kapittel 13

517 16 9
                                    

Ida er Rosita. Patricia er Marte. Isac er John. Danu er Luke. Lasse er Lars.

Ida POV (Rosita)
Dagen var overraskende bra! Alle var intresserte i å snakke med oss, og vi var allerede populære. Så rart.

Klara, Lindsay, Sophie og Mararita hadde virket så desperate etter å bli populære igjen at de prøvde å bli venn med oss.

Men uansett om jeg var en annen nå så hadde jeg ikke glemt alt de har gjort mot meg! Det må nok mere til for at jeg tilgir dem.
Selv om jeg ikke er samme person lenger (for dem) så kommer jeg aldri til å glemme mobbingen.

Hele gjengen hadde splittet seg for å virke mer som søsken enn venner.
Patricia (eller Marte) var blitt venner med bitchene...
Jeg hadde blitt venn med en jente som var veldig populær, men ikke slem. Det var ikke akkurat sånn at hun turte å stå opp for Ida (altså meg) når hun ble mobbet, men hun var ikke en av dem som mobbet.

Hun het Sarah. Jeg, Sarah og en jente som het Amy var på en måte en gjeng. Men jeg skulle ikke være med dem for mye, siden jeg har jo min egen gjeng. Dette var egentlig veldig rart. Hvis jeg ble sammen med Isac igjen kunne vi aldri gjort det offisielt, siden han er 'broren' min.

Men jeg har ikke tenkt å bli sammen med han, han skjøt meg jo. Men jeg elsker han, så jeg tilga han.

Aldri om jeg hadde gått rundt og vært søstra hans og hatet han. Det er jo bare idiotisk. Men hadde det ikke vært for han hadde jo jeg fortsatt blitt mobbet! Det er rart å tenke på at han har hjulpet meg med det...

Men man må bli...
-ROSITA?! ropte Sarah.
-Hæ? spurt jeg.
-Jeg spurte om du ville bli med meg og Amy på shopping, men du svarte ikke og virket så fjern. forklarte hun.
-Ja, jeg kan bli med, sa jeg.
-Yess! ropte Sarah og Amy samtidig.

Jeg hadde egentlig nettop vært på shopping, men mer skader vel ikke?

Etter skolen gikk jeg hjem til søsknene Pettersen. Der var Lasse (Lars).
-Skal på shopping med Sarah og Amy senere, har du penger? spurte jeg han for å irritere han.

-Har ikke du selv? spurte han til svar.

-Jo, men du skulle bli irritert! lo jeg.
-Hvor er de andre forresten?

-De er med sine nye venner. 'John' og 'Luke' har blitt med i samme gjeng, og det er jo selveste badboy-gjengen på skolen. sa hn oppgitt.

-Vel da får vi to være storesøsknene i gjengen. sa jeg 'voksent'.

Han begynte å le. Men ifølge våre nye fødelsattester (ikke spør hvordan vi fikk dem) er jo jeg og Lasse (Lars) eldst! Vi er liksom tvillinger.

Så er Isac (John) og Danu (Luke) tvillinger.
Patricia er yngst av oss.

Jeg og Lasse er født den 16. Mars. Isac og Danu er født den 19. Juni. Og til slutt er Patricia født den 22. Desember. Alle er 15 år så vi er født i år 2000, og nå er det 2015.

Min, Patricia og Danu sine bursdager er samme dag som Rosita, Marte og Luke sine.

Men vi gidder ikke feire våre ekte bursdager nå lenger. Vi feirer samme dager som våre nye oss har bursdag.

I morgen skal jeg på shopping med Sarah og Amy!

Hei folkens! Bilde er av Patricia eller Marte.

TAKK TIL VJRibler FOR DET FINE NYE COVERET TIL BOKA!

Forelsket i kidnapperen?(norsk)Where stories live. Discover now