17 Ağustos 2015 tarihinde yayımlanmaya başlamıştır.

Defne'nin Ağzından.

Elimle yerden destek alarak ayağa kalktım ve üstümü silkeledim. Kot şortumun cebinden telefonumu çıkardım ve tuş kilidini açarak saate baktım.

23:42.

Gri hırkamın şapkasını kafama geçirdim ve ellerimi hırkamın ceplerine soktum. Yerdeki küçük taşı sektirerek yürümeye başladım.

Karanlık bir sokakta ilerlerken yanımdan siyah hırkasının şapkası kafasına geçirilmiş, sigara içen bir çocuk geçti. Çocuğun yüzü bana dönükken ne kadar çocuğa bakamasam ve çocuk yanımdan geçerken donup kalsam da çocuk arkasını döndüğünde gözden kaybolana kadar çocuğun arkasından bakmıştım.

*
Okuldan önceki son günlerimizi değerlendirmek için İrem, Ozan, Doğa, Fatih, Ece, Efe, Selin, Berkay ve Miray ile Alsancak'a, bir bara gelmiştik. İrem ve Doğa 18 yaşlarına yeni girmişlerdi, Miray'ın da girmesine az kalmıştı.

İrem, Fatih ve Selin sarışındı, Doğa, Ozan, Berkay, Efe, Miray, Ece ise esmerdi.

İrem, Ozan'dan hoşlanıyordu. Ozan, geçen sene İrem'e çıkma teklifi etmişti. İrem, ne kadar Ozandan hoşlansa da Ozan daha önce bir sürü kızla çıktığı için reddetmişti.

Fatih, Doğa'dan hoşlanıyordu. Yani, bunu itiraf edemese de bunu az çok belli ediyordu. Doğa'nın ise kimseden hoşlandığı yoktu. Kendi halinde bir kızdı.

Ece ve Efe onuncu sınıftan beri beraberlerdi.

Selin ve Berkay da on birinci sınıfta çıkmaya başlamışlardı.

Yanımda Fatih, Fatih'in yanında İrem oturuyordu. Karşımızda Doğa, Ozan ve Miray oturuyordu. Sağ tarafta Selin ve Berkay, sol tarafta Ece ve Efe oturuyordu. Ece, kafasını Efe'nin omzuna yaslamıştı. Efe, kafasını Ece'nin kafasına yaslamıştı, bir kolunu da Ece'nin boynuna dolamıştı. Berkay, kolunu Selin'in boynuna dolamıştı, Selin de Berkayın omzundan sarkan elini tutuyordu. İç çektim ve biramdan büyük bir yudum alıp yüzümü buruşturdum. Sağ yandaki masadan esmer bir çocukla göz göze geldiğimizde saçımı düzelttim ve başımı çevirdim.

Başımı sola doğru çevirdiğimde, sol çaprazımızdaki masaya dört tane çocuğun oturduğunu gördüm. Sırtı bize dönük olan sarışın ve kumral çocuklardan gözümü aldığımda, yüzü bize dönük olan esmer çocukla göz göze geldik. Başımı sola doğru çevirdim ve kollarımı göğsümde birleştirdim. Nefesimi dışarı üfledim. Yerimde kıpırdanıp masaya doğru eğildim. ''Kızlar,'' Çenemle esmer çocuğu işaret ettim. ''Şu çocuk, bana mı bakıyor?''

İrem, Doğa, Ece, Selin ve Miray hep bir ağızdan, ''Hangi çocuk?'' diye bağırdıklarında, bira bardağımı ağzıma götürdüm ve yerimde aşağı kaydım. Sandalyeye karışıp yok olmayı diledim.

Doruk'un Ağzından.

Karanlık bir sokakta yürürken bir kızın yanından geçtim. Kız beni gördüğünde donup kalmıştı.

İçime çektiğim sigara dumanını dışarı üfledim ve sırıttım.

*
Emre, Ege ve Oğuz ile birlikte Alsancak'a, bir bara gelmiştik. Barda, sol çaprazımızdaki masadaki arkadaş grubundan ve bizden başka kimse yoktu. Yeni bir mekandı. Gruptan bir kız meraklı gözlerle etrafı incelerken başını bize doğru çevirdi. Önce Emre ve Oğuz'a, sonra Ege ve bana baktı. Göz göze geldiğimizde başını sola doğru çevirdi ve kollarını göğsünde birleştirdi. Ardından yerinde kıpırdanıp masaya doğru eğildi ve bir şeyler söyledi. Diğer kızlar hep bir ağızdan, "Hangi çocuk?" diye bağırdıklarında esmer kız bira bardağını ağzına götürdü ve yerinde aşağı kaydı.

Utanmaması için başımı sağa doğru çevirdim ve gülümsememi bastırdım.

TesadüfHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin