Festen hade slutat och alla var trötta. Nästa dag var det soligt. Aylis vaknade klockan 8. Hon hade så kul på festen. Aylis tog fram papper och färg. Hon ville måla sig själv med den fina klänningen. Plötsligt började det åska och spöregna. En stor dimma kom. Hela kung familjen gick ut för att se vad som hänt. När alla var ute kom en stor man ut ur dimman. Det var den mäktige Karlos.
Karlos var en ond trollkarl som bodde på dödsskalleön.en gammal övergiven ö. Han ville förgöra kungariket. Han ville ha makt över Venia. Därför viftade Karlos med sitt spö. Han låste in dem i en bur.
Sedan fixade han en stor armé med troll.
Under tiden medan Karlos var upptagen smet Aylis. Hon var smal och smidig och på det sätt kom hon ut. Hon hoppade lite grann för att få tag på nyckeln.När Aylis låst upp märkte Karlos det. Aylis sprang för att förgöra armén. Drottningen och kungen kunde inte göra mycket. Karlos hade fryst dem till is. Aylis sparkade och slog trollen. Allt gick bra.
Karlos skulle frysa Aylis till is, men Aylis hoppade så armén frös till is istället.
Allt gick som en dans. Tills en hemsk sak hände. Karlos gjorde ett stup ner i marken, så när Aylis hoppade föll hon nästan ner i stupet. Hon Hängde på kanten av stupet. En tår eller två rann ner för kinden. Plötsligt kom en ängel ner för himlen. Det var Aylis kyddsängel.Ängeln förgörde Karlos till en råtta. Och detsamma med Armén. Hon hjälpte Aylis och kungafamiljen att få det fint igen. Flera år senare gifte sig Aylis och Arvid med varann. Alla var glada och de levde lyckliga i alla sina dagar!!♡
Nu är det slut♡