chapter 8

3.1K 375 45
                                    

"Huarghh! Xhabis main lagi ke?.." Soal Seokjin yg trbangun drp tidurnya sambil mnguap..

"Hyung!.. Taetae mngantuk lar.. Hyung pulak lawan " kata Taehyung lalu memberikan alat kawalan kpd Seokjin..

"Level brapa dah?" Soal Seokjin

"Level 24" jwb Jihyun

"Ouh.. Erm..Tae rehatlah dulu" ujar Seokjin kmudian dia mnyambut huluran Taehyung ..

"Alamk! Diorg dalam bahaya ni.. Mcm mana nk hentikan drp mngawal Jhope?.. Sy nk guna org sendiri untuk mgalahkan zombie² tu" ujar Seokjin..

"Tekan jer off tempat mngawal tu" bls Jihyun

"Tekan Sini ke?" Soal Seokjin sambil menunjuk ke arah butang bewarna merah. Jihyun hnya mnganggukn kepalanya...

**********************

"Cepat² lari !!... Mereka semakin dekat... " jerit Jimin..

"Warghhh!! Tolong hyung! Hyung xblh berhenti drp melawan zombie² ni" jerit jhope sambil menumbuk² muka zombie trsebut..

"Jhope hyung dah² lar lawan zombie² tu... Cepatlah lari!!" Jerit Jungkook..

"Hyung xboleh T^T " bls Jhope..

"Aduh! Mcm mna ni?" Soal Rapmon ..

"Hyung! benda apa dlm kotak yg hyung pegang tu?..drp td lagi mngeluarkan cahaya merah" Soal jungkook...

"Xtahu lah" jwb Rapmon... Baru saja Rapmon hendak membukanya Juon pula yg muncul secara mengejut di hadapannya..

"Aku kata jgn buka!!" Jerit Juon itu...

"Warghhh!! Lari !" Jerit Jimin.. BTS trus melarikan diri... Juon itu berterusan mngejar mereka..

"Weh! Jhope mcm mna?" Soal Suga sambil berlari..
"Alamak! Jhope hyung tertinggal kat sana sorang²" jerit Jungkook ..

"Woi korang! Warghh! Apa ni .. Tolonglah aku .. Huaa!"jerit Jhope.. Pontianak tanpa kepala menghampiri Jhope.. Baru sahaja dia hendak mencekik leher Jhope, Jhope terus menangis..

"Warghh!! Tolong... Kami.. Bantu.. Kami... Kami... Anak... Yatim.. Piatu... Huaa!" Jhope mnyanyi untuk meraih simpati pontianak itu .. Pontianak itu membatu sesaat..

"Kamu pergilah" kata pontianak itu... Tanpa berlengah Jhope trus berlari..

"Warghh! Aku dah boleh bergerak dgn sendiri yeayy.. " jerit Jhope sambil berlari ke arah BTS...

"Woii korangg!! Warghh! Sampai hati tinggalkan aku" jerit Jhope ...

"Ehh! Jhope hyung kat sana!" Jerit Jimin..

"Alamak! Kt depan sana, tepi batu besar tu ada naga lar.. Mati lar klau dia terjaga" kata Suga dgn riak kerisauan..

"Hyung! Jaga² ada na... " baru saja Jimin hendak memberitahu Jhope.. Juon itu muncul kembali di hadapannya..

"Warghh!!! Dia dtang balik!!" Jerit Jimin..BTS trus melarikan diri, Belum sempat Jimin melarikan dirinya, Juon itu trlebih dahulu menangkapnya..

"Kau xboleh lari.. Baik kau bagi nyawa aku, kalau tidak nyawa kau yg akan melayang dan... Kau akan tinggal dalam game ni selama-lamanya hahhaha!!" Kata Juon itu sambil tergelak..

"Rapmon hyunggg!! Tolong chim" jerit Jimin... Rapmon trdengar suara Jimin drp belakang..

"Alamak! Jimin hyung dah tertangkap" kata Jungkook cemas..

Jhope trnampak Juon itu memegang tgn Jimin.. Hatinya berbelah bahagi, samada prgi ke arah Jimin atau lari bersama dgn BTS yg lain...

"Chimchim!" Jerit Jhope ..
'Mcm mana aku nk tolong Jimin ni huhuk' kata Jhope di dlm hatinya...

"Warghhh... Huarghhh"

Sedang asyik dia berfikir tiba² Jhope terdengar suara ngauman drp celah² batu yg berdekatan dgnnya.. Jhope memusingkan kepalanya dgn perlahan-lahan...

"Oh my kambing!!!... Warghhhh!!! Nagaaa!" Jerit Jhope,tanpa berfikir panjg dia trus membuka langkah seribu.. ',Lbih baik lari drp mati arghh' fikir Jhope, dia tdk berani untuk melawan naga itu ...

"Mcm mana ni hyung?,.. Jhope hyung dikejar oleh naga... Jimin hyung pulak tlh ditangkap oleh Juon... Apa yg harus kita buat?.." Soal Jungkook..

"Kita kna brpecah untuk selamatkan mereka berdua.. Suga, prgi ambik alih prhatian naga.. Jungkook pulak prgi ke arah Jimin.. Selamatkan dia.. Biar Namjoon hyung yg hapuskan tengkorak ini" kata Rapmon.. Mereka trus berpecah, mngikut apa yg dirancang... Dapatkah mereka terselamat drp situasi itu?.. Tggu next chapter..

~bersambung~

HORROR GAMEWhere stories live. Discover now