Știai că...?#8

272 15 0
                                    


1.Biserica Neagră din Brașov, monument de arhitectură gotică, început în 1384 și finalizat în 1477 de către sași, poartă acest nume de când a fost parțial distrus în incendiul din 1689. În clopotniță se află cel mai mare clopot din spațiul românesc, un clopot din bronz ce cântărește 6 tone.

2.Viaductul ( construcție ca un pod ce susține o cale ferată, o șosea etc. traversând o vale la mare înălțime) Caracau de pe linia ferată Miercurea Ciuc-Ghimeș este una dintre cele mai mari viaducte din România.

3. Doar una dintre cele 7 minunii ale lumii a rezistat până în ziua de azi ( The Great Pyramid of Giza ). Celelalte 6 sunt ; Grădinile suspendate din Bablion, Statuia lui Zeus din Grecia, templul lui Artemis, Mausoleum din Halicarnassus, Coloseum-Rhodos, farul din Alexandria.

4. Renumita Boca della Verita se află în prima biserică construită în Roma, pe peretele uneia dintre intrări. Biserica este simplă și nu are icoane, însă este renumită pentru turla cu clopote. Legenda spune că cel care minte și introduce mâna în Boca della Verita va rămâne fără ea .

5. Pantheonul din Roma este singurul edificiu din acest oraș care s-a păstrat în întregime încă din antichitate și care nu a fost restaorat de-a lungul timpului.

Știai că ?Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum