Sadece adına bakacak olursak, bunun bilim-kurgu filmlerinden çıkan bir saçmalık olduğunu düşünebilirsiniz. Fakat bunu vikipedia'ye sorguladığımızda karışımıza daha kullanışlı bir kavram çıkıyor. "Karşıt madde". Ama ben anlatımımı "Antimadde" yi kullanarak yapıcam. Antimadde'yi Paul Dirac adlı genç bir fizikçi bulmuştur. Kuvantum teorisiyle özel göreliliği bir araya getirmeye çalışan bir çalışmadır.
Ve peki andimadde ne midir ? Cevaplayalım...
Normal bir maddenin içindeki tanecikler nelerdi ? Eksi yüklü elektron ve artı yüklü proton...
Ve antimaddeninkinde de bunların tam tersi var. + yüklü pozitron(elektron) ve karşıt yüklü proton. Antimadde böyle işte.Evren ilk oluştuğunda da yani bir teoriye göre Big-Bang(büyük patlama) sonrasında antimadde miktarı normal madde miktarına eşitti. Ve mantıki olarak en başta herşeyin başlayıp bitmesi gerekmez miydi? İşte bu soruyu bilim adamları hâlâ cevaplayamıyolar ve tek açıklamaları "Tanrı'nın kuvveti" diyorlar. Yani iki madde miktarı eşitse evrenin bir yerlerinde bu antimaddeden bolca bulunması gerekir. Herşeyin karşıtı. Belki bakarsınız evrenin bir yerinde anti-insan vardır. Hani biz maddeden oluştuk ya, onlarda karşıt maddeden oluşmuşlardır. Peki sizce onları bulmamız veya onlarla el sıkışmamız doğru olur mu ? (He, önemli bir hatırlatma; lütfen karanlık maddeyle karıştırmayın.)
Olmaz çünkü antimaddeyle madde bir araya geldimi birbirlerini yok edeler. Geride sadece madde miktarına bağlı olarak bir ışıma meydana gelir. Çok hızlı bir şekilde yayılır ve aniden söner bu ışıma. Geriye hiçbirşey kalmaz. Tabi bizim gözlemleyemediğimiz şeyler vardır ve bu birleşme-yok olmayı neye benzetirim biliyor musunuz?
Evrenin başında olan Big-Bang'a. Aynısı çünkü.
E geriye hiçbirşey kalmıyo dedik. Sadece bir ışık hüzmesi. Ve bu da demek oluyorki %100 enerji üretimi vardır. Saf olan ve muazzam güce sahip olan enerjii...Sadece 10 gramıyla bir uçağı dünyanım etrafında 300 tur atmasına yarayacak enerji...
Marsa 12 ayda gitmesi gereken uzay aracını 3 ayda marsa götürüp getirmesine yarayan enerjidir bu birleşmeden çıkacak enerji. Ve kötü haberi veriyorum. Biz bu maddeyi bize yetecek kadar üretemiyoruz. CERN uluslararası fizik labaratuvarında gerçekleştirilin çapıştırmalar sonucu yılda sadece 1 ampulü 1 saat aydınlatacak kadar enerji ürebiliyoruz. Yani şuanlık sadece hayal kurabiliriz. 1 kilosuyla samanyolu galaksisinde bir tur olabilir mesela ve ya 2 kilogramıyla Jüpiterin uydularında bir patlama meydana getirerek su bulma gibi. Ya da 5 gramıyla İstanbulu tamamen havaya uçurabilirsiniz. 10 kilosuyla uygarlığımıza son verebilirsiniz. Ama dediğim gibi, şuanlık bunlar sadece hayal.Sadece Hayal...
Peki siz böyle bir topluma sahip olan bir gezegende anti maddenin yaygınlaşmasını ister miydiniz ?
Daha Fazlası:
evrendeyiz.blogspot.com
ŞİMDİ OKUDUĞUN
EVRENDEYİZ
Science-FictionSizi uzayda kısa yolculuklara çıkaracağız. Merak etmeyin bu yılculuklarda uzay aracına ve astronot kıyafetlerine ihtiyacınız olmayacak. Herşeyi parmaklarınızın ucuna getireceğiz. evrendeyiz.blogspot.com Ekibi...