İngiliz Cocker Spaniel

157 7 0
                                    

Temel Özellikleri

İngiliz Cocker Spaniel, dayanıklı, enerjik, mutlu ve sevgi dolu bir köpektir. Bu hayat dolu köpeğin arası çocuklarla mükemmeldir ancak yine de kızdırılmaktan hoşlanmaz. Yabancılara karşı dost canlısıdır. 

Orta derecede havlar ve verilen komutlara uyar. Mükemmel bir eşlik köpeğidir. Genelde dışa dönük bir ırk olmasına rağmen bazı bireyler içe kapanık olabilir. Karakter farklılıkları olabileceğinden alınan yavrunun ailesi araştırılmalıdır. 

Bazı dişiler oldukça baskındır ve benzer bir sahibe gereksinim duyar. Erkekler daha işbirlikçidir. Av kanından gelenler ev köpeği olmak için biraz fazla hareketlidir. Cocker sertleşmeden kibar ama tutarlı bir şekilde eğitilmelidir. Ev kedileri ile araları iyidir. 

İngiliz Cocker Spaniel ırkının bazı üyeleri (özellikle de kızıl renkte olanlar), "Rage Sendromu" denen ciddi bir kişilik probleminden şikayetçi olabilir. Normal görünen bir köpek aniden öfke dolu ve vahşi bir saldırgana döner. Bu sırada hiç bir komutu dinlemez. Bir kaç saniye süren bu nöbetin ardından sanki yaptıklarını hatırlamıyormuş gibi yarı uyku halinde olabilir. Bu durum köpek bir iki yaşından önce ortaya çıkmayabileceğinden üretimde kullanılacak köpekler ve ailedeki diğer üyeler dikkatle seçilmeli ve "rage sendromu" olan köpekler kendilerinin kontrolünde olmayan durumları nedeniyle tehlikeli olabileceklerinden üretilmemelidirler. 

Neler Yapar? 
Yeterince egzersiz imkanı tanınırsa aparmanda da yaşayabilir. En azından orta büyüklükte çevresi çitlerle çevrili bir bahçe idealdir. İngiliz Cocker Spaniel ona verilecek maksimum egzersiz imkanını memnuniyetle kabul edecektir. 

köpekler ve bilinmediklerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin