SAM menghisap vape. Dia menghembus asap ke udara. Dinding yang ada lukisan pedang dipandang. Kenapa terasa seperti sesuatu tentang gambar lukisan tersebut.
"Sam, ada kawan nak jumpa kau," kata Riana, sahabat merangkap skandal Sam.
"Okey," jawab Sam.
Vape diletakkan. Dia keluar daripada bilik. Riana telah pulang ke rumah. Sam menuju ke ruang tamu. Errrgh! Dennys dan Kyle.
"What do you guys want again?" Tanya Sam kasar.
"Mak ayah kau mana?"
"Diorang pergi Paris," jawab Sam sepatah.
"Apa yang korang nak?" Tanya Sam sekali lagi.
"Kami nak pastikan yang kau selamat," kata Kyle.
"Korang dah tengok aku okey kan? Sekarang, keluar dari rumah aku!" Sam menghalau Dennys dan Kyle.
"Tapi..."
"Dah! Aku taknak dengar!"
Akhirnya Dennys dan Kyle keluar dari rumah Sam.
Sam menuju ke arah dapur. Nak minum air.
"Better aku minum air kopi, aku nak tenangkan fikiran," Sam mengambil cerek. Water heater di rumah Sam telah rosak.
"F**k! Aku benci api!" Sam meletakkan cerek yang sudah diisi air di atas dapur.
Gelas diambil. Sam membuka peti sejuk untuk mengambil ais krim. Telefon bimbit Sam menyanyikan lagu Die Fly. Sam terus pergi dari dapur tanpa menutup peti sejuk. Cerek semakin panas. Peti sejuk yang dekat dengan dapur.
"Kyle, jangan kacau aku!" Kata Kyle. Dia terus mematikan handphone dan menuju ke dapur. Tiba-tiba, dapur meletup.
"Arrrgh!" Jerit Sam.
Sam tidak terkena apa-apa lagi.
Air sejuk di atas meja jatuh tumpah di atas lantai.
"Mampus aku kalau mom dengan dad tahu," Sam cepat-cepat berlari. Oleh kerana dia terpijak air sejuk, dia tergelincir. Dapur meletup sekali lagi, tetapi meletup dengan sedikit kuat.
Kerana ada sebilah pisau di sebelah dapur, ianya jatuh dari meja almari. Lalu menusuk ke dalam perut dan dada Sam.
"Help..." Kata Sam lemah. Dia berdiri, tiba-tiba... dapur meletuo dengan kuat. Gelas yang diletakkan berhampiran dengan dapur, pecah. Serpihan kaca tertusuk ke leher Sam. Sam rebah ke lantai. Lalu mati.
"Sam!" Jerit Dennys.
Kyle dan Dennys pergi ke rumah Sam sekali lagi kerana terdengar letupan.
Kyle terkejut melihat mayat Sam yang ditusuk pisau dan kaca yang panjang."Siapa yang seterusnya?" Tanya Dennys.
"Aku tak tahu. Aku belum nampak apa-apa lagi," jawab Kyle.
"Kalau macam tu, cuba ingat siapa yang mati selepas Sam ketika di dalam bas," kata Dennys.
Kyle memejam matanya lalu mengigati siapa mangsa seterusnya. Tiba-tiba, wajah Thomas terbayang di depan matanya.
Kyle membuka mata, dan tiba-tiba pandangannya kabur. Tali, mesin penarik dan pembuluh mata pecah!
"Huh!" Kyle tersedar. Wajah Dennys dipandang.
"Apa kau nampak?" Tanya Dennys.
"Aku nampak tali, mesin penarik dan pembuluh mata orang tu pecah!"
"Siapa?"
"Mom, I want to watching Tom and Jerry!" Kata seorang kanak-kanak yang baru melimpasi Kyle dan Dennys.
"Thomas!" Serentak Kyle dan Dennys berkata.
"Kita kena halang!" Kata Kyle.
Tiba-tiba angin datang. Satu kertas terbang ke arah Kyle.
~kematian kamu akan berakhir jika ada 7 orang mati~
Ianya kertas mainan. Tetapi, ia seperti membawa maksud.
"7 orang mati? Angela, Angeline lepas tu Ricky, lepas tu Ash dan kemudian Sam. Baru 5 orang yang telah mati. Tetapi, selepas Thomas, siapa yang akan menjadi mangsa untuk mengakhriri semua ni?" Tanya Kyle sendiran.
"Kita mesti biarkan mereka semua mati?"
"Tidak! Kita mesti tolong sesiapa. Mungkin selepas Thomas, Hick, kau atau aku?" Kata Kyle.
YOU ARE READING
Because It's Our Final Destination
AcakWatak-watak: Kyle Howking (Perempuan)- Becky G Dennys Filman (Lelaki)- Austin Mahone Ash Wicky (Perempuan)- Selena Gomez Sam Aust (Perempuan)- Ariana Grande Ricky Wesn (Lelaki)- Liam Payne Thomas Berr (Lelaki)- Justin Bieber Hick Raymond (Lelak...