Mia is een 16 meisje die zit op het vwo en woont in Riverswood. Haar ouders zijn gescheiden en ze woont bij haar moeder. Haar beste vriend heet Yessir en haar beste vriendin Alliah.
'Mia! Kom naar beneden meneer Sips is gekomen.' Mia ging naar beneden, en zonder erbij na te denken wist ze al wat er aan de hand was. 'Mammmm, ik kan het uitleggen!' Meneer Sips is de mentor van Mia en heeft stiekem ( achter mia's rug om) een affaire met haar moeder. 'Mia serieus waarom spijbel je zoveel? Ik snap jou echt helemaal niet! Je hebt thuis geen een probleem, je wordt niet gepest, wat is jou probleem?' 'Mam denk je echt dat ik het makkelijk heb je weet wat ik heb je weet het waarom zeg je dat ik geen een probleem heb! Je bent mijn moeder. Begrijp me een keertje man.. Mia dacht eraan om uit huis te lopen maar ze kon niet gaan omdat het te gevaarlijk was. 'Lydia niet zo op haar af gaan.' Met een sarcastisch lachje viel Mia meneer Sips aan: 'Serieussss? ""Lydia""? Wie denk jij wel niet dat je bent!? Ga weg serieus weg gewoon ga gewoon WEG..! GA poephoofd opdonderen, ik wil je niet in mn huis!' Meneer Sips stond op en keek Lydia met een verdrietige blik aan.
De volgende dag.
Mia's moeder deed de deur open, ze had gehuild. Haar mooie blauwe ogen en haar oranje haar waren perfect, ze was een vrouw die elke man zou willen. Ze was dun en lang, mia was kort en vol. Mia leek meer op haar vader, zwart haar en knal groene ogen. 'Mia!! Waar was jij?! Ik maakte me zoveel zorgen! De politie was zelfs naar je op zoek, waar was je en waarom zie je er zo uit??!! Mia had gescheurde kleren en een blauw oog. Mia liep naar boven zonder te antwoorden. Het was pas 07;50 en Mia moest nog naar school. Lydia bonkte op de deur maar Mia aarzelde niet en negeerde haar. Ze kleedde zich meteen om. Mia had een donker groene kamer. Met zwarte kasten en een zwart bed. Haar kamer was even groot als een woonkamer. Mia heeft een piano in haar kamer en 3 Gitaren. Mia was omgekleed, zwart witte sjaaltje, met een zwarte broek en een zwarte trui. Er werd aangebeld, het waren Yessir en Alliah, Lydia vroeg wanhopig aan ze wat er met Mia was gebeurt. Het enige wat ze zeiden: ' ZE zegt het niet om u veilig te houden, het is prive.' Lydia ging op de bank liggen huilen. Mia kwam naar beneden pakte haat grijze gazelle fiets uit de kelder en ze fietsten naar school. Yessir had gel in zijn haar, hij was marrokaans, was licht getint en had een mooie kleding stijl, hij droeg altijd van die blousjes. Hij was lang en dun. Alliah was een van de mooiste meisjes van school, mia vind haarzelf heel lelijk tegenover Alliah en Alliah word daardoor altijd boos op Mia, ze heeft bruin haar en blauwe ogen. Ze was slank en was heel lang zelfs langer dan Yessir. Zijzelf is Bosnisch.
Tijdens de geschiedenis les,09;08;
Yessir zat naast Yasmina en Mia naast Alliah. Jason de populaire jongen staarde de hele tijd naar Mia. Jason was de- it'boy van de school, blond haar blauwe ogen, gespierd, en natuuuurlijkkk superrveelll exen. Naast Jason zat Nikita. Nikita is een irritant meisje die te weinig aandacht van haar ouders krijgt denkt Mia. Mevrouw Bushrak vroeg aan de klas: ' Noem een van de raarste dingen die je hebt gezien vandaag. Het meest opvallende.' Nikita stak haar hand op: 'Mevrouw nou euhhhhh, Mia! Muhaha zie je niet hoe je erbij loopt obesitas kind!' Iedereen begon te lachen alleen Yessir Alliah Yasmina en Jason werden boos op Nikita. Jason stond op en schreeuwde hard tegen Nikita: 'HALO WAT IS JOU PROBLEEM A BLOKHOOFD!?' Nikita begon te huilen en dende het lokaal uit, iedereen keek verrast naar Jason. Hij knipoogde naar Mia van: Ik heb het onder controle, don't worry bae.
Na de les kwam Jason naar Mia toe en vroeg of ze konden chillen. ' Hoooii Mia hoe is tie? Ik vroeg me af of je langs wou komen om Netflix te kijken.'. Mia kon in de avond niet gaan, misschien zou ze wel in slaap vallen en zou iedereen erachter komen..Maar na wat Jason voor haar had gedaan... 'Oke hoe laat?' 'Yessss thanks mooierd.. Ja euhm 19;30? Bij mijn huis, bij jou om de hoek.' 'Isgoed, en Jason ik weet waar je woont hoor we zijn al jaren buren.' Jason glimlachte, gaf Mia een schouderklopje en liep weg. Jason knipoogde naar Nikita en Nikita lachde sneaky terug naar Jason. Ze hadden dus een plannetje.
Mia kwam thuis, en jaaa hoor. Hoe kon die er niet zijn heh? Meneer Sips zat weer op de bank. 'Mia kom naar binnen, we willen je wat vertellen.' Mia kwam verrast en vragend naast Lydia zitten. 'Wij willen trouwen', zeiden Lydia en Sips op het zelfde moment. Mia sprong van de bank em werd knalrood. 'TROUWEN ? WAT? JULLIE? LERAAR EN MOEDER? WHAT THE HELL MAM WHAT THE HELL?!?! GATVERDAMME WAT IS ER MIS MET JULLIE ZIEKE MENSEN!?' Mia pakte haar tas in en rende weg naar Alliah. Toevallig was Yessir er ook. 'Sips gaat trouwen met mijn moeder? Help ik weet niet wat ik moet.. Alliah en Yessir troostten Mia tot en met 19;30, want jaa het was date'time.
Om 19;30 bij Jason;
Mia was mooi omgekleed en klopte op de deur van Jason. Jason deed de deur open en hef rook er heerlijk. Hij had geur kaarsjes aangestoken. 'Welkom Mevrouwtje', zei Jason met een knipoogje. Mia bloosde en liep naar binnen. 'We kijken Prison Break en ik heb al wat ingeschonken. Goeddd? Zeg jaa ik heb veel moeite gedaan!' Mia lachte en schudde met haar hoofd. Mia vroeg zich af wat hij erin had geschonken. 'Jason wat is dit?' Jason antwoordde met 'Wijn schat'. Mia had nooit wijn gedronken, dit was haar eerste keer. Zonder wat te zeggen dronk ze de hele beker leeg. Prison break boeide haar niet eens, ze was er alleen voor Jason, ze was gestresst en wou bij hem uithuilen. Maarja het is Jason de harteloze hartenbreker he! Wat zou je van hem kunnen verwachten dacht Mia.
20:03
'Jason help ik voel me duizelig.' Jason stond op en opeens stond Nikita er ook. 'DOEI mia!' Schreeuwde Nikita hard in haar oor. 'We willen alleen je geheimpje weten schatje van me wees niet bang', fluisterde Jason. Mia viel flauw, haar leven wordt een hel als haar geheim geen geheim meer is..