Evi paylaştığım arkadaşım gecenin saat 8'inde uyandırdığına göre önemli bir şey olmuş demektir. Bana sessizce
"Salona gelmelisin misafirimiz var."dedi ciddi bir suratla. Yaptığımız iş doğrultusunda bu saatte gelenlere alışığızdır. Şöminenin başına oturduğumda arkadaşım Matt
"Olayı burda dinlemekten zevk duyarım." dedi. Konuğumuz Harry zaman kaybetmeden
"Pekala, size güvenebileceğimi bildiğim için buraya geldim." dedikten sonra cebinden çıkarttığı poşete sarılı bıçağı arkadaşıma verdi. Matthew
"Hiç zaman kaybetmeden konuya girerseniz sevinirim. Baktığıma göre arkadaşım Josh hâla uykulu."dedi.
Bunu derken yüzüme bakmıyordu.
"Yorkshire'da bulunan Harden Malikhanesi'ni bilirsiniz. Evde babam, annem, ben, hizmetçiler,- ki 3 kişiler- ve bir arabacı olmak üzere koca malikhanede 7 kişi oturuyoruz. Arabacımız uzun yıllardır karısı ile bizim evde yaşamaktadır. Karısı da hizmetçilerimizden birisidir. Onlara güvenimiz sonsuzdur. Bütün maneviyatımızı babamın odasında bulunan kasada saklarız. Çalınması imkansızdı. Gece yatmadan önce her zaman ki gibi kazandığı paraları koymak için kasayı açtı. Ve paralarını koydu. Arkasından her gece yatmadan önce içtiği sütünü getiren hizmetçi geldi."dedi.
"Hizmetçi güvenilir olan hizmetçiniz miydi?"dedi arkadaşım Matthew.
"Evet, babamın güveni ona sonsuz olduğu için babamın her işini o yapar. Sütünü içtikten sonra uyumak için yatağına girmişti." dedi.
"Peki, siz bunu nerden biliyorsunuz diye atıldım."
"Sabah olanları annem anlattı. Kusura bakmazsanız devam ediyorum."
"Tabi." diyebildim.
"O gece ani bir şey olmamıştı. Ya da ben öyle düşünüyordum. Sabah uyandığımda babam odasında oturup ağlıyordu. Annem yanında onu teselli etmeye çalışıyordu. Yanlarına giderken kasanın içinin boş olduğunu gördüm."
"Çok değişik. Babanız bir şey duymamış mı?" dedi Matthew
"Hayır, duymamış. Babamın ve annemin uykusu ağırdır. Ve ellerinde üzerinde kuş olan bir rozet bulmuşlar. Bu rozet babamın ölen kardeşinin rozetiydi.
"Olaylar daha karmaşık bir hal almaya başladı. Değil mi Josh?"
"Evet git gide esrarengizleşiyor."