Prologue

5 0 0
                                    

Merry's POV

Damn this 3G connection. Why is it so fucking slow!?

I need to see my email right now. Need to check if the magazine I'm working on has sent me the revised copy of my latest column.

"Merry. You look constipated. Wala ka pa rin bang partner sa Cotillion de Honor?" Snapped Alyssa. She's right, tulala ako at ang sama ng expression ko.

"Gaga. Its of a different reason. Damn, oo nga pala. Wala pa nga rin akong partner sa cotillion. How about you?" I asked her scratching my head.

"Hmm, I'll go for Joseph nalang. Mas comfortable ako sa kanya eh." She said shrugging

"Alyssa, Merry. May partner na ba kayo?" Snapped Ms. Glads to us.

"Ako wala pa si Alyssa meron na." I said.

"Maghanap ka na, Merry. You'll loose your slot sa Cotillion if ever wala kapang partner. Try Gabriel na lang kasi." Ms. Glads teasing me.

Nakakagago si mam. I snorted "mam you know the issue about me and him. Maghyhysterical classmates ko pag siya pinili ko." I said in a nonchalant way. Para di na sila mangasar.

"Okay. Practice ka muna. Partneran mo muna si Calvin for now." She said saka ako pumunta sa tabi ni Calvin.

They played Thinking Out Loud by Ed Sheeran, and sinayaw namin from first verse to chorus lang then nagstop yung music giving way for Uptown Funk. Yeah, remix yung cotillion. Una, traditional Latin Promenade then Modern ballroom then hiphop.

Laughter filled the dance studio after we finished the whole dance. Yes, I'm a dance troupe member in our school.

And its fucking awesome.

All and NothingTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon