Achter het portaal

20 0 0
                                    

Rosalie kijkt om zich heen. Ze staat in een huis. Het is een prachtig kleurrijk huis. Ze loopt het huis uit de straat op. 'Wow!!!!!' Ze ziet een grote wereld met kleuren. Het ziet er veel vrolijker uit dan haar wereld. Kleurig. Vredig. Vol. 'Wauw! Geweldig!' Ze loopt door de straten. Iedereen ziet er normaal uit. Maar dan zonder donkere kleuren. Ze ziet alleen maar vrolijke kleuren. Nergens zwart, grijs, donkerblauw, donkergroen, donkerrood. Allemaal weg.

'Oh shit!' 'Wat?!' 'Daar! Zie je dat meisje?!' 'Ja, wat is er met haar?' 'Dat is mijn kleine zusje! Rosalie!' 'Melanie, hou toch op joh! Die is pas twaalf die weet niks van deze wereld!' Melanie verstopt zich met haar vriendin Francisca achter de struiken. 'Ga jij met haar praten dan! Vraag wie ze is!' Zegt Melanie. 'Best!' Francisca stapt op Rosalie af. 'Hallo, hoe heet jij?' Vraagt ze aan Rosalie. 'Ik ben Rosalie, ik kom uit dat portaal daar.' Ze wijst naar een huis. 'Van wie is dat huis?' Weet ik niet. Ik woon in mijn wereld in Den Haag! In de Rosalindalaan! Nummer 7!' 'Weetje, je zou niet tegen vreemden moeten zeggen waar je woont Rosalie! Kom ik breng je naar huis! Je bent nog veel te jong om hier te zijn als je in de mensenwereld woont!' Zegt Francisca. Ze pakt haar hand en loopt naar Melanie's huis, waar Rosalie dus uitkwam. 'Wat bedoel je met ''te jong'' ?' Vraagt Rosalie terwijl ze stil gaat staan. 'Ehm... Niks! Kom!' Zegt Francisca zenuwachtig en ze trekt Rosalie mee. 'Oke doei, en kom maar niet terug door dat portaal van je!' Rosalie stapt door het portaal maar ze heeft de hand van Francisca nog vast. Francisca valt door het portaal. Melanie ziet alles en rent naar haar huis toe. Ze sprint haar huis binnen. Vlak voor haar neus valt het portaal dicht. Je hoort een stem: 'Avondklok is ingegaan, niemand kan meer in of uit het portaal. Welterusten en heb een fijne avond!' 'Shit, shit, shit, shit, shit!! Oh nee! Nu zit Francisca daar vast met mijn zusje!' Francisca staat op. 'Hebben jullie een telefoon?' Vraagt ze aan Rosalie. 'Eh... Ja tuurlijk, kom maar mee.' Francisca loopt achter Rosalie aan naar beneden. 'Mag ik een beetje privacy?' Vraagt Francisca aan Rosalie. 'Ja, tuurlijk! Ik ga wel even tv kijken!' Francisca pakt de telefoon en draait het nummer van de ouders van Melanie en Rosalie. De telefoon gaat over en de moeder van Rosalie neemt op. 'Hallo lieverd! Hoe is het thuis? Is Wendy aardig?' 'Nee het is Francisca! En die Wendy is hier niet!' 'Wat! Francisca? Wat doe jij in de mensenwereld?!' 'Uw dochter heeft het portaal ontdekt! Het scheelde niks of ze had Melanie gezien!' 'Wat! Hoe?! Wat?! Wacht even, het is 8 uur! Dan gaat de avondklok in!' 'Ja dat is het probleem juist! Ik kan niet terug! En Melanie zit nu in d'r EENTJE in ColourVille!' 'Oke, wij komen nu naar huis!' 'Nee! Dat kan niet! Rosalie zal zich afvragen wat er aan de hand is! En waar moet ik nu heen?!' 'Slaap op zolder! Daar staat ook een bed! Doe maar alsof je weggaat ofzo!' 'Best! Kom morgen ochtend wel vroeg thuis oke!' 'Ja, oke, is goed! Tot morgen! Doeg!' Francisca hangt op en loopt naar Rosalie toe. 'Hey Rosalie, ik moet weer naar huis! Dus ik ga maar eens!' Francisca loopt naar de deur. 'Wacht! Ik weet je naam niet!' Roept Rosalie. 'Ik heet Francisca, nu ga ik doei!' Ze loopt snel naar de deur. 'Wacht! Blijf hier!' Roept Rosalie. Francisca draait zich om. Rosalie komt naar haar toegelopen. 'Wil je hier blijven slapen? Er is niemand bij mij thuis en ik wil niet alleen zijn om middernacht! Er staat op zolder een bed! Daar kun je slapen!' 'Ehm... Nou, oke dan! Maar alleen omdat er niemand is!' 'Jeej!!! Kom Fran, ik mag je wel Fran noemen toch?' Vraagt Rosalie onzeker. 'Tuurlijk mag dat!' Antwoord Fran blij. Rosalie rent naar de keuken. 'Kom we pakken chips en cola! Jij mag een film uitkiezen!' 'Oke!' Schreeuwt Fran terug. 'Wat lijkt ze toch enorm op haar zus...' Zegt ze zachtjes. Ze loopt naar de tv en zoekt een film uit. De rest van de avond hebben ze het heel gezellig met elkaar.
Ze vallen met zijn tweeën in slaap op de bank. De volgende ochtend worden ze om 10 uur wakker. De ouders van Rosalie zijn inmiddels al thuisgekomen.

Mijn eigen saaie leven.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu