Saras perspektiv
Jag vaknar bredvid Felix i hans säng där ligger han bredvid mig. Med sina ögon lätt stängda, hans ansikte väl avslappnat. Han är söt när han sover.
Jag skakar försiktigt om honom och han öppnar ögonen.
"Felix, hur mycket är klockan?" Frågar jag. Han sträcker sig trött efter sin mobil och trycker på hemknappen.
"4 på morgonen" mumlar han.
Jag nickar kort.
Jag lägger mitt huvud på hans bröstkorg och hör hur våra hjärtan slår i takt. Han kysser mig i min hårbotten och jag somnar snabbt.Felix perspektiv
Jag vaknar av att någon andas i mitt ansikte. Jag öppnar sakta ögonen och bländas av morgon ljuset.
Jag kollar bredvid mig där Sara ligger. Jag tar bort en hårslinga från hennes ansikte med hjälp av tummen och ler sedan. Hon öppnar sakta ögonen och ler kort åt mig. Jag sätter mig upp i sängen och kollar mig omkring. Jag tar på mig första bästa tröja och hon tar på sig sina jeans och sin tröja. Hon tar på sig ett läppstift hon hade i sin ficka och ler sedan åt mig.
"Färgen är fin" konstaterar jag och hon nickar.
Jag tar hennes hand och vi går tillsammans ner till undervåningen för att äta frukost.
"Jag tror vi är själva hemma" säger jag och hon nickar. Jag öppnar kylen och tar fram några grejor så man kan göra pannkakor. Hon kollar ut genom fönstret ett bra tag innan jag börjar undra vad hon kollar på. Jag kollar ut genom fönstret och ser hur det spöregnar.
"BUHUUU" säger jag dystert och hon börjar skratta. Hon sätter sig på bänken bredvid mig och jag börjar vispa smeten. Jag kollar in henne i ögonen innan jag fort stänger av vispen. Jag skrapar av smeten på visparna innan jag slänger dom i disken. Jag kollar på Sara och går fram till henne. Jag ställer mig emellan hennes ben och hon trycker sina läppar mot mig. Jag njuter länge.Saras perspektiv
Jag trycker mina läppar mot Felix's läppar och i samma stund kommer jag på att jag har läppstift. Hans läppar är tryckta mot mina tills dörren plingar på. Jag drar mig bort ifrån Felix och studerar hans ansikte och börjar skratta högt.
"Jag går och öppnar" säger jag och han skrattar och går till toan. Jag går fram till dörren. Min blick stelnar när jag ser vem som står i dörröppningen. Bakom mig kommer Felix med MITT läppstift runt läpparna. Jag tittar upp mot Felix som har en helt tom blick. Jag kollar på min blöta bästis som står där med tårar i ögonen framför hennes ex dörr.
"J..jag" börjar Felix innan hon slår till honom så han stönar högt av smärta.
"Vad gör du" säger jag surt.
"Jag skulle vilja fråga dig detsamma" Säger hon surt och smäller igen dörren och går med raska steg ifrån huset. Jag känner hur tårarna automatiskt börjar rinna ner för mina kinder.
"Jag tror.. Jag ska gå" säger jag och tar på mig mina skor. Jag tar på mig min Jacka och kollar sedan på Felix. Hans blick är helt tom och hans kind alldeles röd. Jag vände mig om, öppnar dörren, går ut, och stänger den. Jag går snabbt bort från huset mot mitt hus.Felix perspektiv
Hon stänger dörren efter sig och går snabbt iväg. Jag känner hur tårarna börjar rinna och jag kollar omkring där jag står ensam i min hall. Med Saras läppstift runt mina läppar hon nyss kysste. Jag slänger på mig skorna och springer ut. Nu är frågar vem jag ska springa till. Sara, Lovisa? Sara? Lovisa? Jag känner hur det svider till på min kind och jag springer snabbt mot Saras hus.
Jag knackar på och efter kanske 2 minuter öppnar Sara. Hon gråter. Mycket.
Jag drar snabbt in henne i min famn och hon kramar mig hårt tillbaka.
ESTÁS LEYENDO
5th Element
FanficJag var så hypad på att gå på The Fooo Conspiracys konsert i Globen 5TH ELEMENT! Min favorit var Felix. Han var perfekt överallt. Jag skulle ha ståplats och skulle börja köa på torsdag. Idag är den måndag. Jag är ledig från skolan dom sista dagarna...