Ve NASA Ay'ı Vurdu!
Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), Ay'ın karanlık yüzünde bir krateri su bulmak amacıyla roketle başarılı bir şekilde vurdu.
Tüm Dünya'ya canlı yayınlanan görüntülerde uzay aracının güney kutbu yakınlarındaki Cabeus kraterine çarpışı izlendi. LCROSS adı verilen Centaur füzesi 2 tonluk bomba ile bir merminin iki katı hızıyla vuruldu. Uzay aracı krateri iki defa bombaladı. İlk çarpmadan 4 dakika sonraysa, toz bulutunu inceleyecek olan uzay aracı buluttan geçerek aynı kratere çakıldı. LCROSS'in toz bulutundan geçerken topladığı veriler, Ay'daki su varlığına ilişkin analizlerde değerlendirilecek.Füze krater içine düşeceği için patlama anının görülemediğini belirten NASA, ardından havaya yaklaşık 350 bin ton ağırlığında enkaz yayılacağını ve bu bulutun izlenebileceğini söyledi.
Ay'da su olduğu daha önceki araştırmalarda belirlenmesine karşın, bu "bombardımanla" suyun keşfi burada kalıcı bir üs kurma olasılığını artıracaktı.NASA'nın Tek Amacı Su muydu ?
NASA Ay'a çarpacak LCROSS aracı için 53 milyon euro harcadı. Küresel krizin tavan yaptığı yıllarda, Nasa'nın böyle bir bütçeyi yalnızca Ay'da su var diye yapmış olması garipsenmişti.
Ekim 2008 yılında Rusya ve Çin'nin ortak yapımı araçlarını, 2012 yılında Ay'a göndereceklerini açıklamışlardı. Bu proje yani Ay'a atılan bombanın yapımına NASA yetkililerinin aynı tarih olan Ekim 2008 yılında başladıklarını açıklamalarının altında yatan ne olabilir ?
NASA tüm Dünya'dan sakladığı bir şeyler mi vardı ? Dünya'nın yörüngesi olan Ay'da ne tür bir çalışma yaptılar ki, o bölgeyi iki tonluk ileride İran'da kullanmayı düşündükleri bomba ile vurdular ?
Tüm bunlar NASA arşivlerinde bir sır olarak kalmaya devam edecek...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
EVRENDEYİZ
Science FictionSizi uzayda kısa yolculuklara çıkaracağız. Merak etmeyin bu yılculuklarda uzay aracına ve astronot kıyafetlerine ihtiyacınız olmayacak. Herşeyi parmaklarınızın ucuna getireceğiz. evrendeyiz.blogspot.com Ekibi...