Știai că...?#6

385 18 1
                                    


1. Soarele consumă prin procesul de fuziune, în fiecare secundă, 600 de milioane de tone de hidrogen , pe care le transformă aproximativ 595 milioane de tone de heliu. Masa lipsă este transformată și emisă către exterior sub formă de energie. O infimă parte din acea energie este captat de Pământ.

2. Temperatura zero absolut ( 0 Kelvin sau -273.15°C) este temperatura ce teoretic corespunde starii materieii în care moleculele și atomii încetează să se mai miște , sistemul nemaiputând să cedeze nici o cantitate de căldură în exterior. Temperatura de zero absolut nu poate fi atinsă în practică , însă se fac pași pentru a ajunge la o temperatură cât mai apropiată .

3. Sunetul are o viteză mai mare în metal. Viteza sunetului în metal este de 5100m\s, 1480m\s prin apă și 330m\s prin aer.

4. Există nu doar oxigen gazos ci și oxigen lichid. Din 800 de litri de oxigen gazos se obține un litru de oxigen lichid.

5. Oxigenul este folosit și ca explozibil.Dacă se îmbibă oxigen lichid cu orice substanță combustibilă poroasă (turbă mărunțită, praf de cărbune, făină de lemn, rumeșug sau paie) se obțin substanțe care poartă numele de oxiliquite, care sunt explozibile. Acestea su o viață scurtă, între 15 și 60 de minute, ele preparându-se pe loc, acolo unde nevoie de un explozibil ieftin.

Știai că ?Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum