Sâbiîlik İnancı
Babil'de bir medeniyet kuruldu. İnançları putlara ve yıldızlara tapmaktı. Putları ve yıldızları ruhların sembolü sayarlardı. Babil'de puthaneler vardı. Burada put yapılıp taparlardı. Hatta puthane bakanı bile vardı.
Allah bu millete bir peygamber gönderdi. Adı İbrahim'di. Adının anlamı"Millet babası"ydı. O'nun en çok bilinen unvanı"Halilullah"tı. Misafiri severdi, yedirir, içirirdi. Misafirler babası anlamına gelen diğer ismi"Ebu'l -edyaf"tı.
Tatmin Olmak
Hz. İbrahim nefsini tatmin etmek istiyordu. Bunun üzerine:
-Rabbim, ölüleri nasıl dirilttiğini bana göster.
Allah:
-Yoksa inanmıyor musun?
-Hayır, öyle değil. Tatmin olmak istiyorum.
Bunun üzerine Allah:
-Dört kuş al, onları kendine alıştır. Sonra onları öldür.Her dağın üzerine onlardan bir parça koy. Kendine çağırdığında sana geleceklerdir. Gerçekten de böyle olmuş ve Hz. İbrahim tatmin olmuştu.
İkazlar ve Putçu Baba
Hz. İbrahim milletini ikaza başladı. Şöyle diyordu:
-Allah'tan sakının. Bilesiniz bu sizin için daha hayırlı olur.
Ancak kimse O'na inanmıyordu. Hatta babası Âzer bile. Hz. İbrahim onu tevhide davet edince o:
-Ey İbrahim, sen benim ilahlarımı mı beğenmiyorsun?Bundan vazgeçmezsen seni taşlarım. Ebediyyen benden uzaklaş ve git!
Putlar Kimseye Zarar da Vermez Fayda da
Hz. İbrahim sordu:
-Nelere tapıyorsunuz?
-Putlara tapıyoruz.
-Çağırdığınız zaman sizi duyarlar mı?
-Hayır, biz atalarımızı böyle yaparken bulduk.
-Muhakkak putlar benim düşmanımdır. Dostumsa âlemlerin Rabbi'dir.
Büyük Azgın:Nemrud
Hz. İbrahim Nemrud'un yanına gitti. Onu Allah'a davet etti. Onunla münakaşa etti.Hz. İbrahim:
-Benim Rabbim hem öldürür hem de diriltir.
Nemrud:
-Bunu ben de yaparım, dedi. İki adam getirtti. Birini öldürdü, diğerini bıraktı. Güya öldürüp diriltmiş oldu.
Bunun üzerine Hz. İbrahim:
-Benim Rabbim güneşi doğudan doğdurur. Sen de batıdan doğursana, dedi. Nemrud şaşıp kaldı.
Milletin bayram günüydü. O gün eğlenir, yer içerlerdi. Hz. İbrahim'i de götürmek istediler. O ise gitmedi. Herkes eğlenme yerine gidince putların yanına gidip sordu:
-Ne o, size verilenleri yemiyor musunuz, dedi. Putlara kuvvetle vurdu. İçlerinden en büyük olanı bıraktı. Putperestler koşarak geldiler:
-İlahlarımıza bunu kim yaptı?Hz. İbrahim:
-Belki şu en büyük olanları yapmıştır. Ona sorun. Konuşabiliyorsa size cevap versin. Bunun üzerine putperestler dondu kaldı. Ve dediler:
-Ey İbrahim sen de biliyorsun ki putlar konuşamaz. Hz. İbrahim de şöyle dedi:
-O halde niye Allah'ı bırakıp size faydasız ve zararsız olan putlara tapıyorsunuz?Size ve taptıklarınıza yazıklar olsun.
Hz. İbrahim Ateşte Nemrud ve diğer azgınlar bu olaya çok sinirlendi. Ve Hz. İbrahim'i ateşe atmaya karar verdiler. Bunun üzerine dağ gibi çalı çırpılar toplandı. Ve ortaya bir mancınık getirildi. Hz. İbrahim ateşe atılmaya hazırdı. Ancak Allah'tan emir geldi ateşe serin olması ve Hz. İbrahim'i yakmaması için. Ve Hz. İbrahim kurtuldu.
Göç Ve Babaya İstiğfar
Hz. İbrahim milletini sözlerinde ilk kez ateşten bahsederek uyardı. Ve oradan göç etti.
Hz. İbrahim babası için verdiği sözü hatırladı. Allah'tan babası için mağfiret diledi. Ancak Allah uyardı:
-Kâfirin affı için dua etmek mü'mine ve peygambere yakışmaz.
Hz. İbrahim de vakti geldiğinde bu dünyadan göçtü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
PEYGAMBERLER TARİHİ
Non-FictionPeygamberlerin tevhid mücadelesi ve yaşamları hakkında bilgi mi edinmek istiyorsunuz? Bu kitap tam size göre! Hz. Adem'den Hz. Muhammed'e kadar yaşamış peygamberlerle ilgili bilinenleri bu kitapta bulabileceksiniz.