Ki Ho's POV
Jam : 7.30 p.m.
Tempat : Bilik tidur Ki Ho
Aku menghempas badanku ke atas katil yang bercadarkan warna biru dan sangat empuk. Wa!! selesanya.. Buat aku rasa mau tidur je. Tapi sesuatu mengangguku... Aku dengan segera duduk dari baringanku.
"Jam berapa sekarang ni??" Tanya Mr. Right (sesuatu yang berwarna biru, berada di bahu kananku serta sentiasa dengan tongkat birunya.) Aku terus melihat ke arah jam tangan merahku. Memberi jawapan kepada Mr. Right.
"Jam..." Belum sempat aku menjawab pertanyaan yang diajukan oleh Mr. Right, Mr. Red memotong..
"Jam 7.32 p.m."
"Jeongdap!" Aku menunjukkan jari tetunjukku ke Mr. Red.
"Kkaman... Kenapa korang berdua muncul.Bila aku susah korang tak ada.. Kawan macam mana korang ni?!" Aku sedikit marah kepada Mr. Right dan Mr. Red. Sering kali begitu. Muncul bila tak diperlukan.
"Never mind. Aku nak rest kejap. Korang berdua main jauh-jauh.." AKu terus baring semula dan mengambil bantal yg berdekatan. Lalu, kututup mukaku dengan itu bantal.
"Hye! Tak bestlah kalau macam ni.." Aduh Mr. Red (Jika Mr. Right warna biru, teka dia ni warna apa.. Jeongdap! Warna merah.. ). Dia ni jahat sikit. Tak leh layan. Kalau layan kang jadi lain pulak nanti.
"Hye! Jomlah main.. " Aduh si Mr. Right.
"Nak main. Nak main. Nak main...." Serentak mereka memujuk aku. Sebenarnya, bukan memujuk bagi aku. Ini membunuh namanya. tak boleh nampak orang senang sikit mesti diorang berdua ni kacau. Aku tak tahan..
"Arghhhh!!! Diam!! Aku dah tak boleh tahan dengan korang berdua ni. Lebih baik korang pergi atau aku akan pastikan korang berdua takkan jumpa aku lagi!!!" Jeritku memberi amaran kepada mereka.
"Johwa! Johwa! kami berdua akan pergi.. Annyeong!" Mereka berdua hilang dalam sekelip mata.
---***5 minit kemudian***---
Aku mengeluarkan kepalaku daripada bantal yang aku guna untuk cover kepalaku.
"Argh...... Leganya.. " Ucapku sambil berbaring serta melebarkan tanganku dengan luas. Seluas yang boleh. Aku mengukirkan senyuman yang paling indah. Kemudian aku mengimbas semula memori indahku bersama Kei, sahabatku sewaktu hari pertama aku bersekolah di Seoul, pada 5 tahun yang lalu (masa tu aku masih 15 tahun.)
Tapi, masalahnya ialah.. bukan hal itu yang aku imbas semula.. Mengenai hal yang lain.
Flashback
Tempat : Taman rekreasi berdekatan dengan SOPA.
"Kei jom ah jalan.. Aku nak bawa kau pergi ke satu tempat. Special. Tak da orang yang tau tempat ni. Gerenti! Kau takkan menyesal punya." Ajakku lancar.. Tapi tiada apa-apa respon.
"Oh,faham." Ucapku setelah Kei hanya mendiamkan diri
"Kau.." Ucap Kei perlahan.
"Hah? Boleh tolong ulang balik ta.. Tak berapa jelaslah.."
"Ani. Ani! Aku tak cakap apa-apa.." Ucap Kei seperti mau mengelak daripada menjawab.
"Kalau macam tu jomlah kita pergi." Ajakku lalu segera berdiri tanpa menunggu jawapan daripada Kei. Aku melihat ke belakang. Ke arah Kei. Kei masih belum berdiri mala menghayal A.K.A mengelamun.
YOU ARE READING
My Bodyguard and Mr. Kid
Romance"I love the person but,.... something that I never thought happen." .. Kei seorang gadis popular yang belajar di SOPA. Dia baru putus cinta dengan boyfriendnya, Henry (budak terhot di SOPA dan paling banyak peminat selepas Ki Ho.) Dia jatuh cinta d...