21 Juli, vandaag begint de zomer. Ik verveel me, heel hard zelfs. Ik dacht na over wat ik kon doen, niets, niets, niets. De telefoon gaat, ik zal maar opnemen. "Hallo, het is met tante Truus, hebben jullie geen zin om naar de zee te komen? Ik heb een appartementje gekocht! "Hallo tante Truus! Ik zal het eens vragen, momentje!" MAMAAAAAAAAAA? Ze kwam afgewandeld, op haar dooie gemakje... Mama, tante Truus heeft gevraagd of we geen zin hebben om naar zee te gaan, ze heeft een appartement gekocht. Mama antwoorde :" Maar Lisa, papa heeft zijn been gebroken, Kasper is op kamp, en ik heb daar helemaal geen zin in! Maar mama! Plotseling kreeg ik een fantastisch idee! Mama, mogen ik en mijn vriendinnen dan naar zee? Tja, Lisa... Vraag aan tante Truus of het mag. "Hallo? Tante Truus?" "Ja, ja!" "Zou ik eventueel met mijn vriendinnen naar uw appartement mogen komen?" Even was het stil, heel stil. Maar toen ze zei dat ik mocht sprong ik een gat in de lucht! Bye verveling! Sea, here I come! "Echt bedankt tante Truus!! Ik kon niet wachten mijn vriendinnen het goede nieuws te melden! Ik probeerde ze allemaal te bellen, maar Sofie was op reis, Stien nam niet op, Feder was niet thuis... Maar Mieke, Julie en Ellen kwamen al zeker! Ik had er echt super veel zin in. Morgenochtend vertrekt oma Mia op reis, voor een weekendje naar de Ardennen. Plotseling stond oma Mia voor de deur. Ik verschoot me een ongeluk! Als je van de duivel spreekt... Oma vroeg of ik op haar hondje, Bob, wou letten. Oh, nee! Ik kan oma niets weigeren, ze is altijd zo lief voor mij... Maar mijn weekendje zee had ik aan mijn vriendinnen beloofd! Ik begon: "oma, zou bob eventueel meemogen naar zee?" Oma dacht even na en zei dat het wel mocht. Mijn dag kon niet meer stuk, een weekendje zee mét Bob! Bob is een heel lieve hond, hij is al 12 jaar oud. Hij is oma's lieveling... Ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven moest er ooit iets met Bob gebeuren! We gingen dus met ons drietjes naar zee. Mama wou ons voeren, maar dat wou ik niet. Wanneer er vriendinnen van mij in de auto zitten en mama rijdt, begint ze steeds gênante verhalen over mijn kindertijd te vertellen... Mama rijden? Niet dus! We gaan wel met de trein, ik ben bijna 14! We trekken onze plan wel! We gaan daar wel naar een supermarkt of zoiets... Vandaag ging ik naar de bib. Ik heb een boek gevonden, je denkt: "Waauw, een boek! Zo speciaal!!!" Maar voor mij is dat een hele prestatie! Ik haat namelijk lezen! Maar dit was een leuk boek namelijk: Hoe overleef ik een weekend met vriendinnen zonder gebeten te worden door het virus verveling! Ja, het klinkt ingewikkeld, ik weet het... Maar het boek staat vol met prentjes en op elke pagina staan misschien maar 20 woorden. Dus dat zal wel lukken! Toen ik het boek had uitgelezen had ik wel een paar ideeën om met mijn vriendinnen te doen. Strandspelletjes, dingen om te doen zoals elkaar lippenstift opdoen met een blinddoek. Allemaal leuke dingen. Vandaag was het donderdag en we vertrekken vrijdagavond. Het appartement van mijn tante staat in Oostende, een drukke badstad aan de Belgische kustlijn. Daar is altijd wel iets te doen. Vandaag, vrijdag, moest alles in orde gebracht worden want deze avond vertrekken we. Ik ga bellen naar mijn vriendinnen om te zeggen dat ze hier zeker om vijf uur moeten zijn. Mijn valies was de grootste, daar ben ik vrijwel zeker van! Ik heb superveel knutselmateriaal bij en slingers en toeters voor het grote feestweekend. Tante Truus heeft een paar foto's van haar appartement doorgestuurd! Het ziet er een heel leuk iets uit! Heel dicht bij het strand en toch in een rustige buurt! Oei, rustige buurt, is dat wel een goed idee? Want... Voor zover ik weet zijn wij niet bepaald rustige kinderen... Zeker niet in een FEESTweekend!!
JE LEEST
De zomer
AdventureHet wordt volop zomer, Lisa en haar vriendinnen gaan voor een dagje naar zee. Ze gaan alleen met de trein en ze logeren in het appartement van Lisa's tante. Lukt dit zonder gevaar met zich mee te brengen? Ze moeten op het hondje van oma Mia letten...