Herkes dişine önem vermeye çalışır. Bazıları önemsemezken bazıları düzenli olarak fırçalar.(mesela ben) Doktorlar yılda iki kere diş doktoruna gitmemiz gerektiğini söyler. Ben bir kere gittim ve dişlerime dolgu yaptılar çektiler kanal tedavisi yaptılar. İlk başta çok korkdum ama gide gide alıştım. Bir gitme ile neler yaptılar neler :D ama halada gidiyorum. Ve ondan sonra nerdeyse hep dişimi fırçaladım. Sizde gidin kontrolde olsa mutlaka gitmelisiniz. Bugün bundan bahsetmek istedim. İyi okumalar :)
■DİŞLER NE İŞE YARAR?
Dişlerimiz, alınan besinleri parçalayıp yumuşatarak yutulabilir hale getirir ve yediklerimizi sindirime hazırlar.
Ayrıca seslerin sözcüklere dönüşmesinde önemli rol oynayan dişler, estetik açıdan da büyük önem taşırlar.
■DİŞLERİNE İYİ BAKMAZSAN NE OLUR ?
>>Bakımsız dişler önemli sağlık sorunlarına yol açar.
>>Çiğnen(e)meyen yiyecekler sindirim sistemi sistemi rahatsızlıklarına davetiye çıkarır.
>>Diş eti kanamaları ve iltihapları başımızın belası olur.
>>Ağız kokusundan yanımıza kimse yanaşmaz.
>>Konuşma kusurları meydana gelir.
>>Estetik prolemler ortaya çıkar.
■PEKİ NE YAPMALIYIZ ?
>>Dişlerin korunmasının en etkili yolu düzenli olarak fırçalanmasıdır.
>>Doğru diş fırçasını seçmek çok önemlidir. Orta sertlikte naylon fırçalar en idealidir.
>>Günde en az iki kere dişlerimizi fırçalamalıyız. En ideal fırçalama süresi iki dakikadır.
>>Her besin alımından sonra diş fırçalamak iyidir, hoştur ancak bu mümkün olamayacağına göre en azından ağzı çalkalamak da yararlı olacaktır.
>>Misvaksız gezme bile! Dişleri özellikle her abdestten önce misvaklamak hiçbir zaman unutmayacağımız bir alışkanlık olmalıdır.
■DİŞ İPİ
Diş ipi kullanımı ülkemizde çok yaygın değil maalesef. Oysa gıdaların çoğu diş diplerinde ve dişlerin aralarında birikir. Fırçanın ulaşamadığı bu birikintiler çürük çarığın en önemli sebebidir. Bundan dolayı günde bir kere diş ipi kullanın bari! Bir 'selfie' çekerken harcadığınız enerji ve zamanın yarısını harcamazsınız :D
■NELER YEMELİYİZ ?
>>Kalsiyum ve C vitamini açısından zengin içerikli yiyecekleri tüketmek, sağlıklı diş gelişimi açısından faydalıdır. Süt, yoğurt ve peynir kalsiyum açısından oldukça zengindir. Portakal, kavun gibi meyveler ile brokoli ve ıspanak gibi pek çok yeşil sebze önemli C vitamini kaynaklarıdır. Bunları yiyin gari!
>>Şekerli gıdaları tüketmek dişlerin çürümesini sebep olur. Bunu bebekler bile biliyor! Haydi diyelim ki çok tükettin, ona göre de diş temizliğini yapmayı unutma bari!
■DİŞÇİ MESELESI
Dişi uzmanını danışmazsak olmaz. Sağlıklı dişler için yılda iki kere diş hekimine gitmeyi ihmal etmeyiniz. Diş hekimine diş çürüğü beynimize kadar ilerlediğinde gidiyoruz, sonra vay babam kanal tedavisi, vay başıma gelenler... Oysa düzenli diş doktoru kontrolü yaptırırsak ne de rahat olur dişçi koltukları. Değil mi ama ?
Arkadaslar okudugunuz icin tsk oylarinizi ve yorumlarinizi bekliyorum sizi seviyorum
ŞİMDİ OKUDUĞUN
♥♥TAVSİYE MELEĞİ ♥♥
AléatoireBu kitapta her tür tavsiye var. Bol oylarınızı ve yorumlarını bekliyorum. Sizi çok seviyorum♡♡♡