Prolog

112 8 0
                                    


"Liam!" Hylte jeg idet jeg kom ned trappa.

"Ja?" Hørte jeg han svare fra kjøkkenet.

"Har du sett dagboka mi?" Spurte jeg han idet jeg gikk inn døra til kjøkkenet.

"Den som er rosa?" Spurte han mens han tygget på brødskiva si, med blikket rettet ned mot telefonskjermen.

"Ja! Jeg trenger å pakke den ned før vi drar til flyplassen." Sa jeg, mens jeg satt meg ned på en kjøkken krakk.

"Vell, siste gang jeg så den var når jeg snek meg innpå rommet ditt igår, for å lete etter penger, den lå på skrivebordet ditt." Svarte han mens han spiste opp det siste stykket av brødskiva si.

"Takk!" Ropte jeg over skuldra mi, jeg ignorerte den delen om penger, mens jeg sprang opp til det nesten tomme rommet mitt som bare hadde en seng, noen esker, og et skrivebord i hjørne.

Jeg gikk mot skrivebordet og begynte å lete. Jeg fant den nesten med en gang, siden den lå under noen ark med oppgaver fra skolen som skulle kastes uansett.

"Der er du," hvisket jeg til meg selv, mens jeg begynte å fiske fram nøkkelen fra lomma mi.

Når jeg fikk den ut, låste jeg dagboka opp, og begynte å skrive.

19. Juni 2015

Kjære dagbok,

I dag var siste skoledag, og jeg føler meg klar for 2 og en halv måneder ferie. Jeg og broren min, Liam, har tenkt at vi skal tilbringe sommerferien i Finland til farmor. Vi har planlagt denne ferien i mer enn tre uker.

Siden farfar døde, har farmor hadd flere tanker innom selvmord, hun har vært innom flere psykologer, men hun klarer ikke å få tankegangen over på noe annet, og pappa syntes at besøke henne og prøve å få humøret hennes opp var en god idé. Men etter at han fikk den tanken, kom han opp med den idéen om at vi kan flytte til Finland istedet, han hadde snakket litt med farmor, og hun sa at flere hus i nabolaget til farmor var ledige og kjøpe klare, så pappa tok valget kjapt og bestemte seg. Huset han kjøpte ligger ca. 3 kilometer unna der farmor bor, og det ligger rett ved siden av en liten gård. Pappa snakket med jobben sin, og ble flyttet over til den samme jobben i Finland.

Siden ex-kjæresten til broren min var utro med en annen gutt, og mobbingen på skolen har tatt en større sving på grunn av det, har han vært mer innpå tanken av å flytte til Finland for å få en ny start. Vis du spør meg ville jeg  ha avslått forespørselen med en gang, men 'en ny start' høres egentlig deilig ut.

Nå er jeg og broren min klar til å dra, pappa kommer med ett fly om 3 uker, det er da han er ferdig på hans jobb her i Norge for godt. Så jeg og Liam skal dra til huset, og vende oss til område, siden vi skal jo bo der, og kanskje lage noen venner før skolen begynner på igjen.

Lite viste jeg at dette var en veldig dårlig idé.

~*~

Hva syntes dere?

Første kapittel kommer snart.

Døden - Isac ElliotWhere stories live. Discover now