Sıradan bir pazartesi sabahıydı. İsrafil'in iki abisi vardı. Biri Selim 23 yaşında , 2 ay önce evlenmişti. Birde babasının ilk eşinden olan bir abisi vardı.Murat 36 yaşındaydı.Fakat ailesi ile Murat arasında kanlı bıçaklı bir kin vardı.Murat her zaman babası Osman'ın ona ve ailesine yardım etmediğinden yakınıp bir küslük çıkarır ve İsrafil ve Selim'e sürekli pislik yapardı.
Selim'in düğününde bile olay çıkaracak olan Murat'tan hiç haz etmeyen biriydi İsrafil ve onu ailede yıkabilecek tek kişide oydu.Çünkü İsrafil diğer abilerinden farklı olarak çabuk parlayan ve kafasına koyduğunu her şekilde yapabilen biriydi.İsrafil 12 yaşından beri her yıl babasının veyahutta başka bir esnafın yanında çalışırdı.Canını dişine takarak kendi parasını kazanmak için uğraş verirdi.
Bu şekilde biriktiği paralar ile kendine bir motor almıştı.Babası onun bu hırsına karşılık ona ufak bir emlak ofisi açmıştı.Oradan ekmeğini kazanıyordu İsrafil.
Sabahın sessizliği ile camdan içeri giren güneş ışığının gözüne yansımasıyla uyandı İsrafil.O gün nelerin değişeceğinden habersiz ve bir o kadarda hazırlıklıydı.Elini yüzünü yıkadıktan sonra annesi Selma hanımın yanaklarına iki öpücük kondurup kahvaltı sofrasına oturdu.
-Oğlum nasılsın uykunu alabildin mi ?
-Aldım anacım aldım. Ellerine sağlık.
Diyerek daldırdı ekmeğini önündeki menemene.
-İsrafil oğlum bu güne kadar senden birşey saklamadım.Bunuda bilmeni istiyorum fakat yapacaklarından korkuyorum.
-Ben birşey yapacak olsam zaten size sormadan yaparım anne.Anlat ne oldu ?
-Oğlum bu sabah Selim ofise giderken Muratla karşılaşmış.
-Ee uzatma lafı anlat.
-Murat üstüne yürümüş Selim'in seni öldürücem demiş.
Murat'ın psikopat bir kişiliğe sahip olduğunu herkes bilir.Genç yaşta çok sayıda sicile sahip olmuştur fakat Murat avını iyi seçer.Rakibi ya kendinden küçük yada kendinden yaşlı olmalıdır.Murat'ın hükmü oraya kadardır.
-Hiçbir şey sorun değilde annem şu itin sokakta tasmasız gezmesine izin veriyorsunuz ya helal olsun size.
-Oğlum baban ne öğretti sana Selim'e ? Beladan uzak durun yavrum belayı üstünüze çekmeyin.
-Bir hayat sadece babanın öğrettikleriyle yaşanmaz.Her neyse ben ofise geçiyorum ellerine sağlık.
Sinirle kapıdan çıkan İsrafil iyice hırslanmış ve gözü dönmüştü.Selim kavgacı birisi değildi sakin sessiz ve çalışkandı İsrafil'in aksine.Murat yine avını güzel seçmişti ama bu kez ufak bi hesap vermesi gerekliydi.
İsrafil günün ilk sigarasını içip motoru ile Murat'ın dükkanının yolunu tuttu.Eğer ki böyle giderse kısa sürede kan gövdeyi götürecekti.Biliyordu.
Kendinden emin adımlarla dükkandan içeri giren İsrafil Murat'ın çalışanlarıyla karşılaştı.
-Buyur kardeşim kime baktın ?
İsrafil konuşmadan yumruğu indirmişti herifin çenesine.Durmadan yanındakine döndü ve bir yumruklada onu devirdi.
-Nerdesin lan çakal çık karşıma !
Murat yanında 4 adam ile merdivenlerden aşağı indi.
-Lan olum siz akıllanmayacak mısınız ?
İsrafil koşup Murat'ı boğazından yakaladı fakat sağlam bi yumruk darbesiyle yerde buldu kendini.Buna adamları engel oldu.Ayağa kalkarak üstünü başını toparlayan İsrafil :
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Eski Racon
Random20 yaşlarında bir genç. Babası eski bir kabadayı olup ve günü geldiğinde başına sarılan bir intikam uğruna sevdiklerini korumak için kendini siper eden İsrafil VEZİR'in hikayesi.