Sehun dan Ji hyo masih bertentang mata. Namun tiba2 gelak Ji hyo meletus.
"Hahahha!!! Yah Oh Sehun!"
"Mwo? Kau mainkan aku?"
"Yah... kau ni. Tak cukup lagi ke dengan Yoona?"
"Apa masalah kau ni?"
"Laaa.. kau marah ke?"
"Tak de lah. Tapi..."Kebetulan Yoona baru sampai.
"Ji hyo! Sehun!"
"Eoh? Yoona!"-Ji hyo
"Guys, sorry lewat. Mana Kai?"-Yoona
"Sehun cakap Kai ada hal. So dia tak boleh nak join kita."-Ji hyo
"Ooo..."-Yoona
"Okay dah lah tu. Kita buat kerja jom."-Ji hyoMereka hanya menurut. Mereka buat kerja masing2. Adakalanya Sehun curi pandang Ji hyo. Tangannya memegang dadanya.
asal berdebar sangat aku ni?-Sehun
Dia teruskan kerjanya.
---skip---
Jam sudah menunjukkan pukul 6. Mereka perlu pulang ke rumah masing2.
"Hyo, takkan kita nak tinggalkan benda ni kat lab jer? Kalau orang lain jumpa macam mana?"-Yoona
"Macam nilah. Hari ni kita biarkan dulu. Esok kita cuba berbincang dengan Kai."-Ji hyo
"Okay."-YoonaMereka pun balik dan meninggalkan lab itu.
Tanpa mereka sedari, seseorang sedang memerhatikan mereka. Lelaki itu tersenyum sinis.
"Aku akan buatkan dunia jadi tak tentu hala. Jadi tunggu aku."
Katanya lalu dia beredar.
---skip---
[[ Rumah KaiHun ]]
Kai baru balik daripada berjumpa dengan kawannya, Tao dan Chanyeol. Dia berjalan melepasi bilik Sehun. Dan dia terhenti. Dia terdengar kata2 Sehun.
"Haish! Kenapalah aku ni?! Ji hyo main2 jer pun! Tapi kau yang melebih Hun!"
Kai agak terkejut. Dia pelik.
Main2? Apa pulak maksud budak ni?-Kai
Tiba2 telefonnya berdering sms.
From: Ji hyo
Kai, jom teman aku jalan2 kat taman. Aku ada benda nak bagitahu kau. Very important things.
Kai pun berjalan keluar dari rumah. Terus bergerak ke taman rumah mereka.Kai lihat Ji hyo sendirian di taman. Dia mendekati Ji hyo.
"Hyo."
"Kai."Kai duduk di sebelah Ji hyo.
"Kau okay tak?"
"Aku dah tanya omma aku pasal appa."
"Then?"
"Bersebab kenapa prof bagi kita. Tapi..."
"Apa dia?"
"Patutnya aku jer. Aku tak nak korang pun kena tempiasnya."Kai memegang bahu Ji hyo lalu memusing badan Ji hyo memandangnya.
"Aku yang minta prof bagi kat kitarang sekali. Kau, aku, Sehun and Yoona, kita kawan. Kita dah kenal lama. Takkan kitarang nak tengok kau susah sorang2?"
"Komawo Kai ya."
"Dah. Jangan lah sedih. Jap. Mana pergi Ji hyo yang mesra tapi GARANG tu?"Tersenyum Ji hyo. Bagi Ji hyo Kai adalah penemannya ketika dia susah walaupun Kai ni jenis panas baran. Kai ni juga sweet orangnya.
--skip--
Sudah sebulan mereka menjaga virus itu daripada terlepas. Kekadang mereka agihkan tugas masing2.
Tapi siapa sangka.. kejadian yang lalu berulang untuk kali kedua. Dan itu berlaku atas kesilapan mereka.
Di Lab...
"Yoona! Ingat! Kau kena jaga elok2!"-kai
"Ish! Tahu lah aku!"-Yoona
"Korang ni tak habis2 lah."-Ji hyoBebel Ji hyo yang sedang mengemas barangnya. Ketika itu Sehun memerhatikannya.
"Wait guys!"-Yoona
Semua memandang Yoona.
"Asal lak kau kali ni?"-Kai.
"Aku lupa nak bagi."-YoonaKeluarkan sesuatu dari begnya. Lalu di serahkan pada Kai, ji hyo and Sehun.
"Kad jemputan?"-Ji hyo *pelik*
"Yes! Aku akan bakal langsungkan majlis pertunangan aku minggu depan!"-Yoona
"Mwo?!"-Kai/Ji hyo
"Chukaheyo."-SehunTerus Sehun mengangkat barangnya pergi. Entah mengapa timbul rasa bersalah pada hati Ji hyo. Kai memandang Ji hyo.
---skip---
Di rumah kaiHunSehun meletakkan barangnya di tepi meja. Ketika itu Kai masuk ke dalam biliknya.
"Sehun."
"Mwo?"
"Kau asal blah macam tu jer?"
"Kai, sudi tak kau jadi pendengar citer aku?"
"Maksud kau?"//cerite//
"Laaa... gitu ke? Jahat betul Hyo tu."
"Bukan pasal tu."
"Dah tu?"
"Aku rasa aku dah mula suka kat dia."
"Mwo?"
"Haish! Molla! Jinjja molla!"Kai mengeluh. Manakala Sehun sedang memikirkn sesuatu.
---skip---
Rumah Yoona...
Yoona meletakkan kotak yang mengandungi virus itu di atas mejanya. Dia bergerak menuju ke bilik air untuk membersihkan diri.
Tanpa sedar kotak itu bergerak2 seperti ia mahu keluar.
---skip---
Di rumah Ji hyo...
Ji hyo masuk ke dalam bilik oppanya. Oppanya sibuk menyiapkan assighment yang di beri oleh prof kolej.
"Ji hyo ya.."
"Oppa sibuk ke?"
"Annyi. Wae?"
"Ermm... annyia."
"Ji hyo ya.."
"Wae?"
"Kamu ada masalah ke?"
"Annyio. Saja nak tengok apa oppa Hyo buat ni."
"Ji hyo, hujung minggu ni oppa akan ke US untuk sebarkan pembentangan ni. Tak pe kan oppa tinggalkan omma dengan joong ki kat Hyo?"
"Kienchana. Hyo boleh uruskan. Don't worry. I will handle."Ji hyo keluar dari bilik oppanya. Dia ke biliknya pula. Tiba2 dia teringat hal tadi.
"Laa... jadi selama ni Sehun dengan Yoona memang tak ada apa2 ke? Hadoyai.. dah lah tu aku mainkan perasaan Sehun. Matilah kau Hyo..."
Dia merebahkan dirinya di atas katil. Dia berpaling mengambil phonenya. Dia mendail nombor seseorang.
[[ panggilan ]]
"Yeobuseyo?"
"Sehun ya..."
"Wae?"
"Ermmm... aku nak minta maaf atas sikap aku tempoh hari."
"Aku okay jer. Takkan orang macam kau suke kat aku kan."
"Tapi kita still kawan kan?"
"Hyo ya.."
"Eoh?"
"Aku ada benda nak cakap ni."
"Mwo?"
"Aku sebenarnya..."
"Apa?"
"Aku suke kau."Terdiam buat seketika.
Ketika itu Kai mencuri dengar.
"Hyo, macam ni lah. Kau tak payah bagi pandangan kau sekarang. Esok kau boleh bagitahu "
"Ye...."Mereka mematikan panggilan. Ji hyo amat terkejut dengan pengakuan Sehun. Dia merasakan dirinya sedang bermimpi.
---skip---
Keesokan harinya...
Sehun menunggu Ji hyo di lab. Masih terlalu awal untuk pelajar di kolej itu sampai. Pintu lab di buka.
"Hyo..."
Ji hyo mendekati Sehun. Mereka bertentang mata buat seketika...
"Sehun..."
-bersambung-
YOU ARE READING
Virus Alive 2.0
FanfictionFf ni korang kena pandai bayangkan.. sebab dia tentang imagine.. wish me good luck guys..