zwarte veren

68 0 0
                                    

Ik begon met zoeken. Normaal heb ik hem binnen 2 minuten al gevonden. Het was doodstil. Puck en ik waren alleen in het huis, tenminste dat dacht ik. Mam moest werken en kwam pas om 6 uur thuis (over 3½ uur dus) na op de eerste verdieping te hebben gezocht ging ik naar beneden. Oke waar zou ik nou eens beginnen, vroeg ik mezelf af. 'Je zit echt heel goed verstop puck.' riep ik lacherig terwijl ik langzaam naar zijn favo verstopplaats liep.

Ik stond voor de gangkast deur. 'Echt geen idee waar jij nou zou kunnen zitten.' ik zwaaide de deur open, maar binnen lagen alleen maar een paar grote dozen (ze waren open, dus daar kon hij niet inzitten) Misschien zit hij dan in de kelder? Weer een trap af. Het was zo donker dat ik langs de muur naar het licht zocht. Yess gevonden..... Hij gaat niet aan? Moet ik weer hebben -,- het licht is kapot. Ik heb er gelijk geen zin meer in. 'Puck kom maar tevoorschijn!' geen reactie... 'Puck je bent echt te goed voor mij ik geef het op' zei ik terwijl ik nerveus rond begon te kijken.

Meestal komt hij al tevoorschijn als ik dat vraag. Weer geen antwoord. Misschien kan hij het niet horen.. Ik ga naar mijn kamer en roep daar nog een keer. 'Puuckkk kom maar ik geef het op hoor!' wat is dit nou?? Waar blijft hij. 'Haha heel grappig dat je geen antwoord geeft zodat ik je weer moet gaan zoeken, maar ik stop dus het heeft echt geen zin hoor!' ik besloot dus maar om gewoon verder te gaan. Dan komt hij vanzelf wel als hij iets wilt. Ik ging naar de gangkast en zocht naar een extra lamp voor in de kelder. 'Nu nog een zaklamp' want anders zag ik niks en dan zou ik ook niet echt ver komen.

Met de zaklamp in mijn hand ging ik naar de kelder toe. 'Wauw' ik keek de kelder rond en zag dat de lamp in scherven over de grond verspreid lag. Nou maar hopen dat puck hier niet gelopen had. Nee vast niet, dan zou ik hem wel gehoord hebben. Hij huilt zo hard dat de buren hem zelfs zouden horen. Mijn ogen vielen op wat anders dat naast de scherven lag.

'Wacht wat?!?' Er lagen grote zwarte veren.. Waar zouden die nou vandaan komen? Er zijn hier nooit vogels... We hebben hier nog geeneens ramen en waar blijft puck nou?! 'Puuuuccckkkk!!' ik deed m'n best om niet op het glas te staan en raapte de veren op. Deze waren niet van een vogel, ze waren daar te groot voor, maar waar zijn ze dan van?

puck waar ben je?!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu