Eerste schooldag in ColourVille

11 2 0
                                    

Milan word wakker. Het is negen uur 's ochtends. 'Rosalie. Pssst. Word wakker. Pssst. Rosalie! Rosaliehie!' Milan schudt haar heen en weer. 'Ehm... Mmm.... Watus?' Rosalie word wakker. 'Goeiemorgen slaapkoppie!!' 'Mmmm... Goeiemorgen...' Milan springt uit bed en gooit Rosalie haar kleren naar haar toe. 'Hier trek aan! Ik ga even naar beneden en maak een ontbijtje!' Milan sprint de kamer uit. Rosalie staat op en trekt haar kleren aan. Ze loopt naar beneden. Fran en Milan zijn bezig met een ontbijtje. Melanie zit ook al aan tafel.

'Jullie moeten NU naar school!' Roept Fran. 'Okeee!!!' Schreeuwt Milan terug. Hij geeft Rosalie haar tas en trekt haar mee. 'Kom, we gaan!' Zegt hij. Hij pakt de skelter en samen skelteren ze naar school.

'Kinderen, we hebben vandaag een nieuwe leerling in de klas. Rosalie, kom even voor de klas staan.' Rosalie staat op en loopt naar het bord. 'Hallo, ik ben Rosalie. Ik vind geel een mooie kleur, en ik hou van zwemmen!' Zegt ze. 'En wanneer kwam je erachter dat je bijzonder was?' Vraagt de docent. 'Ja twee dagen geleden.' 'Oke, ga maar zitten.' Rosalie gaat weer zitten en kijkt naar Milan. Milan lacht naar haar. 'Kunnen jullie allemaal vertellen wanneer jullie erachter kwamen dat jullie bijzonder zijn?'

Na de les laat Milan Rosalie haar kluisje zien. Hij is geel met roze stippen. 'Dit is m' dan!' Zegt Milan. 'Dit is mijn kluisje!' Hij slaat op het blauwe kluisje naast haar kluisje. 'Naast elkaar! Gaaf he?! Heb ik geregeld! Dit kluisje staat al zolang leeg! Kijk!' Hij doet haar kluisje open. 'Al je boeken liggen er al in! En ook een paar pennen en potloden!' 'Dankje Milan!!' Zegt Rosalie. 'TRIIIIIIING.' De bel gaat weer en Rosalie en Milan gaan terug naar de les. 'Hoi Christie! Dit is Rosalie.' Zegt Milan tegen een meisje. 'Hoi! Ik ben Christie!' Zegt Christie vrolijk tegen haar. 'Ze is altijd zo vrolijk hoor.' Zegt Milan tegen Rosalie. 'Jep! Kom je naast mij zitten?' Vraagt Christie. 'Eh... Ja is goed.' Zegt Rosalie. Ze gaan zitten aan een tafeltje. Milan gaat achter hen zitten met een vriend van hem.

'Goedemorgen kinderen.' 'Goedemorgen meneer.' 'Wat leuk dat jullie allemaal weer een nieuw jaar beginnen! We gaan vandaag beginnen met onze krachten beheersen! De kinderen die dat al kunnen kunnen hen helpen of een boek lezen! Oke, Anna, Rosalie, Matthias en Daan kom maar even. Jullie mogen allemaal twee mensen kiezen die jullie helpen met beheersen.' Zegt de meester. 'Ik kies Milan en Christie!' Zegt Rosalie. 'Oke, dat is goed. Milan! Christie! Jullie gaan Rosalie helpen met haar krachten beheersen!' 'Okee!!' Roepen Milan en Christie in koor.

Milan en Christie laten zien hoe Rosalie alles moet doen. Na een tijdje gaat de bel en mag iedereen naar huis.

'Wow! Dat was echt supercool!' Zegt Rosalie na school. 'Mooi dat je het leuk vond!' Zegt Milan. 'Het was zo supermegageweldigtof!' 'Wat?!' Vraagt Milan. 'Laat maar!' Zegt Rosalie. Ze schieten allebei in de lach. 'Heey! Hoe was school?!' Vraagt Melanie als ze weer terug uit school zijn. 'Superleuk! En Rosa kan haar krachten al beheersen!' Zegt Milan. 'Super!' Zegt Fran.

Mijn eigen saaie leven.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu