What a Day?

31 8 0
                                    

Jam : 7.30 a.m.

Tempat : Rumah Kei.

Kei's POV

Pada pagi ini, peliklah... Apasal aku bangun awal sangat?? Pertanyaan itu menganggu aku. Membuatkan aku tertanya-tanya kenapa aku boleh bangun awal.. Mungkin ... sebab hal yang kemarin.

Kenapalah aku gila sangat sampai mengaku Ki Ho oppa tu boyfriend aku. Aku menghela nafas berat.

"Kei, jom makan.. Eomma dah siapkan makanan dah ni." Ucap eomma membuat aku terkejut sekaligus mengejutkanku daripada lamunanku.

"Kei.."Panggil eomma lagi.

"Ah, ne." Aku bangun dari sofa empuk ini lalu melangkah ke meja makan dengan langkah yang perlahan dan malas.

Dengan malas, aku melabuhkan duduk. Eomma menghulurkan sepinggan nasi.

"Gomawo.." Ucapku sambil meletakkan pinggan itu di hadapanku. Tiba-tiba, fikiran melayang terkenangkan hal kemarin.

"Kei, cepat makan. Nanti makan." Arah eomma tegas.

"Ne.." Aku membetulkan duduk lalu mencapai copstik di tepi pingganku. Kemudian, aku mengambil lauk pula. Hanya sedikit. Tak ada mood. Kemudian, aku terus makan tanpa disuruh.

"Kei makan sikit je?" Moodku terganggu.

"Eomma..." Aku terus makan dengan malas.

"Oh, ya! Eomma ada berita gembira untuk Kei!" Ucap eomma excited. Namun, aku tidak segembira eomma atau boleh dikatakan, aku langsung tak gembira kerana aku masih ingat perkara kemarin.

"Nak tau?"Tanya eomma meminta pendapatku.

"Ermmm..."Jawabku singkat.

"2 minggu lagi kan cuti semesta... "

"Ermmm..."

"Jadi mama nak bawa Kei pergi bercuti kat Jejudo!! (Jeju Island)..."

"Ermmm..." Sekali lagi...

"Keurigo, kita akan bercuti dengan appa!!"

"MWO!!!! Mworago!! Kenapa dengan appa?! Eomma tau kan Kei benci appa sangat-sangat! Kenapa nak ajak dia sekali?! Kalau macam tu, baik tak payah pergi je!!" Aku mencapai begku yang kuletakkan ditempat duduk sebelah kananku sambil berdiri lalu menghela nafas berat

Aku berjalan laju keluar rumah.

"Oppa, tolong ambil aku! Ppaliwa!!" Ucapku tegas semasa menghubungi Ki Ho. Kemudian, terus kumatikan panggilan telefon itu.

------------------------^-^-------------------------

Arthor's Turn

Jam : 7.35 p.m.

Tempat : Tempat parking, perkarangan SOPA...

"Vroooommm..."Bunyi motor Ki Ho berhenti ditempat parking, perkarangan SOPA. Dia memberhentikan enjin motor Yamaha YZF-R15 V.20 warna merah miliknya.

Kei turun daripada motor Yamaha Ki Ho tanpa disuruh. Kemudian, dia berdiri tetap di hadapan Ki Ho.

"Oppa!" Panggil Kei sedikit kasar.

"Kkaman.." Ucap Ki Ho pula lalu membuka helmet merahnya. Beberapa saat kemudian, dia turun daripada motornya.

"Kei, kaja..." Ucap Ki Ho lagi. Dai membetulkan rambutnya sambil melangkah mendekati 'gerbang' masuk SOPA.

"Ya, oppa!!"

"Mwo?" Ki Ho buat muka meong.

"Oppa... ni!" Ucap Kei sambil menghentak-hentak kakinya lalu menunjukkan tangan telunjuknya ke arah helmet biru yang dia pakai. Ki Ho menggaru kepalanya yang semestinya tidak gatal.

My Bodyguard and Mr. KidWhere stories live. Discover now