Luther İmparator 5. Karl tarafından Worms kuruluna ifade vermek üzere çağrıldı. Luther gitmek ve gitmemek arasında kaldıysa da ilahiyatçı bir arkadaşı olan Thomas Müntzer onu gitmeye ikna etmişti. Hazırlıklar tamamlanınca yola çıktılar. Yolda Erfurt, Eisenach, Gotha ve Frankfurt'ta vaazlar verdi sonunda Worms'a büyük bir kalabalık eşliğinde zafer kazanmış komutan edasıyla girdi. Artık arkasındaki birçok insana güvendiği için korkmuyordu. Worms meydanı hazırlanmıştı. Luther herkesin önünde yargılanacaktı.
Herkez meydanı doldurduktan sonra papaz suçlamalarına başladı. 'Sapkın'ın suçları,'Endüljans'ın kuvvetine dair tezler başlığı altında 95 maddeden oluşan din dışı bir metin yayınlamak, Papa'nın Martin Luther'i afaroz etmesi, sanık Luther'in iddiaları reddedip afaroz belgesini halkın önünde yakması, bunun üzerine Papa' nın kendisine bir afaroz belgesi daha göndermesi fakat bunu da parçalayıp atması ve de insanları kendi yanına çekmek amacıyla "Von der Freiheit des Christenmenschen" (Hıristiyan Kişinin Özgürlüğü Üzerine) adlı kitabını yayınlaması, bu kitabın içinde isyana teşvik olarak sayılan "Freiheit" (özgürlük) kavramı vardır. Bütün bu suçlamalar karşısında Martin Luther dinden çıkarılmış sapkın olarak yakılacaktır.' dedi ve suçlamalarını bitirdi.
Kral 5. Karl ' Sanık Martin Luther , kendini savunacak birşey diyecekmisin' diye sordu. Luther kalabalık halka baktı ve onlara hitaben bağırarak "Kutsal Metinler ve akıl yoluyla ikna edilmediğim sürece papalar ve konsillerin otoritesini kabul edemem. Zira bunlar kendi aralarında çelişmekte ve benim vicdanım da sadece Tanrı'nın sözüne bağlıdır. Bu sebeple hiçbir görüşümden dönmüyorum çünkü kişinin vicdanına rağmen yazdıklarını inkar etmesi doğru ve güvenilir olmaz. Tanrı yardımcım olsun". dedi ve arkasından halk 'AMEN' diye bağırdı.
Worms kurulu sanığın savunmasının yetersiz hatta suçlamalarını iyice arttırdığını söyleyerek cezasını yineledi ama halkın tepkisi o kadar büyük oldu ki bir an isyan çıkarıp kendilerine saldıracaklarını sandılar. Worms kurulundan da sonuç alınamamıştı. Martin Luther halkın arasında Wartburg'a gitmek üzere şehirden ayrıldı.
Bugün çok önemli bir zafer kazanmıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SALTANAT #Bir Çağın Bitişi
Tiểu thuyết Lịch sửArkadaşlar ilk kitabım olduğu için hatalarımı şimdiden mazur görün .Serimi 'SALTANAT' adı altında yapıcam. Seride Osmanlı dönemine ineceğim.Yazdıklarımın içinde büyük çoğunlukla kurgu olacaktır.Aksiyon ve tarih-kurgu serisini Beğenmeniz dileğiyle...