Tempat : Rumah Kei
Jam : 7.40 pagi
"He was a boy
She was a girl
Can I make it anymore obvious.... "
Lagu Sk8er boi, nyanyian Avril Lavigne cuba membangunkan seorang gadis yang masih dibalut mimpi indah. Walaubagaimanapun, ia tidak dapat membangunkannya.... Tiba-tiba, telefon Samsung Galaxy S4 putihnya pula berbunyi. Entah kenapa, suara panggilan telefonnya itu boleh membangunkan dia walaupun ia lebih perlahan berbanding kenyaringan suara alarmnya. Dia terus bangun.
"Yeoboseyo!"
"Yeoboseyo, Kei! Where are you. You dah lambatlah! Dah nak masuk class dah ni! you masih ditempat tidurkan... Cepat bangun atau you akan menyesal!" Kei terus melihat alarm clock-nya lalu berasa panik. Pangilan telefonnya terputus. Kei segera mengambil tuala dan menuju ke bilik air.
"Ai! Dah putus... Hahahaha!!" Henry ketawa sendiri. Dia menghentikan perbualan setelah menyedari beberapa pelajar menangkap gambar yang sedang ketawa. *Comel~*
Henry membetulkan uniform sekolahnya lalu masuk ke sekolahnya (SOPA)
Kei's POV
Tempat : Rumah Kei
Jam : 8.10 a.m.
"Ah dah lambat!!! " Teriakku sambil mengambil beg sekolahku dan jaket baju uniform SOPA. Aku meletakkan begku di belakangku dan jaketku hanya ditangan kiri.
"Kei! Jom makan!" Kedengaran suara eomma memanggilku makan. Aku menghela nafas menyampah. Bukan kerana eomma, cuma aku tiada mood pagi ni. Aku terus menuruni anak-anak tangga.
"Kei! Jomlah makan." sekali lagi suara eomma menggangu mood. Aku terus menuju ke pintu utama tanpa mengendahkan suara eomma.
"Ya! Ajusshi! Ppalliwa. Aku dah lambat dah ni!" Teriak aku kepada driverku yang sedang mendengar lagu dan bersenang-senang di atas kerusi rehat yang berada ditaman.
'Dah naik daun dah ni ajusshi. Macam tuan rumahlah pulak' Monologku di dalam hati.
"Ya, ahjusshi!!! Ppalliwa!! Ppalli-rago!! (Hei,ajusshi!!! Cepat!! Cepatlah!!)" Ajusshi terus datang ke arahku. Sempat lagi dia terjatuh. Aku hanya menahan ketawaku.
Ahjusshi bow sedikit lalu membuka pintu Kereta Alphard hitam milik keluargaku. Aku masuk dan beberapa minit kemudian, kereta Alphard hitam itu pun bergerak. Menuju ke SOPA....
Arthor turn
Tempat : SOPA
Jam : 8.00 a.m.
Sebaik saja Kei sampai dipekarangan SOPA, dia terus masuk ke SOPA berlari sepantas yang dia boleh ke kelasnya. Tiba-tiba, langkahnya terberhenti. Seseorang yang menaiki skateboard, ada headphones dilehernya dan memakai backpack berwarna merah datang ke arah Kei.
"Ya, aein-a!! Bogoshipeo, nae sarang!!Neoneun jeoleul nohchiji anhassda?Naneun neomu geuliwo.... Bbobbohae jwo.... Ani! Anajwo....! (Hye, girlfriend!! I miss you, my love!! You didn't miss me? I miss you so much.... Kiss me please.... No! Give me a hug....!). Ucap Ki Ho panjang lebar. Kei sempat menguap beberapa kali.
Tiba-tiba Ki Ho melebarkan lengan. Semasa dia hampir memeluk Ki Ho terus escape dari bawah lengan Ki Ho. Ia mengakibatkan Ki Ho kembali memeluk tubuhnya sendiri. Ki Ho membuka matanya dan melihat ke sekeliling. Kei sudah jauh... Terlepas!
YOU ARE READING
My Bodyguard and Mr. Kid
Romance"I love the person but,.... something that I never thought happen." .. Kei seorang gadis popular yang belajar di SOPA. Dia baru putus cinta dengan boyfriendnya, Henry (budak terhot di SOPA dan paling banyak peminat selepas Ki Ho.) Dia jatuh cinta d...