Sudah 3 hari BTS menetap di Amerika dan hari ini adalah hari yg paling gembira bagi mereka,yelah blh blk ke dorm msing² .. Blh bergila² sama² ...
"Hyung! Flight kita sampai jam berapa?" Soal jungkook.. Rapmon terus menilik jam tangannya..
"Pukul 9 bru sampai" jwb Rapmon.. Jungkook terus duduk ke atas bangku panjg, setelah penat dia berdiri,
"Wehh! Game ni mcm best gila ni" kataTaehyung
"Cuba kau dwload, aku nk tgk kau jer yg main haha" cabar jimin..
"Elehh! Xtakotlah" jwb Taehyung.. Jungkook menoleh ke arah mereka berdua..
"Hyung download game apa tu?" Soal jungkook...
"Ni game hantu jepun.. Org kata game ni seram gila.. " jwb Taehyung.. Jungkook terus melihat skrin telefon Taehyung..
"Ohh game ni, kookie prnh tgk.. Tp hyung game ni xblh pause nanti kalah dan ada org kata game ni akan terbuka dgn sendiri pada pukul 2pagi" jelas jungkook
"Er.. Btul ke?" Soal jimin
"Nae!" Jwb jungkook..
"Xpayah dwnload lar wehh!" Ujar jimin
"Xnk! Nk dwload jgk" kata Taehyung..
"Wei flight dah sampai" jerit jhope ..
"Alaaa! Kacau jer" kata Taehyung lalu mematikan telefonnya, baru saja dia hendak memsukkn telefonnya ke dlm poket tiba² ada seseorang yg terlanggarnya, Taehyung trus menoleh, seorg gadis yg berpakaian serba hitam, berambut panjang serta menutupi matanya naik ke dlm kapal trbang..
"Hish!! Kalau jahanam iPhone aku siaplah dia ni" omel Taehyung..
"Woi.. IPhone kau ni kan?.. Nah" jimin menghulurkan iPhone Taehyung..
Sebaik saja mereka duduk diatas kapal trbang, Taehyung sekali lagi melihat ke arah perempuan pelik yg berada di kedudukan yg paling belakang.. 'Knp aku rasa perempuan tu mcm pelik jer' kata Taehyung di dlm hatinya..
"Taetae!! Jom² buat video" ajak Jhope.. Taehyung trus menoleh ke arah kamera Jhope...
"Kami akan pulang ke Korea hari ini yeayy!!" Jerit Jhope...
"Yeayy!!" Jerit Taehyung pula... Jimin dan Jungkook turut menyemak, nk jgk gmbr dia dirakam..
"Shuuuu~ kitorg akan sampai di Korea" ucap jimin sambil jarinya diletakkn pd mulut
"Hyung! .. Air liur terpencik la" marah Jungkook..
"Ooh yeke? Xpe² bukti cinta hyung kt kookie la tu hahaha" kata Jimin sambil tergelak..
"Eeee! Bukti lah sngt" marah jungkook sambil mngelap pipinya dgn mnggunakan baju Taehyung
"Hoi" jerit Taehyung
"Hahahh! Eeeuu" kata Jhope..
Sesampainya mereka di Korea , Taehyung,jhope,jimin dan jungkook org yg berebut² untuk msuk ke syarikat bighit...
"Korg ni mcm bdk².. Tu! Yg tua sekali tu..Ish³.." kata suga.. Jhope hnya tersengih menayang gigi...
"Hyung blh jalan x ni?" Soal Rapmon..
"Xpe² hyung blh.. Adeh.. " kata seokjin sambil berjalan terincut- incut
"Hyung berehat kt dlm bilik dulu yer" ujar Rapmon.. Seokjin hnya mnganggukn kepalanya..
"Wahhh! Bnyknya surat dan hadiah drp army " kata jimin ,kmudian dia terus mngambil dan membahagikan kpd setiap member BTS..
"Posto²" jerit Jimin lalu memberikan kpd Jhope...
"Ouhh thanks! Baby" Kata Jhope lalu memeluk Jimin.. Jimin mula menyenyetkan mulutnya..
"Yer²" kata jimin lalu beredar.. Kmudian dia memberikan surat kpd jungkook pula..
"Kiss first hahahah" kata Jimin..
"No!" Kata Jungkook lalu merampas surat drp tgn jimin
"Ohh kookie! Sampai hati" kata jimin..
"Hyung.. Posto²" kata jimin lalu memberikan surat kpd suga, jin dan Rapmon..
"Rajinnya kamu kutip Surat dan hadiah" kata Seokjin..
"Hahaha!! Well, ruang situ kan tempat favourite chimchim .." Kata jimin bgga.. dan surat dan hadiah yg terakhir dibawa ke bilik Taehyung..
"Hyung! Nk prgi bilik Taehyung hyung ke?" Soal jungkook
"Yelah.. Knp?" Soal Jimin..
"Nk ikot.. Nk ambik album BTS.. Nk masukkn gmbr² ni.. Last kookie letak dlm bilik dia" kata jungkook
"Jomlah" ajak jimin.. Mereka berdua terus menuju ke bilik Taehyung..
***********************
Taehyung menyandarkan badannya pada kepala katil..
'Siapa perempuan yg trlanggar aku td?.. Knp firasat aku mngataka. Ada sesuatu yg dia sembunyikan.. Eishh!. Aku rasa mcm ada yg xkena dgn dia ni' Fikir Taehyung... Baru saja dia hndak terlelapTok Tok Tok
Pintu biliknya diketuk oleh seseorg dari arah luar,
"Siapa tu" soal Taehyung
"Aku ni.. Cepatlah bukak aku ada sesuatu nk bagi ni " kata Jimin.. Taehyung trus turun drp katil lalu membukakan pintu biliknya
"Ada apa? Kacau jelah kau ni, aku bru jer nk tdur" kata Taehyung.. Jimin hnya tersengih..
"Hahah! Rileks beb! Ni .. Aku nk kau bukak skrg jgk! Waa! Besar gila hadiah yg army bg kt kau" kata Jimin..
"Bukaklah hyung!" Kata jungkook.. Taehyung trus mngambil kotak yg besar itu drp huluran jimin..
"Korg masuklah" pelawa Taehyung.. Jungkook dan Jimin trus melangkah masuk ke dlm bilik Taehyung..
"Hyung! Album BTS kt mana?" Soal Jungkook..
"Kt dlm laci meja "jwb Taehyung
"Bukaklah" kata Jimin.. Tdk sabar untuk melihat isi bungkusan itu.. Jungkook trus duduk bersebelahan dgn Taehyung sebaik saja trjumpa album BTS..
SREK...
Taehyung mngoyakkn kertas bungkusan hadiah itu, alangkah trkjutnya dia apabila sebuah permainan video game horror yg dihadiahkan kpdnya, sbnarnya bkn itu yg mngejutkannya tetapi gmbr pada game itu. . ya! Rupanya x ubah seperti perempuan yg prnah dijumpainya tadi...
"Wahhh! Game la" kata Jungkook
"Game horror tu" kata jimin
"Hyung! Jomlah main.. Hahaha! " kata jungkook agak teruja
"Ha'ah! Haha kita main depan jhope hyung biar dia xblh tidur hahaha" kata jimin.. Taehyung terus menutup semula bungkusan itu lalu dimasukkn ke dlm laci meja.. Jimin dan jungkook mula saling berpandangan..
"Hoi. . knp dgn kau?.. Xkan takot kot" soal Jimin..
"Knp hyung?" soal jungkook.. Taehyung menoleh ke arah jimin dan beralih pula ke arah jungkook
"Korang.. Jgn main lagi game ini.. Aku rasa ada sesuatu yg pelik..aku xbersedia lagi game ni" kata Taehyung..
"Hhaha eleh! Td masa kt airport bkn main lagi nk download game horror, bila dapat yg besar punya xnk main plak ahaha" prli jimin..
"Aku serious ni wei.. Aku rasa ada something dgn game ni" kata Taehyung
"Hyungnim!! Kookie baru nk main" kata jungkook..
"Dah² .. Korg kluarlah aku nk rehat" kata Taehyung lalu mnyelimutkan dirinya di dlm selimut...
"Kedekut la hyung ni" kata jungkook lalu kluar bersama jimin..
'Jgn² game tu ada kaitan dgn perempuan td' desis hatinya..Greakk...
Taehyung seperti terdengar sesuatu di dlm laci, dia trus memejamkan matanya rapat... Siapakah sebenarnya perempuan yg pernah dijumpai Taehyung?.. Tggu next chapter..
~bersambung~
YOU ARE READING
HORROR GAME
RandomSinopsis : BTS pulang ke Korea setelah beberapa hari bercuti di Amerika.. Sebaik saja mereka sampai di bighit, mereka menerima bnyk hadiah dan surat drp fans mereka tetapi ada sesuatu yg menarik perhatian mereka iaitu Video Game Horror yg dihadiahka...