Jag stannar utanför skolans grindar och tittar så allt sitter snyggt, min vita blus från Wera, mina nya vit Comverse och min nya blåa jacka från Zara. Allt har jag precis köpt, eftersom jag lägger nästan alla pengar på att anpassa mig efter min pojkvän. Gustav.
Med sitt bländande leende och honungsfärgade ögon ser han magiskt ut, han är så snygg så man vill smälta. Han är skolans mest populära och snygga kille.Jag ler för mig själv innan jag går in på skolgården, traskar snabbt förbi och öppnar skolans portar. I den stund då jag gör det vänds alla blickar mot mig, killarna kan inte få nog och tjejerna kokar av avundsjuka. Jag skrattar till då och då på väg mot mitt skåp.
Föresten mitt namn är Josefin Dalh.Precis innan mitt skåp så ser jag en kille och när våra blickar möts så suckar han och himlar med ögonen, vilken attityd! Han borde vara glad att en sådan som jag tittar ens på honom.
Men jag fortsatte mot mitt skåp och öppnar det, tar ut mina engelskaböcker som behövs till första lektionen. När jag har stängt skåpet och snurrar runt så står Gustav där. Han tittar på mig med sina vänliga bruna ögon och jag blir alldeles varm inombords.- Hej baby, viskar han innan han kysser mig.
- Hej, svarar jag.
Han ler mot mig och tar min hand, sen börjar vi gå längst korridoren. Jag kan säga er att,70% av alla tittar på oss som om vi skulle vara dumma i huvudet. Då jag har mycket smink och en ganska fejk fasad, tror alla att jag är dum. Så jag spelar det, medan vi går till klassrummet fnittrar jag lite varje gång Gustav säger något. Jag måste ligga på samma IQ nivå som min pojkvän.. Annars kanske blir han sur. Vad vet jag.
När vi har kommit fram så öppnar han dörren till mig och jag skickar en slängkyss mot honom innan jag går mot mitt gäng. Cicci, Malin, Tina och Sophia är mina fyra bästa vänner, vi är nästan som syskon. Det är vi som bestämmer i skolan och för att visa det så har vi ett hjärta i rosé runt höger handled.
- Jag har hört att det ska börja någon ny, viskar Cicci.
- Nu? I mitten av terminen? viskar Malin tillbaka.
Cicci nickar och jag funderar på vem det kan vara. Är det en tjej eller kille? Ska vi ta med personen i vår grupp? Är personen smart?
Just då avbryts mina tankar när en kille, ca 1.80 med svart hår som är kortklippt vid nacken och längre över. Det ser ut som en liten bit gräs på huvudet, så jag vill nästan börja skratta. Men när hans blick faller på mig, så börjar mitt hjärta dunka i 180. Hans isblå ögon tittar på mig med ett stort allvar. Typ som borde du ens vara här?
Han sätter sig dock framför oss och jag blir frestad att börja prata med honom.... Så jag petar honom i ryggen och när han vänder sig om tittar han kallt på mig.- Var det något? frågar han.
- Vad heter du? frågar jag.
- Lucas Erik Hansén.
Jag nickar och vill säga "Vad fint namn". Men han sätter upp en hand i vädret som stoppar mig.
- Säg inget mer, för jag vill inte vara din vän eller ha något med sig att göra. Dessutom blänger din kille ganska surt på mig just nu, säger han.
Sedan vänder han sig om och sätter sig till rätta innan Mrs.Green, vår engelskalärare kommer in.
- Good morning, everyone! ropar hon och sätter sina saker på bänken framför tavlan.
- Good morning, Mrs.Green, svarar hela klassen unisont.
Men jag är distraherad, för 1) Lucas och
2) jag känner min pojkväns brännande mördarblick i ryggen.
____________
Ja, det var det första kapitlet ur "boken" jag hoppas att ni gillade det, för det är lite kort anser jag men man måste stanna vid bra lägen, haha.För er som inte visste så heter jag Wera, kommer från Stockholm och är 15 år gammal. Detta är min första bok på Wattpad och jag hoppas många kommer gilla den.
/ Wera S.
YOU ARE READING
Pakten
Teen FictionJosefin är 17 år gammal och har precis blivit dumpad av sin pojkvän Gustav. Den snyggaste och mest populäraste killen i skolan. För att lyckas att vara tillsammans med Gustav var Josefin tvungen att bli en av dem. Men bakom fasaden gömmer sig en tak...