Chapter 8
Its been two weeks since naging kami, at hanggang ngayon hindi ko pa nasasabi kay James. I know I'm being unfair to him, that's why I ask him out for dinner later.
"Baby?"
Yeah, he's been calling me baby. Its sweet, but sometimes I find it corny. Hahahaha. Magkasama kami ngayon on our fave fastfood, Jollibee!!
"Yeah?"
"Ayaw mo ba talaga ako isama mamaya?"
"Nope."
"Pleaseeeeeee." Insert *puppy eyes*
"I said NO. I need to talk to James, its been two weeks and I'm being unfair to him. I want to talk to him ALONE."
"Fine. But I'll pick you up after that."
"Okay good boy."
"How long would it take?"
"Just wait for me at the parking lot."
"Baka mamaya kung anong gawin sayo nung mokong na yun."
"May sinasabi ka?"
"Wala po."
"I heard that. Don't worry maguusap lang naman kami."
*******************
7pm na. I'm here at our fave resto, usually dito kami kumakain na dalawa. Maya maya dumating na si James.
"Hi. Sorry I'm late."
"Okay lang kadarating ko lang naman, let's eat?"
After namin kumain, nag dessert kami ng mango float, our favorite.
"Ah James?"
"Yes?"
"I have something to tell you."
"Go. I'm listening :)"
"I really don't know how to start, I don't know what happened but I don't want to be unfair to you. You're my bestfriend you know that right? You've been there for me ever since, you picked me up when I'm broken into pieces. You've been nice to me all the time. I'm telling you this because you know I still love him. Its been fucking three years but you see nothing has changed. I love you as my bestfriend. I'm sorry I can't love you back the way you do."
Shocks, I'm not good at this. He's nice.
"I know." Then he smiled.
"I know na nagkabalikan kayo."
"How come?"
"I can see it in your eyes. I've been observing you since you came back from your trip. Iba yung ngiti mo ang saya mo lagi which is unsually pag magkasama tayo. Don't worry its okay as long as your happy."
OMG!! With that niyakap ko siya.
"Thanks bestfriend!"
"But promise me, you'll never get hurt again."
"Pwede ba yun? Eh diba pag nagmahal ka, kakambal nun ang masasaktan ka."
"Yeah, let's just put it this way, once na nasaktan ka nya ulit di na ulit kita ibibigay sa kanya."
"OO naman pare, di ko sya sasaktan."
"I told you to wait me at parking lot diba."
"Ang tagal nyo kasi."
Napatawa nalang kami.
"Thanks James! Drive safely."
"Yeah, bye. Bye pare."
"Sige, salamat."
Pag-alis ni James, sumakay na din kami ng kotse.
"Drive safely." (Ginaya boses ko)
"HAHAHAHAHA! Baliw. Ang cute mo magselos."
"Tawa kapa dyan."
HAHAHAHAHA. Sira ulo 'to! Nakuha pa magselos. Haayyy. All is well.
Chapter 9
Ang tanga ko, ang tanga tanga ko para paniwalaan sya. Ang sakit, sobra.
*1 week later....*
"Baby ligo muna ako then mall tayo after."
"Sige, I want ice cream!!"
"Yeah yeah, wait lang."
Yehey! Its sunday at pag sunday its me & him time. I'm at his condo, and patiently waiting for my boyfriend 'cause he woke up late.
*Krinnnggggggg*
Might as well answer the phone.
"Hi hon! I'm at the hotel, currently checking on the venue for our reception. How are you? I miss you so much! I wish you were here, 1 month to go before our wedding, you should be here helping me on preparation. But since you asked 1 week to tell your friends about our wedding and Its been 1 month, no texts and call. Mom's asking when are you coming home."
Di ko namalayan tumutulo na ang luha ko.
"Hon???"
I ended the call.
"Baby sino yun?
No words. I slapped him.
Then I left.
Umuwi na ako sa condo ko.
Do i deserve this????
"Nics, open the door please, I can explain."
"Its a fix marriage, hindi ko sya mahal, sasabihin ko naman sayo kaya lang...."
I opened the door.
"Kaya lang ano?? Ha?? Masaya ka na nasasaktan ako!"
"Nics, no. Ayoko na masaktan ka."
"At ano sa tingin mo ang nararamdaman ko ngayon? Fvck you geboy! Fvck all you sweet words! Ang tanga tanga ko at naniwala na naman ako."
"I love you. Ikaw ang mahal ko, just give me one week to fix everything sa states. Please, I'm begging you."
"Ang sakit sakit Geboy. I don't know how to trust you again."
"Please baby...."
"One more thing, we're done!"