Niks

46 3 3
                                    

*recap

In een hoekje zie ik iets glinsteren, ik loop ernaar toe en pak 't op. Het is een klein eiken houten doosje met goude hoeken. Het slotje is een knipje met een smaragd op de knip. Ik maak het voorzichtig open en er ligt een mooie goude ketting in met gouden hangertje in de vorm van een hartje. Ik maak het hartje voorzichtig open en er zitten twee fotootjes in van mij en Angel in. Angel heeft een aureool van goud boven haar hoofd en ze glimlacht lief. Haar haar is blond en lang, tot over haar schouders. Nu is haar haar kort en donker. Haar blauwe ogen glinsteren je tegemoet. Ik heb ook een aureool en blond haar en blauwe ogen. Mijn haar is nu kort en blond en ik heb groene ogen. Vreemd... Ik klik het hartje weer dicht, stop 't terug in het doosje en klik het doosje dicht. Net op tijd, want Angel komt terug met een grote eiken houten sigarendoos. "Kom," zegt ze met haar mooie zangerige stem. "We gaan." Ze kijkt nog even naar haar moeder, glimlacht even, en loopt de deur uit. Ik volg haar en buiten lopen we naar het bos.*

*Onbekend*

Ik loop hier in deze witte wereld. Er is niks te bekennen. Geen huis, geen boom, niet eens een stofje. Overal is 't wit. Ik ben in een wereld waar niks is, behalve ik. Ik ben hier gekomen, maar hoe kom ik hier weer uit? Ik ben hier al sinds ik een klein jochie was. Toen was er wel wat. Toen was dit een wereld met bomen,huizen,mensen en grassprietjes. Maar sinds ik gister wakker werd in m'n bed, was alles langzaam aan het verdwijnen. De wereld en haar mensen werden steeds vager en vager tot alleen ik overbleef. Ergens weet ik, dat het allemaal weer terug komt. Ik weet alleen niet hoe en wanneer. Ik verveel me te pletter in deze witte lege wereld, als opeens een lage machtige stem zegt:"Jij m'n jongen. Jij, hebt de gave om de toekomst te kunnen zien. Dit is de toekomst. De toekomst als jij Gabriël en Angel gaat vermoorden. Er blijft niks meer van de hele wereld over. Alleen jij. Dat zal je straf zijn. Voor eeuwig en altijd alleen in het niets zijn. Maar" De stem is stil en de wereld verandert terug. De mensen zijn blij en gelukkig en dragen Gabriël en een vrouw op handen. Ik zie mezelf in een donker hoekje staan. Helemaal zielig en alleen. Er komt een vrouw naar me toe die heel erg op een engel lijkt. We praatten. "Kom, ik laat je genieten." zegt ze met een zwoele stem die mijn toekomstige ik en mezelf erg opwinden. "Hoe wil je me laten genieten dan, Angel?" antwoord mijn toekomstige ik met een zwoele stem terug. "Maar dat kan toch niet? Angel is toch een held?" vraag ik aan de stem. "Ja, dat is ze ook. Maar haar dubbelganger die op handen wordt gedragen, heeft haar plaats ingenomen. Gabriël weet hier niks van. De echte Angel is er kapot van en ze woedend op haar dubbelgangster. Ze uit haar woede door haar lichaam te verkopen en haar mannen ruig aan te pakken, zo dat ze twee dagen niet kunnen zitten en moeilijk kunnen lopen. Ze krijgt er goud geld voor.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jun 01, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

AngelsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu