Japonca'da nesneleri tanımlama
Japoncada nesneleri tanıtma, çok basit bir kalıpla yapılıyor.
kore/sore/ are + wa+ nesne+ desu şeklindedir.
Japoncada
kore: bu
sore: şu
are: o demektir.▶Kore wa hon desu. ( Bu kitaptır.)
▶Sore wa zasshi desu. ( Şu dergidir.)
▶Are wa kagi desu. ( O anahtardır.)▶Kore wa watashi no hon desu. ( Bu benim kitabımdır.)
▶Sore wa anata no zasshi desu. ( Şu dergidir.)
▶Are wa kare no kagi desu. ( O anahtar, onun anahtarıdır.)▶Kore wa anata no hon desu ka? ( Bu senin kitabın mı?)
▶Hai, soo desu. Kore wa watashi no hon desu. (Evet, öyle. Bu benim kitabımdır.)▶Sore wa anata no zasshi desu ka? ( Şu senin dergin mi?)
▶İie, chigaimasu. Sore wa Miraa-san no zasshi desu. ( Hayır, öyle değil. Şu dergi Miraa-san'ındır)▶Are wa Satoo-san no kagi desu ka? ( O anahtar, Satoo-san'ın anahtarı mıdır?)
▶Hai soo desu. Are wa Satoo-san no kagi desu. ( Evet, öyle. O anahtar Satoo-san'un anahtarıdır.)Kono/ Sono/ Ano:
Japoncada bu,şu, o kalıbını isimle birlikte kullanamayız. ''kore hon'' kalıbı hatalı olup, şayet ismi işaret zamiriyle birleştirmek istersek, kore'yi kono haline getirir ve ''kono hon'' şeklinde kullanırız. Dolayısıyla; bu, şu, o kalıbını isimle beraber kullanmak istediğimizde kono, sono, ano dan birini kullanırız.
▶Kore wa nan desu ka? (Bu nedir?)
▶Kore wa hon desu. ( Bu kitaptır.)
▶Kono hon wa dare no hon desu ka? ( Bu kimin kitabıdır?)
▶Kono hon wa karina-san no hon desu. (Bu kitap Karina-san'ındır./ Bu Karina-san'ın kitabıdır.)Aynı şekilde; sore yerine sono, are yerine ano kullanırız.
Sorularınız olursa yazın, ayrıca vote vermeyi unutmayin sayonaraa..^^