#هانيا#
انا كنت واقفة جمب ايمى لقيت ايد بتتحط على كتف ايمى و حد بيقول بنات فا صوتنا و بعدين و احنا بنلف لقينا عمرو ورانا
عمرو:"ايه مالكو بتصوتو و بتعملو ايه هنا و جيتو هنا ازاى."
ايمى:"اصل و احنا فى الاوضة سمعنا صوت زعيق و زى ما تكون ناس بتتخانق و حاجات غريبة فا جرينا بسرعة على تحت بس ملقيناش حاجة جينا نرجع الاوضة لقينا السلم الى نزلنا منه ملقنهوش و لقينا قدمنا الطرقة ديه فضلنا ماشين فيها لحد لما وصلنا للمكان ده."
هايدى:"هو ايه الى بيحصل جوه."
انا:"ايه الحاجات الى احنا بنسمعها جوه ده ديه كانت فى صوت واحدة بتصوت و بعد كده بدات تضحك و كان فى صوت اطفال بتعيط و حاجات غريبة كده بتحصل مين الى جوه و ايه الى بيحصل؟."
هايدى:"احنا كنا لسه هندخل لقيناك ورانه هو ينفع نخوش جوه ولا لا؟."
عمرو:"لا مينفعش تخشو جوه و هتعرفو كل حاجة فى وقتها بس متقربوش من الاوضة ديه تانى و يلا علشان اوديكو الاوضة بتعتكو."
فضلة انا و البنات واقفين شوية و احنت هنموت و نخوش جوه و نعرف الى حصل
مشينا مع عمرو لحد لما وصلنا الاوضة بتعتنا عمرو لاحظ علينا ان كل واحدة فينا فى وادى و بتفكر فى حاجة
عمرو:"مالكو يا بنات بتفكرو فى ايه."
ايمى:"لا عادى بس احنا بس عايزين نعرف ايه الى بيحصل هنا احنا سعات بنخاف و سعات بنبقى مش فاهمين حاجة."
عمرو:"صدقونى هتعرفو كل حاجة فى وقتها."
لقيت ماركو جاى من الطرقة و شاكلو لاحظ ان فى حاجة و شفنا مشتتين جه وقف جمبى
ماركو:"هو فى ايه انتو واقفين هنا ليه فى الوقت ده و مالكو زى ماتكونو شفتو عفريت."
انا:"ااااااا لا مافيش حاجة مافيش."
#هايدى#
معرفش هانيا ملها سبتنا و دخلة الاوضة بصينا انا و ايمى لبعض و احنا مستغربين ايه الى حاصل و ملها كدا قلبت كده ليه و سبتنا كده لقيت ماركو باثص فى الارض و خد نفس طويل و مشى حتى من غير ما يقول حاجة
انا:"عمرو هو ماركو مالو و هانيا ملها الاتنين فيهم حاجة غلط."
ايمى:"اه انا مش عارفة هى لقلقت مره واحده لما ماركو جه و سبتنا و دخلة جوه و هو كمان مشى."
عمرو:"مش عارف هو ماله من ساعت ما انتو جيتو و هو شفها و هو متغير مش عارف بس متقلقوش و خوشو يلا انتو نامو و لو سمعتو حاجة او شفتو اى حاجة اندهو علينا و احنا هنيجى."
ايمى:"ماشى شكرا يا عمرو."
عمرو:"العفو على ايه يلا خشوا نامو."
دخلنا الاوضة و لقينا هانيا قعدة عند الشباك فا روحنلها
انا:"مالك يا هانيا سبتينا ليه و دخلتى؟."
هانيا:"مفيش بس كنت تعبانة شوية."
انا:"انت هتكدبى عليه من اولها انا عرفاكى كويس قوليلى مالك."
هانيا:"بعد ما ماركو جه وقف جامبى حاسيت بقلبى بيدق جامد زى ما اكون فرحانة انو جه و حاسيت ان ايده بتتحط على وسطى و بيقربنى منه انا بصراحة اتكسفت اوى و معرفتش اعمل ايه علشان كده لقلقن و سبتكو و دخلة الاوضة."
انا:"ايوه بقى يا عم ده حتى بعد ما دخلتى هو فضل باصث في الارض و بعد كده مشى من غير ما يقول حاجة."
ايمى:"ايه مالك يا هانيا شكلك هتقعى ولا ايه."
هانيا:"و الله مش عارفة انتو عارفنى كويس انى مش بحب الحاجات ديه بس مش عارفة حاسيت باحساس غريب اوى لما حط ايده على وسطى فا دخلة قعد جمب الشباك افكر انا فعلا هقع ولا لا."
ايمى:"ماشى يلا بينا بقى ننام علشان انا تعبت."
و فعلا قمنا ننام لحد لما
________________________________________________________________________________________________________
Vote and comment
عيد اضحى سعيد عليكم
أنت تقرأ
we fall in love with who we scared Of
Aventuraهل سنستطيع الهروب ام لا هل سنجد مخرجاً او حلا لما حدث معنا، لم نتوقع حدوث كل هذه الاشياء لنا ظننا انها لعبة فى اول المطاف و لكنها كانت غير ذلك تماماً لم نعرف اننا سنكمل حتى النهاية لم نعد نتحمل ما يجرى حولنا من ارواح و جن و الكارثة ان اصحابنا و احبت...